و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

عیدی بزرگ!

سلام

طاعات و عبادات شما قبول

عیدتون مبارک

با تعدادی از دوستان، یک شبکه پیامک مهدوی راه اندازی کردیم.

و تصمیم داریم ان شاءلله عصرای جمعه و بعضا سه شنبه شبها، برای دوستان پیامک مهدوی بفرستیم تا به این ترتیب، حتی لحظه ای هم که شده از این دنیا، فکر خودمونو رها کنیم و به آقا فکر کنیم.

تا به حال هر کدوم از ما با شماره شخصی خودمون این پیامک ها رو می فرستادیم.

اما از این به بعد با یک خط جدید، اقدام به این کار کردیم. این خط عمومیه و شخصی نیست.

همین جا از همه شما عزیزان دعوت می کنم که اگه دوست دارین شما هم تو لیست اونهایی که پیامک به شمارشون فرستاده میشه باشین، اعلام کنین.

میتونین شماره خودتونو تو نظرات همین وبلاگ بزارین. (البته تایید رو فعال کردم. اگه نمیخواید نظرتون عمومی بشه حتما قید کنید.)

اگه دوست ندارین بدونم هر شماره متعلق به کدوم عزیز هستش، نام خودتونو پای نظرتون ننویسین.

میتونین شمارتونو ایمیل کنین و یا آف بزارین.

دوستانی که شماره اونها رو دارم دو دسته اند:

عزیزانی که تا به حال برای اونها پیام مهدوی می فرستادم که از این به بعد هم می فرستم.

و عزیزانی که شمارشونو دارم اما پیامی نفرستادم، اگه این پیامها رو میخواین لطفا اطلاع بدین.

مهم: شماره جدید، شماره شخصی نیست، لطفا به اون پیام شخصی نفرستید.

فرستادن پیامک ها به این زودی شروع نمیشه.

اینم عیدی ما به شما دوستان عزیز.

منتظر شماره هاتون هستم.

التماس دعا

 

آقا!

خیلی دلم تنگ شده......

شبهه ۲

سلام

طاعات و عباداتتون قبول

علی (ع)، تجسم عدالت مظلوم در تاریخ بشر است. سالروز شهادت قرآن ناطق، آزادی ناطق، عدالت ناطق و انسانیت متعالی ناطق رو خدمتتون تسلیت میگم.

امروز قراره عوامل بروز شبهه رو بررسی کنیم. انشالله که حق مطلب ادا بشه.

.یکى از مسائل قابل توجه در مبحث شبهات مهدویت، منابع و عوامل تاثیرگذار در تشدید جو شبهه هاى مهدویت هستند. در این پست تعدادی از این عوامل رو خدمتتون عرض می کنم.
1. بحث از حضرت مهدى(عج) بحث یک جانبه اى نیست، بحثى است که از ابعاد تاریخى قابل ملاحظه است. معمولا مباحثی که تاریخی میشند شبهات توی اونها زیاد میشه. یادمه یه بار از یکی از اساتیدمون پرسیدم: تا به حال نشده در مورد یکی از مباحث مهدویت یه سوال بپرسیم و یک جواب قطعی بگیریم، همیشه میگن "در این مورد چند نظریه وجود داره"، چرا اینجوریه؟

استادمون گفتند:" چون مهدویت تاریخی شده. شما ببینید در مورد تاریخ گذشتگانتون هم جوابهای قطعی ندارید چه برسه به این مسئله که مربوط به آینده میشه. طبیعیه که نظرات مختلفی مطرح بشه."

مهدویت، از ابعاد کلامى و فلسفى، جامعه شناسى، روان شناسى و حتى مباحث اقتصادى و سیاسى هم ثمرات زیادى داره. متاسفانه قابلیت شبهه انگیزی در این موضوع زیاده.
2. تعداد روایات، متشابه بودن، متخالف بودن و گاه متعارض بودن روایات این باب که بسیار هم زیاد دیده میشه.
یکى از مشکلاتى که در حوزه داریم, اینه که دو چیز در حوزه بسیار مظلوم اند: قرآن و شریک القرآن. آن چه باید اصلى ترین محور قرار بگیرد، قرآن است و شریک قرآن، امام زمان(عج). کسانى که روى این مباحث و روایات کار مى کنند، به مطالبى در این باب میرسند که گه گاه دستآویز همین شبهه افکنان هم قرار مى گیره.

در باب طول عمر، ولادت، زمان غیبت، کیفیت زندگى امام زمان و این که امام زمان(عج) داراى فرزندانى هستند یا نیستند و ... مطالب بسیار متفاوتى دیده مى شه.

4. مسئله مهدویت در تمام ادیان مطرحه، نه فقط دین اسلام. مخاطبین و کسانى که دغدغه فکریشون این مباحثه، قشر خاصى از مردم هستند.

5. کم اطلاعی، یکى از آفت هاى حوزه و دانشگاست.

 اگه از دانشگاهیان آمار بگیریم، درصد بالایى از اونها یک حدیث از امام زمان(عج) حفظ نیستند. حتى بسیارى از حوزویان نیز نمى تونند ادعا کنند که یک یا چند کتاب از حضرت مهدى(ع) و مباحث مهدویت رو به شکل دقیق مطالعه و تحقیق کردند، تا چه برسد به مردم عادى! مردم عادى فقط یک سرى اعتقادات ناب دارند.

به کوچه و بازار که نگاه مى کنیم، از روزهاى نیمه ى شعبان، نه فقط مردم که بچه ها هم همه سراپا شور و احساس میشند و کار مى کنند و دنبال عشق امام زمان و ارادت به ایشان هستند. اما غافل از اینکه احساسات به تنهایی کافی نیست. احساست هر جا که بیشتر تحریک بشه میره. پس باید در کنار این احساسات پاک و مقدس، علمی هم روی این موضوع کار کنیم. تا اعتقادمون به این امام عزیز روز به روز قویتر بشه. یادمون باشه تنها با احساس نمیشه مهدی دروغین رو از مهدی حقیقی تشحیص داد!

امان از روزیکه استکبار، با تکیه بر همین احساسات ما، مهدی های دروغین رو به سراغمون بفرسته!

انشالله که این مطالب در باب شبهه برای هممون مفید بوده باشه، در پستهای بعدی به موارد دیگه ای از شبهه اشاره می کنیم.

چیزی از ماه عزیز خدا نمونده، استفاده کنیم . میگن شب بیست و سوم شب حاجته. حاجت اصلیمون فراموش نشه.