و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

یوزارسیف

از زمانی که پخش سریال "یوسف پیامبر"شروع شده گروه های مختلف از انواع قشرهای جامعه ائم از روحانی، اساتید تاریخ، دانشجویان، حدیث شناسان و ... انتقادات فراوانی رو به این سریال وارد کردند.بعضی از این انتقادات بجاست بعضیش هم کاملا بی انصافیه.

من یکی خودم رو در حدی نمی بینم که با کلام قاطع درباره این سریال انتقاد کنم. و برعکس قصد تشکر هم دارم از تهیه کنندگان.شاید باورتون نشه اما هر سال بین بچه های چهارم و پنجم ابتدایی مشکلات زیادی در مورد فهم این که خدا کیست و چگونه است و ... داشتیم.

بچه ها نمی تونستند خدایی رو که نمی بینند بشناسند و با اون حرف بزنند.

امسال برام خیلی جالب بود که قبل از این که من بخوام سر کلاس حرفی از خدا بزنم بچه ها خودشون خوب درک کرده بودند که چقدر خدای یکتای ما با آمون و خدایانی که می توان آن ها را دید تفاوت دارد.

امسال صحبت کردن درباره "خدا"توی مدرسه خیلی راحت شده.این تاثیر هنر رو در شناسایی مفاهیم انتزاعی می رسونه.

من که خیلی از این بابت خوشحالم.دست تهیه کنندگان این سریال درد نکنه. خدا خیرشون بده.  

نظرات 17 + ارسال نظر
کاکوشیرازی جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 09:36 ق.ظ http://arj57.blogfa.com/

سلام
با مطلبی بروزم
به من هم سر بزنید منتظر حضور سبزتون هستم
من که عاشق این فیلمم

زهرا جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 09:52 ق.ظ http://zan58.blogfa.com/

سلام
با مطلبی بروزم
به من هم سر بزنید منتظر حضور سبزتون هستم

محسن جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 06:44 ب.ظ http://www.M0rtalKombat.com

سلام وبلاگت واقعا عالیه به منم سربزن
بهترین کیلاگر دنیا با قابلیت اتصال به سیستم قربانی
بهترین سی دی هک در ایران
کلاسهای فوق العاده ویژوال بیسیک از مبتدی تا حرفه ای
برنامه تبلیغ در بلاگفا
و 100 ها برنامه تووووپ دیگر همگی در
www.m0rtalKombat.com
www.MortalKombat.ir
با قراردادن لینک باکس ما در وبلاگ خود و سپس ثبت لینک خود آمار وبلاگ خودتون رو 10 برابر کنید
www.Padash.Mihanblog.com

بهاربد جمعه 11 بهمن 1387 ساعت 10:00 ب.ظ http://baharbod.persianblog.ir

سلام ابجی ساحل... من از الان تا ۲۰ بهمن تهرانم بگو کی هستی چهار پایه ام واسه دیدنت عزیز.

تمنا شنبه 12 بهمن 1387 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام
نقد یعنی در نظر گرفتن حوبیها و بدیهای یک اثر فکر نمی کنم فقط با یک ویژگی مثبت بشه حکم به خوبی مطلق داد

محمدعلی(ایران اسلام) سه‌شنبه 15 بهمن 1387 ساعت 02:33 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام خدمت خواهر خوبم

فکر نمیکردم هنوز هم به روز کنید چون مدتها بود ازتون خبری نداشتم. امروز به یاد گذشته ها سری اینجا زدم و دیدم که هنوز به روز میکنید.

خوشحالم که همچنان فعالید

یا علی

ریشه‌های در دل2

کاظمی جمعه 18 بهمن 1387 ساعت 04:58 ب.ظ http://www.ravayatgar.org

سلام
در خوب بودن چنین سریالهایی که شکی نیست ولی نمی دانم چرا وقتی بعد از یک هفته انتظار، از ۵۰ دقیقه فیلم، فقط ۵ دقیقه یوسف علیه السلام را نشان می دهد و بنده باید بقیه اش را به تماشای زلیخا بنشینم، کمی سرخورده می شوم و یک ساعتی را قر می زنم!

عقرب دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام
اولا خدا را شکر که یک نفر از این سریال تعریف کرد سریالی که همه اش بر محور عشق وعاشقی زلیخا می چرخد(درست مثل سریال امام علی علیه السلام) در حالی که قضیه زلیخا یک هوس زودگذر بوده و بس واینقدر کش دار نبوده ماجرای ازدواجش با حضرت یوسف هم هیچ سندیتی ندارد.اما اگر واقعا چنین تاثیری داشته قابل تقدیر است.ثانیا مهم نیست که من چه کسی هستم به فرموده مولای متقیان انظر الی ما قال.. ضمنا به این خانم یا آقای مهدیه (چون دنیای مجازی است و حتی شما هم که فکر می کنید من مرد هستم شاید اشتباه می کنید)هم هیچ ربطی ندارد که از من دفاع کند یا در مورد من چیزی بنویسد اگر ادعا کردند مرا می شناسند دروغ گفته اند .

پاپیروس دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 11:02 ق.ظ http://editorist.blogfa.com/

سلام عزیز
من هم تصور می کنم باید قدردان زحمات تهیه کننده و دست اندرکاران این سریال بود . بازتاب خوبی داشته در بین مردم .

تمنا سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 04:23 ب.ظ

سلام
آقای مستور کی میان شیراز ؟

کاظمی سه‌شنبه 22 بهمن 1387 ساعت 04:27 ب.ظ http://www.ravayatgar.org

سلام
احسن القصص که می گویند یعنی همین دیگر.
از نوجوانی در مورد وجه های اعجاز قرآن کار می کردم.
یکی از دلایل اعجاز قرآن هم این است که اگر داستان حضرت یوسف را بدهی به دست آقایان شورجه و سلحشور و آنها داستان را با رمان سینوهه پزشک مخصوص فرعون بیامیزند و غلظت زلیخایش را آنچنان بالا ببرند که در بعضی قسمت ها از کل یک ساعت کمتر از ۱۰ دقیقه یوسف باشد و بیش از ۵۰ دقیقه زلیخا٬ باز هم داستان جذاب خواهد بود و مثل من یک هفته به عشق همان ۱۰ دقیقه انتظار بکشد.

روابـــط عمومی پنج‌شنبه 24 بهمن 1387 ساعت 01:42 ق.ظ http://sunday.blogfa.com

با سلام و عرض ادب

از سلسله جلسات نقد وبلاگها این هفته به نقد وبلاگ حاج حمید (http://hajhamid.com) خواهیم پرداخت.

لذا بدینوسیله از جنابعالی دعوت می گردد که در جلسه نقد وبلاگ مذکور که با حضور مدیر آن وبلاگ برگزار می گردد حضور به هم رسانید.

رجاء واثق داریم حضور و نظرات شما علاوه بر گرمی جلسه در غنا و ارتقاء سطح کیفی این قبیل جلسات خواهد افزود.

پیشاپیش از بذل توجه و حضور صمیمی شما تشکر و قدردانی می گردد.

وعده دیدار:

یکشنبه 27/11/1387 ساعت 17 الی 19

خیابان سید جمال الدین اسد آبادی ( یوسف آباد ) - خیابان 19 - بوستان شفق - فرهنگسرای دانشجو – سرای کتاب

با تشکر و احترام - روابـــط عمومی

عقرب پنج‌شنبه 24 بهمن 1387 ساعت 09:51 ق.ظ

سلام
دوست عزیز اعجاز قرآن نیازی به مخلوط کردن با اسرائیلیات ندارد چون همه مثل جنابعالی محقق و نکته دان نیستند که متوجه راست ودروغ ماجرا شوند و همه را از قران می دانند و این تحریف است.زیبایی قصه یوسف به خاطر پاکی و طهارت حضرت یوسف است نه زیبایی زلیخا

سرباز مهدی جمعه 25 بهمن 1387 ساعت 07:49 ق.ظ http://www.sarbaze-mahdi.blogfa.com

سلام دوستان
با اجازه " آقا " میخواییم از امروز شروع کنیم !!!
چله توسل رو میخونیم برای سلامتی آقا و ظهور ایشون
از شما که با ما هم صدا بودین تشکر میکنم
به امید اینکه قبل از اینکه چله توسلمون تموم بشه,ظهور آقا رو ببینیم
و جمعه آخر رو با حضور خود آقا توی جمکران دعای توسل بخونیم
دوستان التماس دعا
www.sarbaze-mahdi.blogfa.com

کاظمی جمعه 25 بهمن 1387 ساعت 11:33 ب.ظ http://www.ravayatgar.org

سلام
این هفته زلیخا تلافی کرد. تلافی هر چه حرص در هفته های قبل به خورد بنده داده بود را درآورد. اگر دور و برم کسی نبود، حتماً پای تلویزیون گریه می کردم.

سلام
آره پشیمانی خیلی خوبه!
کاش ما هم از اشتباهاتمون پشیمون بشیم و به خدای یکتا پناه ببریم. البته نه اینقدر دیر!

ممنون از حضورتون.
التماس دعا

مسافر سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 05:56 ب.ظ http://kooleposhti.parsiblog.com

به نظرت هدف این سریال این بوده که حالا به خاطر این ازشون تشکر کنی؟

حسین جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 09:04 ق.ظ

ببخشید اگه یه کمی تند حرف می زنم
خوب خدا رو شکر که نسل آینده ای هامون هم با این سریال خداشون رو شناختن اما...
اما آیا اونا خدای واقعی رو شناختن؟ همون خدایی که می گه حجابتو رعایت کن؟ همون خدایی که زنان رو به عفت دعوت می کنه؟
اگر این چهارم پنجمی ها خدا رو راحتتر درک می کنن خوبه اما اگر هم خود شما بخواین قانعشون کنید که حجابشون رو باید چه جوری حفظ کنن ازتون قبول می کنن؟
آیا این طوری شخصیتشون متزلزل نمی شه؟
به نظر شما آیا اونها و حتی مادرانشان با دیدن آن وضع افتضاح قبول خواهند کرد که زنان در مقابل مرد نامحرم باید صورت خود را بپوشاند و فقط به اندازه ای که در وضو گرفتن شسته می شود می تواند بدون حجاب باشه؟ تازه آن هم بدون آرایش!!!
آیا آن خدایی که شما می گویید واقعا خداست؟
من فکر می کنم فقط یک احساس است، احساس آنکه کسی می تواند دیده نشود ولی خدا باشد!!
این واقعا غیر قابل اغماضه که مطمئنا این بی عفتی شدید و بی حجابی بی حد در روی افکار و افعال مردم اثر های شدیدی می گذاره
شما بایست همه جهات رو با هم در نظر بگیرید به نظرم این اصلا منصفانه نیست
امیدوارم منظورم را فهمیده باشید و اشتباه نگرفته باشید.
من خیلی از مطالبتان را خوانده ام و با خیلی هاشان اشک ریخته ام. باخیلی هاشان هم کلی حال کردم اما اصلا و به هیچ وجه از شما انتظار چنین مطلبی را نداشتم!!!!!
خوشجال می شوم اگر پاسخی دارید یا فکر می کنید من اشتباه کرده ام به من تذکر دهید
h.ebne.m@gmail.com

سلام خدمت شما بزرگوار
و ممنونم از اینکه خواندید و انتقاد کردید و باز هم می خوانید.
کاملا موافقم. حتی مدتهاست پستی آماده کرده ام در اعتراض به الگوهای نادرست صدا و سیما برای حجاب. حالا که شما بزرگواری فرمودید و این خطوط ارزشمند را نوشتید مصمم شدم که آن پست را بنویسم.

اما عنایت بفرمایید که در این پست فقط و فقط یکی از موارد این سریال در نظر گرفته شده.

بازم ممنون
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد