و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

آیا ما یار خوبی برای امام زمانمون هستیم؟

 

سلام

بازم از کلاس میگم و ماجراهاش.

دیروز موضوع کنفرانس یکی از بچه ها "یاران امام" بود.

حتما شما هم شنیدین که یاران امام 313 نفر هستند. امام صادق (ع) فرمودند: " گویا می نگرم قائم (ع) را بر منبر کوفه که سیصد و سیزده نفر به عدد اهل بدر، پیرامونش گرد آمده اند، آن ها مردان جنگاور و حاکمان خدا در زمین برای خلق اویند." (کمال الدین، شیخ صدوق، ج2، ص672)

این یاران خاص در روایات، " اصحاب" نامیده شدند. اما علاوه بر این اصحاب، ده  هزار نفر دیگه هم هستند که برای قیام به امام می پیوندند. " سیصد و سیزده نفر یاران با او بیعت می کنند. او تا هنگام کامل شدن ده هزار نفر در مکه، اقامت می کند و سپس رهسپار مدینه می شود." ( ارشاد، شیخ مفید، ج2، ص383)

یکی از بحثهای داغ کلاس، ویزگی یاران امام بود. هر کدوم از ما مشتاق بودیم زودتر این ویژگیها رو بشنویم و با خودمون بسنجیم، ببینیم آیا ما هم جزء یاران هستیم یا نه. (آخه در روایات داریم که 50 نفر از این 313 نفر زن هستند.)

به آیات متعددی از قرآن کریم در این باب اشاره شد. که توی قسمت نظرات آدرسشونو می نویسم.

اما ویژگیها چی بود؟

اونها خدا رو دوست دارند و خدا هم اونها رو دوست داره. در مقابل دوستان خدا خاضعند و در مقابل دشمنان خدا سرسختند. در راه خدا جهاد می کنند. استوار و ثابت قدمند و از سرزنش دیگران نمی هراسند.

به خدا و روز قیامت ایمان دارند. امر به معروف و نهی از منکر می کنند. در نیکی ها سبقت می گیرند. کارهایشان مورد تقدیر اله قرار می گیرد. با تقوا و پرهیزکارند.

پولاد دل هستند. راهبان شب و شیرمردان روزند. مناجات شبانه دارند. نسبت به امام محبت و جان نثاری دارند. میگن این علاقه مندی به حدی است که حتی به زین اسب امام به نشانه تبرک دست می کشند. به امام عشق می ورزند. معرفتی عمیق نسبت به امام دارند. آرزومند و عاشق شهادتند. " در میدان رزم، امام را در میان می گیرند و در جنگها با جان خود، از ایشان محافظت می کنند." (بحارالانوار، ج52، ص308)

خیلی دلم گرفت. دیدم چقدر فاصله هست بین ما و یاران امام! ما از جانمون که نه، حتی از وقت خودمون هم سهمی برای امام نذاشتیم. چه بسیار اهداف و آرمان هایی از امام که به دلیل سستی ما هنوز بر زمین مونده و چه دعوتهایی از ایشون که بی پاسخ مونده!!!

یاران امام، خواست حضرت رو بر خواست خودشون مقدم میدونند. در راه خدا سختیها و مشقات رو تحمل می کنند و منتی بر خداوند نمی گذارند. اونها یکرنگ و یک دلند. " اصحاب قائم (ع) به گونه ای با هم معاشرت می کنند مانند اینکه از یک پدر و مادر هستند." ( تفسیر برهان، ج2، ص20)

هواخواهی و خودخواهی از جانشان رخت بربسته و به جای اون خداخواهی و خداپرستی نشسته.

آنان در بالاترین درجه تقوی و پرهیزکاری قرار دارند و از نظر کمال علمی هم در بالاترین درجه هستند.

ویژگیهای زیادی برای یاران امام گفته شد. هر چی فکر کردم ببینم من کدوم ویژگی رو دارم، به نتیجه ای نرسیدم!

یکی از بچه ها گفت: پس یکدفعه بفرمایید ما جزء یاران هم نیستیم دیگه.

اما استاد این حرف رو قبول نداشتند. ایشون گفتند: اگه ما نمی تونستیم و قرار نبود جزء یاران باشیم که اینها رو برای ما نمی گفتند و امر به خودسازی نمی دادند. استاد به ماجرای زهیر و حر در واقعه عاشورا اشاره کردند، که در ابتدا در مقابل امام حسین (ع) بودند و بعد جزء یاران ایشون به شهادت رسیدند. و باز گفتند: به اندازه ای که میدانید عمل کنید. و از امام بخواهید یک نظر عنایت و ویژه و یک نظر خریدار به شما بفرمایند.

بعد از کلاس داشتیم با دوستان بحث می کردیم که یکی از بچه ها، با لحن خیلی سوزناکی گفت: آیا واقعا ما یار خوبی هستیم برای امام زمانمون؟

همه خیلی از این سوال متاثر شدند. گفتیم: خب حالا باید چیکار کنیم؟

با بچه ها تصمیم گرفتیم حالا که ویژگیها و مشخصات یاران امام رو شناختیم، سعی کنیم از همین الان شروع کنیم و یواش یواش خودمونو به یاران امام و به امام نزدیک کنیم.

به قول یکی دیگه از بچه ها: پیرو و پیشوا باید یه سنخیتی با هم داشته باشند.

 

بدجوری دلم هوایی جمکران شده. تصمیم گرفتیم اگه این سعادت نصیبمون بشه، یکشنبه با "زیرزمین" بریم جمکران. شما دعا کنید قسمتمون بشه، منم قول میدم ان شاالله با یه "جمعه های انتظار" قشنگ برگردم.

اگه رفتنی شدم دعاگوی همه دوستان هستم. و اگه سفارش دیگه ای داشته باشید هم در خدمتم. حلال بفرمایید.

آقا جانم!

تو امید دل بی بال و پرم میدانی

زده امروز هوایت به سرم میدانی؟

 

تو قسمت نظرات در خدمتم. منابع رو هم همونجا می نویسم.

 

نظرات 65 + ارسال نظر
ali جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 10:48 ق.ظ http://alae.mihanblog.com

اللهم اجعلنا من انصاره و اعوانه

ساحل جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 10:53 ق.ظ

منابع:

منابع:
1 قرآن کریم
2.کمال الدین، شیخ صدوق.
3.بحارالانوار، شیخ مفید.
4.ارشاد، شیخ مفید.
5.اتباةالهداة.
6.منتخب الاثر، آیت الله صافی گلپیایگانی.
7.معجم الاخادیث الامام المهدی (ع).
8.یوم الخلاص، کامل سلیمان.
9.حضرت مهدی فروغ تابناک ولایت، محمد محمدی اشتهاردی.
10.مهدی موعود، استاد دوانی.


گل دختر جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 11:14 ق.ظ http://goldokhtar.parsiblog.com

سلام . منم دعا می کنم قسمتت بشه بیای ... و قسمت ما بشه که ببینیمت . خیلی تابلو ام که کل مطلبت رو نخوندم . آف میخونم حضوری نظر میدم ! چطوره؟

زیرزمین جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 11:25 ق.ظ http://zirzaminehaftom.blogsky.com

!

محمدعلی(ایران اسلام) جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 01:44 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام خدمت خواهر بزرگوارم

خدمت آقای فاطمی نیا بودیم و این سئوال مطرح شد که مگر نمیگندکه اگر ۳۱۳ نفر حاضر باشند حضرت ظهور میکنند؟ مگر در زمان جنگ خودمون کم بودند افرادی که جونشون رو فدای امام غیر معصومشون کردند؟؟
سئوالی بود که همیشه در ذهن داشتم.
بهترین جواب رو اونجا شنیدم که فرمودند امام زمان ۳۱۳ امام خمینی میخوان که هر کدومشون بتونند افرادی رو با خود همراه کنند.
کمی فکر کردم...
من و جدایی از کوی تو خدا نکند

انشاءالله که نائب الزیاره باشید. دعا کنید برای اون قضیه! اگه جور شد نائب الزیاره شما هستم.
یا علی

این مطلب عنوان ندارد!

ستاره دریایی جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 02:07 ب.ظ http://setaredaryaei.blogfa.com

سلام
مثل همیشه قشنگ بود التاس دعا
یا علی

ستاره دریایی جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 02:12 ب.ظ http://setaredaryaei.blogfa.com

ضمنا من وبی با این ادرس پیدا نکردم :
www.nasimyazbehest.parsiblog.com
احتمالا حذف شده

نغمه جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 03:04 ب.ظ http://skykey.blogfa.com

می شه جزو یاران شد اما سخته...
ایمان خالص و صبر...
ایمان برای ثابت قدم موندن در این راه و صبر بر هر چه ناخوشایند باشه...
الهی موفق شین و به مقصود برسین برا ما هم دعا کنین تا همراه شما جزو ۳۱۳ نفر بشیم.
یا مهدی!در شام هجرت تو .گویم در غیبت تو.
عزیز علی ان اری الخلق و لا تری و لا اسمع لک حسیسا و لا نجوی...
رفتین جمکران فقط یه دعا کنین!تعجیل در ظهور حضرت.
فرج همه ی ما در فرج حضرته.
به من هم سر بزنید خوشحال می شم.

حوریه جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام
اللهم عجل ...

[ بدون نام ] جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 04:51 ب.ظ

راستی ممنون که بهم صفت کاشف رو دادی

رضا مشتاق جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 06:12 ب.ظ http://alldaytimes.blogsky.com

سلام و عرض ادب خدمت خواهر بزرگوارم

به تاریخ های ۱۱ و ۲۳ اسفند تشریف آورده بودید و بابت کامنت و توجهی که داشتین از شما ممنون هستم .
سفر و چندتایی موارد دیگر باعث شد تا تقریباْ دوماه از فضای وبلاگ نویسی دور باشم.
... به هرحال
میتونی وقتی رفتی جمکران یه کاری واسم انجام بدی ؟!
یه کاغذ وردار اینارو بنویس :

سلام منجی عزیز ، من یکی از بندگان خدا هستم ، شرایطی مهیا نیست تا حضوری خدمت برسم و از سویی احساس میکنم شما هم نه بر نمط خدا ولی به گونه ایی دیگر نزدیک تر از رگ کردن هستین .
نه ایمانم به مومنین میماند و نه کفرم به کفار
نه زنگی زنگ هستم و نه رومی روم
و این برایم در حکم سوهان روح شده
خدایا تو آن ده که آن به مجاب و راضیم نمیکند
یا ایمانم را به دینداران شبیه ساز و یا کفری که بازو به بازوی شیطان در مقابلت به ایستم .
تنها نور و اشاره ایی کوچک می خواهم

در این شب سیاهم ، گم گشت راه مقصود
از گوشه ایی برون آ ، ای کوکب هدایت

یه ندایی به ما بدین مولا ، لب ترکنید بزرگوار
در بلا بودن به از بیم بلا

* * *
اگر مقدور بود اینارو بنویس ، و همون چاهی که ازش صحبت میکنن .

... در پناه حق
ملک نصر و کامروا باشید

ریحانه جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 09:46 ب.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا
سلام ساحلم
خوش به حالت که همین هم به دلت افتاد که بری حالا اگه خدای نکرده نرفتنی هم شدی طوری نیست چون مهم نیت هست.
فصلها را باز هم پر می کند
گریه من شیون من سوز من
تاببینم لحظه موعود را
جمعه می شد کاشکی هر روز من

طلبه ی امروزی جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 10:42 ب.ظ http://talabeh.blogsky.com

سلام
یار دوست دارد این آشفتگی
کوشش بیهوده به از خفتگی

جهانگیر جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.samiyusufmusic.blogfa.com

سلام دوست عزیز سایت بسیار خوب و با معنایی داشتی .
موفق و پیروز باشی
مهدی جهانگیر ( مدیر سایت فارسی سامی یوسف )

پاییز جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.thy-fall.persianblog.com

من کیم و الان کجام با اون همه ادعای ظاهری فقط خودم می دونم درونش چه خبره ... این اقای رضا مشتاق شده جانا سخن از زبان ما می گویی ... می شه همون ها را تو یه رگه کاغذ جدا از قول منم بنویسی؟

پاییز جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.thy-fall.persianblog.com

واقعیت اینه که اومدن و نیومدن من هم رو هواست ولی اگه قرار باشه طلبیده بشیم و بیاییم تو حرم فک کنم جای مناسبی برای اولین دیدار باشه نه؟

سعید جمعه 31 فروردین 1386 ساعت 11:54 ب.ظ http://said1386.blogfa.com/post-33.aspx

تقریبا احساس می کنم استادتان و خودتان گمراه هستید نه در اصل موضوع اولا گفته باشم که تاریخ جعل بسیار دارد مخصوصا از زبان امام صادق حرف های بسیار نقل کرده اند که فکر نمی کنم خیلی از آن ها اساس داشته باشد . چون نمی گویم همه ، من حرف شما را معقول نمی دانم . آینده نگری و برخی تناقضات و حرف های تفرقه افکن خوب نیست . فرقه سازی و حزب سازی هم به نفع اسلام و جهانیان نیست . اسلام و شیعه به نفع جهانیان می اندیشد چون پیغمبر اسشلام پیغمبر رحمت برای جهانیان بود و با همه انس و دوستی به پا می کرد اگر چه دشمن بودند به ایشان فرصت های زیادی هم می داد ولی اعتقاد به آخرالزمان جنگی اعتقاد به جنگ است و این فرصتی است برای خونخواران که مثلا آرماگدون بسازند و زودتر حمله کنند و دوباره جنگ مسیحی و مسلمان به راه بیندازند .
آگاه و بیدار شوید
انتظار و ظهور یک ماجرای فرهنگی و علمی است .

مسعود شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 07:45 ق.ظ http://www.romance.parsiblog.com

سلام
کاش ما یار امام زمان بودیم حالا خوب یا بدش پیش کش.
ما که کلا امام زمانو بوسیدیم و گذاشتیم کنار.

زائر بقیع شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 08:56 ق.ظ

سلام
بازهم مثل همیشه یه اپ زیبا و ناب خدا خیرتون بده
من که عمرا اگه امامزمان ۱۰۰ ملییون نفر هم یار داشته باشه جز همونا هم نیستم از بس بد وگنه کارم
ما رو هم دعا کنید
ممنونم ازاینکه به من سرزدین ومن خبر کردین
موفق باشین
یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون

علی روشنگر شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 11:31 ق.ظ http://mirzakazem.blogfa.com

به نظر من هیچ کس نباید نا امید باشه !

الهه باران شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 12:53 ب.ظ http://elaheyebaran.blogsky.com

سلام ساحل مهربان
ممنونم که دوباره خبری کردی دیروز مطلب و خوندم و امروز نظر
راستش با اونایی که اینجا نوشتی خیلی فاصله داریم فاصله وحشتناکه ولی خدا رو چه دیدی شاید با تلاش مضاعف جزء اون ۱۰۰۰۰ نفر باشیم و لااقل بتونیم سرمون و جلوی خدا بلند کنیم
ساحل جون دعا کن من یه مشکلی دارم با خودم که اگر حلش نکنم تو روی خدا به هیچ عنوان نمی تونم سرم و بلند کنم من سعی دارم می کنم حلش کنم...دوست دارم بیشتر باهات در ارتباط باشم آی دی مو می ذارم حتما اد کن تا شاید بتونم باهات چت کنم و حرفام و بگم
دعا می کنم بری جمکران
ما دو روز قبل از عید نوروز تو راه سفرمون به مشهد رفتیم جمکران عریضه هم نوشتم انداختم تو چاه....جای خیلی خوبی بود دوباره دلم هوای اونجا رو کرده...البته خوش به حال شما که نزدیکید با قم(۰فکر کنم تهران باشید...درسته؟)...ولی ما که فرسنگ ها با اونجا فاصله داریم
امیدوارم بازم بتونم برم اونجا!!

میرناصر بوذری شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 03:04 ب.ظ http://yaranezuhour.mihanblog.com

سلام

وبلاگ مهر با چهار روایت از حضرت علی و امام صادق علیهماالسلام

به روز شد و با دو آدرس در خدمت شما عاشقان حضرت اباصالح المهدی

و منتظران مشتاق ظهور حضرت قائم آل محمد (ص) می باشد.


http://yaranezuhour.blogfa.com

yaranezuhour.mihanblog.com

به انتظار حضور و خواندن نظرات شما پای در نشسته ام

میثم شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 03:25 ب.ظ http://yarane59.blogfa.com

سلام
از اینکه مرا خبر کردید ممنون
یار امام زمان شدن همت میخواد
میشه یار آقا شد در صورتیکه هر چیه رو که آقا میپسنده انجام بدی و هر چی رو که نمیپسنده انجام ندی
ولی نکته اینجاست حرفامون تا چه حد به عمل نزدیکه
انشاالله توفیق پیدا کنیم که عمل کنیم وگرنه شعار دادن راحته
در ضمن منظورم شیخ جعفر مجتهدی رحمت الله علیه نبود
منظورم حاج آقا مجتهدی تهرانی بود که حوزه علمیه ایشان در مشهوره
البته بنده خودم یکی از دوستداران شیخ جعفر مجتهدی رحمت الله علیه هستم روحش شاد راهش مستدام
راستی جمکران ما رو از یاد نبری من هم شاید این سه شنبه اگه لایق باشم برم جمکران
یا علی مدد

محمدعلی(ایران اسلام) شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام
توی یک وبلاگ راجع به متنی سئوال کرده بودید با عنوان ملاقات با امام زمان!! راجع به نویسنده اش بود. اگه جواب گرفتید به من هم بگید.
یا علی

کنیزان حضرت زهراء(س) شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 09:46 ب.ظ http://kanizezahra.blogfa.com/

سلام دوست عزیز! خسته نباشی.
ممنونیم که محبت کردی و بهمون سر زدی.

به امید ظهور قائم آل محمد(صلوات الله علیهم اجمعین)

ساحل جان! جمکران که میری؛ اگه یــــــادت بود...... برا ما هم دعا کن.



............-:- یــَــا صـَــاحــِــبَ الــــَّزمـــَـانِ (عج) -:-............

** ما را که به خدمتت رسیدن سخت است **
** دیدن همه را تو را ندیدن سخت است **

** بـار غــم تـو بـه جـان کـشـیـدن آسـان **
** از دشـمن تو طعـنه شنیدن سخت است **



« اَللَّـهُــمَّ عَــجِّـل لِـوَلـِیـکَ الـفَـرَج »
::..:: التماس دعا ::..::

غلام اهل بیت شنبه 1 اردیبهشت 1386 ساعت 10:09 ب.ظ http://abalfazl.info

هر تپش دل من
اسم تو رو میاره
هر چی یل تو دنیا
پیش تو کم میاره
=-=-=-=-=-=-=-=
التماس دعا

نغمه یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 01:08 ق.ظ http://skykey.blogfa.com

سلام.ممنون سر زدی.بهتر دیدم اینجا جوابتو بنویسم.
مطلب گزارش نوشته شده از خانم ساره رحمانیه.که موضوع گزارش همون تیتره و متن گزارش بر گرفته از گفته های دکتر گل نشانه.
به نظرم خلاصه ی حرفشون اینه که هدف دیدار نباشه.هدف انجام حدود الهی و مومن و متقی بودن باشه و اگه انسان در این راه به فیض دیدار نایل شد این خود یک مطلوبه اما نباید دستخوش ادعا بشه...
رفتی جمکران دعا یادت نره:اللهم عجل لولیک الفرج.

سیاوشی یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 08:04 ق.ظ http://arezoo62.mihanblog.com

سلام دوست خوبم واقعا فضای روحانی وبلاگت داره خیلی وقت بود نیومده بودم برام دعا کنی دعا یادت نره توی یه آشفتگی ذهنی هستم که رهایم نمی کنه منم برای شما دعا میکنم دلت شاد.........

سیاوشی یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 08:05 ق.ظ http://arezoo62.mihanblog.com

سلام دوست خوبم فضای روحانی وبلاگت داره خیلی وقت بود نیومده بودم برام دعا کنی دعا یادت نره توی یه آشفتگی ذهنی هستم که رهایم نمی کنه منم برای شما دعا میکنم دلت شاد.........

سایه یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 08:07 ق.ظ

کاش بیشتر می اندیشیدیم و کمتر می نوشتیم
خواننده باشیم
یا ...

محمد هادی یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 10:20 ق.ظ http://www.hadisoroush.persianblog.com/

سلام دوست عزیز
ممنون به روز بودنتونو یادآوری کردید
واقعا از نوشته هاتون استفاده می کنم
موفق باشید

دادا یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 10:46 ق.ظ http://dastanhaieziba.blogfa.com


خداایا مرا بخاطر شکایتهایم ببخش.و زمانی که نا شکری کردم به آرامی به من یاد آوری کن از تو بخاطر آنچه برایم مقدر کردی متشکرم.
*
اگه ممکنه ادم کن تا از به روز رسانی به موقع خبرت کنم.ممنونم
*
به روزم مهربونم.

محمدعلی(ایران اسلام) یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 02:21 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام

راستش شما هرطور که راحتید. البته توی مهدی بلاگ وقتی دیدم هستید و.... تعجب کردم که چطور راضی شدید به این کار. جالب بود که بعدش دیدم براتون کامنت هم گذاشتند.

دیگه اینکه یادم رفت کجا بود که رفتم و اون رو دیدم. آخه (بین خودمون باشه ها) فقط چند تا وبلاگ دوستان نزدیک رو میدونم که کی هستند و کجا هستند. بقیه رو میرم و نظر میدم و میام. حالا شما آدرس رو برام بفرستید. چشم اطاعت میشه!
یا علی

ح یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 04:02 ب.ظ

حوریه یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 04:04 ب.ظ

پاسخ به سعید
با کسب اجازه از ساحل عزیز
برای پاسخ به شما توجه به چند نکته ضرو ری است :
1) همانگونه که اطلاع دارید یکی از شرایط ظهور امام مهدی علیه السلام مقبولیت ایشان در نزد بسیاری از مردم دنیاست حال به نظر شما با فراهم شدن چنین شرطی سخن از جنگهای آنچنانی مانند آرماگدون چه معنی
می تواند داشته باشد و آیا اصولا وقوع چنین جنگی منطقی است؟؟؟
2) بسیاری از احادیثی که در آنها از خونریزی و جنگ در هنگام ظهور صحبت شده جعلی بوده و با مراجعه به کتب عالمانی که راویان احادیث را می شناسند می توان دروغگو بودن آنها را فهمید و جالب اینجاست که بیشترآنها توسط یک راوی خاص بیان شده است .
3) جنگهای آنچنانی که در روایات به آنها اشاره شده است مربوط به دوره قبل از ظهور حضرت است که در آنها تقریبا دو سوم مردم دنیا کشته خواهند شد و با این وصف می توان تصور کرد که با چنین اشتیاقی که بشر به راه اندازی جنگ در جای جای دنیا دارد سرانجام کار به وضعیتی ختم شود که فقط یک سوم مردم زنده بمانند و طبیعتا این بازماندگان بیشتر قدر صلح و صفا و آرامش و عدالتی را که قرار است در عصر طلایی به وجود بیاید را خواهند دانست .
4) در عین حال نباید آنقدر ساده اندیش باشیم که قبول کنیم سردمداران ظلم و فساد جوامع کنونی که بی شک با ظهور امام - که نه تنها امری مخفی نیست بلکه آنچنان آشکار و واضح خواهد بود که بساری از افراد ادیان دیگر هم به او خواهند پیوست - بساری از اهداف خود را در خطر خواهند دید بدون هیچ مقاومتی تسلم شوند و...
5)در بسیاری از روایات آمده است که سیره حضرت مهدی علیه السلام همان سیره رسول الله (ص)است و به گواهی تاریخ پیامبر اسلام پیامبر رحمت و مهربانی هاست همانگونه که خداوند صریحا در قرآن خطاب به پیامبر فرموده است «تو رحمة للعالمین هستی » . اما همین پیامبر هر گاه لازم شد به خاطر خدا با دشمنان جنگید تا یاد خدا از روی زمین محو نگردد.

اللهم عجل لولیک الفرج

حرفهای ناتمام یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 04:13 ب.ظ http://shariatti.blogsky.com

سلام
همه ما باید امید داشته باشیم تا شاید فقط شاید یکی از یاران آقامون باشیم.
البته اگر اینقدر صلاحیت داشته باشیم.
راستی مایل به تبادل لینک هستید؟

ریحانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 04:35 ب.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا
سلام
بی مقدمه میرم سر اصل مطلب
می خوام بگم یادته قبلا چه قدر با هم بودیم. هر جا می رفتم همیشه از تو میگفتم. هر جا می نشستم بحث تو رو راه می انداختم. اما حالا چی شده که با من قهری؟ چرا دیگه به من سر نمی زنی؟ چرا دیگه منو مهمون لحظه های عاشقونت نمی کنی؟
دلم برات خیلی تنگ شده. شاید بهتر باشه بگم دلم واسه خودم خیلی تنگ شده. آخه تو تمام وجودمی!
ساحلم
اینا رو یادت باشه به آقا بگیا.
خوب؟
از قول من خیلی ببوسش. بهش بگو خیلی دوسش دارم. بگو باشه قبول هر چی شما بگید. من طاقت این همه شکنجه دوری رو ندارم.
ساجل یادت نره ها!
مراقب خودت باش.
التماس دعا

نغمه یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 06:32 ب.ظ

باز هم سلام.
تبریک می گم بخاطر موفقیتت ...شرمنده...
تازه متوجه منظور سوالت شدم.خوب شد به مهدی بلاگ سر زدم.رسما عذر خواهی منو بپذیر بخاطر بی اجازه... .باور کن سهوی بود.نمی دونستم وبلاگ داری.
اون پیوند رو حذف می کنم تا اجازه رو صادر کنی.در ضمن خودمونیم دست به متنت حرف نداره همونه که معروف شدی دیگه...یا مهدی.التماس دعا

فرزند ایران اسلامی یکشنبه 2 اردیبهشت 1386 ساعت 08:44 ب.ظ http://basher110.blogfa.com

به نام حضرت دوست
سلام خسته نباشید ایول
انشالله که از یاران بقیه الله باشیم . هر کی ندونه خودمون خوب می دونیم یار که نمی شگفت نوکر نوکر نوکر مولا اگه لیاقت داشته باشیم بشیم خلی افتخار بزرگیه
التماس دعا
علی یارتون
یا حق

پویا دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 01:00 ق.ظ http://paraantez.blogsky.com

تفاوت در نگاهمان به انچه که پیش روست.
و انچه که در پشت سر نهاده ایم.
تنها خلوت نشینی و دلواژه ها سهم کوچک کتابچه های خاطرات است.
به امید توتیای دیده و دل دلسوختگان طریقت عشق و خاکساران قدوم مولایمان و سرورمان بقیه ا.. اعظم.

محمدعلی(ایران اسلام) دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 03:50 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام

به روزم

یا علی

یک حرف بس است!

علی رضا دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 04:50 ب.ظ http://alirezaedalat.blogfa.com/

سلام
وبلاگ خوبی دارید
آیا آماده تبادل لینک هستید؟

محمد هادی دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 08:22 ب.ظ http://www.hadisoroush.persianblog.com/

الا یا ایها المهدی مدام الوصل ناولها
که در دوران هجرانت بسی افتاد مشکلها
صبا از نکهت کویت نسیمی سوی ما آورد
ز سوز شعله شوقت چو تاب افتاد در دلها
چو نور مهر تو تابید بر دلهای مشتاقان
زخود آهنگ حق کردند،بر بستند محمل ها
دلی بی بهره از مهرت حقیقت را کجا یابد
حق از آیینه رویت تجلی کرد بر دلها

ریحانه دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 09:36 ب.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا
سلام ساحلم
خوبی گلم؟
زیارتت قبول. با اینکه یک دقیقه نیست که باهات حرف زدم ولی دلم بدجوری برات تنگ شده. خیلی زیاد
کاش توی دل من بودی و میدیدی چه خبره
کاش هیچ وقت صبا (یار سفر کرده) تلفن رو جواب نداده بود
آخه تو که می دونی من چه قدر حساسم!!!
نمی دونم چرا باهاش بد حرف زدم ولی باور کن دست خودم نبود وقتی اسمش میاد یا یادش میفتم فقط خاطرات بدش جلو چشممه. تو که می دونی چه قدر دوستش داشتم ولی حالا افسوس همه چیز خراب شد ...
سلام منو به آقا برسون
بگو چه قدر دلم براش تنگ شده
بگو چه قدر دوستش دارم
بگو ...
به زیر زمین هم سلام برسون
ببخشید اگه با حرفام رنجوندمت
دوستت دارم گلم
سفرت بی خطر
زود برگرد

یه منتظر دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 ساعت 10:45 ب.ظ http://www.montazer-zaman.blogsky.com

سلام زیارتون قبول
خوبی آبجی
ممنون که به من سر زدید
امیدوارم ما رو هم دعا کرده باشید
من پا هستم
اللهم عجل لولیک الفرج

راستی وقت کردید یه وقت بزارید درباره یه سوال می خوام برام توضیح بدید
ممنون

حمید سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1386 ساعت 06:55 ق.ظ http://1e1.blogfa.com

حمید سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1386 ساعت 06:58 ق.ظ http://1e1.blogfa.com

ببخشید اینتر زدم
سلام ساحل عزیز
من به روزم
ضمنا ایمیل من هک شده ایمیل جدید من ادرسش اینجا نوشتم

ریحانه سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1386 ساعت 11:40 ق.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا
سلام
میلاد معطر تجسم عینی عشق و ایثار، تبلور صداقت و پاکی، مدینه سبز مهربانی‌ها، مهد لطیف خوبی‌ها، ولی و پرورنده‌ی نور پروردگار، امانت‌دار امان زمین، امام حسن عسکری علیه‌السلام را به پیشگاه آقا امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف و تمامی شیعیان تبریک عرض می‌کنم.
ضمن تشکر از حضور سبزتون به اطلاع می رساند وبلاگ عطر ظهور با موضوع رجعت آماده دریافت سوالات و نظرات شما دوست عزیز می باشد.
التماس دعا

زائربقیع سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1386 ساعت 09:55 ب.ظ

هوالمحبوب
درود بر تو اى‌ سرورم‌ اى‌ ابامحمد حسن‌ بن‌ على‌ آن‌ راهنماى‌ راه‌ یافته‌ و رحمت‌ خدا و
برکات‌ او درود بر تو اى‌ ولى‌ و نماینده‌ خدا و فرزند اولیائش‌ درود بر تو اى‌ حجت‌
خدا و فرزند حجت‌هاى‌ او درود بر تو اى‌ برگزیده‌ خدا و فرزند برگزیدگانش‌....
ولادت با سعادت یا زدهمین اختر اسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری را به پیشگاه امام زمان وهمه محبین ومریدان ان حضرت تبریک وتهنیت عرض مینمایم
به همین مناسبت به روزم خوشحال میشم تشریف بیارید
التماس دعا
یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 اردیبهشت 1386 ساعت 12:42 ب.ظ

سلام گوگوری مگوری من
خوبی گلم؟
زیارت قبول
رسیدن بخیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد