و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

شرایط و علائم ظهور ۴

بسم رب المهدی

سلام بر وجود نازنینی که دوری اش خواب از دیدگانمان ربوده

و سلام بر منتظران بیقرارش

شرایط ظهور رو گفتیم. و حالا رسیدیم به بحث علائم و نشانه های ظهور.

راستش من قبل از اینکه به طور جدی وارد کلاسهای مهدویت بشم و مطالعاتم رو شروع کنم، یه وقتایی بعضی اتفاقات که میفتاد و میشنیدم که مردم می گفتند: از نشانه های ظهوره! باورم میشد. اما دلم میخواست واقعا بدونم نشانه های ظهور چی هستند؟ بعدها عناوین جالب تری میشنیدم مثلا: خسف بیدا، صیحه آسمانی، خروج سفیانی، ..... عناوینی که کاملا برام ناآشنا بود اما جذاب! دلم میخواست بدونم واقعا جریان چیه؟ دیدم اینجوری نمیشه. همش میگیم: میگن میگن میگین. گفتم خب لااقل یه حرفی رو هم حساب شده و با سند و مدرک بگیم.

 تا اینکه بالاخره توی این زمینه اطلاعاتی به دست آوردم. دیدم بله، ظهور حضرت نشانه هایی به همراه خودش داره. که بعضی از اینها حتما اتفاق میفتند و بعضی دیگه نه، نیازی نیست که حتما اتفاق بیفتند. پس نشانه ها تقسیم شدند به دو دسته حتمی و غیر حتمی. فضیل از امام باقر (ع) روایت کرده که فرمودند: «به
درستی که بعضی از امور، امور موقوف (غیر حتمی) هستند و بعضی امور حتمی و به درستی که سفیانی از امور حتمی است که چاره‌ای از آن نیست.»1

گفتم قبول. خب حالا ما اینها رو بدونیم که چی؟

دیدم دونستن این نشانه ها دو مزیت داره: یکی اینکه تو این دوره زمونه که آدمهای زیادی پیدا میشند که ادعای امام زمان بودن می کنند، اگه ما اینها رو بدونیم لااقل می تونیم ببینیم قیام این مدعیان با این نشانه ها همراه هست یا نه؟ اگه همراه نبود معلومه کذاب هستند دیگه.

و مزیت دوم اینکه: هر کدوم از این نشانه ها که اتفاق بیفته یه جورایی دلمون رو آروم می کنه که داریم به یار نزدیک تر میشیم و دیگه تا ظهور چیز زیادی نمونده.

حالا ببینیم کدومها حتمی هستند و کدوم ها غیر حتمی؟

امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «پیش از ظهور قائم (علیه السلام) پنج نشانه‌ حتمی است؛ یمانی، سفیانی، صیحه‌ آسمانی، قتل نفس زکیه، و خسف بیدا.»2

البته چگونگی رخ دادن  این نشانه ها همه به اراده خداست.

نشانه های غیر حتمی توی روایات زیاد نام برده شدند که معروف ترینشون اینها هستند: خروج دجال (موجودی پلید و حیله‌گر که بسیاری از انسان‌ها را گمراه می‌کند)، خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی در ماه مبارک رمضان، آشکار شدن فتنه‌ها و قیام مردی از خراسان.

ان شاالله توضیح هر کدوم از این نشانه ها بمونه برا پست بعد. اگه در این زمینه سوالی یا صحبتی دارین توی قسمت نظرات تبادل اطلاعات می کنیم.

به امید همان وقت نامعلوم دلنشین!

 

۱. غیبت نعمانی ص۴۲۹

۲. کمال الدین ج۱ ص۶۵۰

 

 

نظرات 61 + ارسال نظر
مهدی جزینی پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 04:20 ب.ظ http://weblog.mahdi-jazini.ir

مطالبتون خیلی عالی بود. چه خوب میشد زود به زود به روز میکردید.

یک سوال داشتم‌: منظور از خروج دجال یعنی چی ؟ میشه توضیح بیشتر بدید ؟ ممنون

سلام
راستش در مورد زود به زود آپ کردن، وقتم خیلی محدوده. بیشتر از یکبار در هفته نمیرسم. مخصوصا الان که یواش یواش داریم به امتحانات و درسهای نخونده نزدیک میشیم.
دجال از ریشه دغل به معنای مکر و حیله و فریب میاد که صیغه مبالغه اون میشه دغال که به دلیل کثرت استعمال دجال تلفظ شده.
البته بعضیهام معتقدند که از همون ریشه دجل است.
اما مهم اینه که این کلمه صیغه مبالغه است. یعنی بسیار حیله گر.
خروج دجال جزء نشانه های غیر حتمی است. حتی بسیاری از علمای شیعه اون رو نپذیرفتند ولی اهل سنت دجال رو به عنوان یک شخص قبول دارند.اما به طور کلی دو نظریه درباره دجال وجود داره.
نظریه اول: معتقد است که دجال یک شخص است. با خصوصیات ظاهری مشخصی خروج می کنه. و مردم بسیاری رو منحرف می کنه. حتی بعضی از روایات از آن به عنوان کسیکه در زمان پیامبر (ص) متولد شده نام بردند که تا زمان امام زمان (عج) زنده میمونه و بالاخره به دست امام مهدی (ع) کشته میشه. ( البته راویان این نظریه بیشتر اهل سنت بودند. و الان بعضی از اساتید به جرات میگن که دجال در فرهنگ شیعه نیست و فقط اهل سنت به اون اعتقاد دارند.)
و اما نظریه دوم: معتقد است که دجال نماد یک فرهنگ است که بر مردم وارد میشه و اونها رو اسیر خودش می کنه. و به انحراف می کشونه. و اصلا مقصود یک شخص خاص نیست. حتی بعضی گفتند که همین وسایل امروزی میتونه دجال باشه.
تقریبا میتونم بگم توی کتب مرجع مهدویت نظر مشخصی درباره دجال ندادند. بیشترین احادیث درباره شخص دجال رو میتونید تو کتاب " روزگار رهایی"، کامل سلیمان ببینید. احادیث جالبی که حتی اندازه گوش دجال رو هم نوشته!!! اما نویسنده کتاب هر کدوم از این احادیث رو با یک دلیل، عجیب و غیر قابل قبول دونسته. و آخرش هم نوشته دیگه قدرت تشخیص با خود شماست که اینها رو قبول کنید یا نه.
و اما چیزی که ما اعتقاد داریم اینه که اصلا چنین فرد مشخصی به نام دجال وجود نداره. و دجال یعنی فتنه ای که در هر زمان سعی می کنه گروه مومن رو به گمراهی بکشونه. و در واقع فتنه دجال، فتنه زمانه است که بر مردم و مومنین وارد میشه.
این نتیجه مطالعات من تو زمینه دجال بود.
باز هم از سوال خوبتون تشکر می کنم.
موفق باشید.

استار پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 05:19 ب.ظ http://eyghambia.parsiblo.com

من نمی دونم چرا ولی از ظهور می ترسم !!

سلام
به طور کلی انسان از ناشناخته ها می ترسه. و این کاملا طبیعیه.
چرا یه کودک از اتاق تاریک می ترسه در حالیکه تا دقایق قبل تو همون اتاق با چراغ روشن ساعتها بازی کرده. چون کودک این علم رو نداره که همون چیزایی که تو اتاق روشن هست، وقتی چراغ خاموش بشه هم همون چیزا هستند و تغییر نمی کنند. اما کودک اینو نمیدونه. و فکر می کنه توی اتاق تاریک ممکنه چه موجودات یا وسایل ترسناکی باشند.
ما هم همین طوریم. وقتی نسبت به موضوعی شناخت نداریم از اسم اون هم وحشت می کنیم.
اون اوایل من هم همین طور بودم نسبت به امام همین حسو داشتم. تنها چیزی که از ظهور میدونستم این بود که آقا میاد و جوی خون راه میندازه. خیلی می ترسیدم. چون گناهکار بودم. و می ترسیدم امام بیاد و منو همین جا مجازات کنه. البته تقصیر خودم نبود، اینها تصوراتی بود که طی سالها تو ذهنم رفته بود. و مقصر اطرافیانی بودند که امام رو بد به ما شناسوندند. فکر می کردیم امام یک مرد جنگجو هست و بس!!!
اما حالا ..............
تازه می فهمم که امام مظهر عطوفته. امام مظهر مهربانیه......
حالا فهمیدم که تا حالا روز قیامت رو با روز ظهور اشتباه می گرفتم!
این لینک رو ببینین. ماجرای آشنا شدن من با ............
www.sahel-oftadeh.blogsky.com/?postID=44
شاید بتونه کمکتون کنه.
ولی باید معرفتمون رو نسبت به امامی که منتظرش هستیم زیاد کنیم. وقتی حقیقت وجود مقدس اماممون رو شناختیم، یواش یواش این ترس جای خودش رو به محبت و بی قراری میده. و این چیزیه که لازمه دعا برای ظهوره. باید بدونیم با ظهور، قراره چه اتفاقی بیفته.
معرفت هم طرق مختلف داره. اگه مایل بودین توی این زمینه بیشتر با هم صحبت کنیم، من در خدمتتون هستم.

اردشیر پنج‌شنبه 3 خرداد 1386 ساعت 10:58 ب.ظ http://ardeshiri.blogfa.com

سلام و عرض ادب
آقا جان !لااقل برای اینکه به گناه کردنام ادامه ندم بیا !!!!!!!

سلام و عرض ادب متقابل
کاش ما تلاش کنیم که بیشتر گناه نکنیم تا آقا زودتر بیان!

بنده عاصی جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 12:16 ق.ظ http://mahetaban280.blogfa.com/

سلام سالروز آزادی خرمشهر رو بهت تبریک میگم روزی که فراموش کنیم اون روزهارو روز مرگ ماست
دلم هوای اون روزها رو کرد درسته که اون روز کوچیک بودم اما دوست داشتم میبودم
یا لیتنا کنا معهم
ایشالله روزی برسه که پشت سر صاحب اصلی هممون که الان دست عنایتشون رو سرمونه با دغل کاران و زشت سیرتان بجنگیم
به امید آن روز

پینه دوز جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 12:22 ق.ظ

سلام ساحل
ممنون که اطلاع دادین .من الان رسیدم ومشتاقانه هم ایمیل وهم این مطالب مستند ودلنشین رو خووندم.منم باتوجه به پاسخم وجواب بعدی شما فقط اشاره می کنم...من میدانستم وبا علم اون موضوع رو گفتم.ضمنا اگه اون موضوع مشکل بزرگ باشه !!!پس حله. شاید موانع دیگری باشه که معمولا به موانع نباید فکر کرد بلکه موانع رو باید طرح وراه حل پیدا کرد .لذا اگه شرایط وموانع ظهور وبروز .... را برایم در اسرع وقت ایمیل کنید مثل همیشه این حقیر رو مدیون لطف خود نموده اید.التماس دعا

سلام پینه دوز بزرگوار
واقعا میدونستین؟
خب این موضوع اولین مشکله. من فکر کردم با این مشکل دیگه پرونده بسته میشه.
حالا این مشکل چطور قابل حله؟

نغمه جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 01:07 ق.ظ http://skykey.blogfa.com

سلام.خبر ندادیا!
متن خوبی بود.خسته نباشی.
جای سوال نیست.چرا؟
چون قراره شبهات رو در پستهای بعدی رفع کنی.
اون نشونه های یی که سربسته گفتی.
منتظر پست بعدت هستم آبجی.
یاعلی.التماس دعا

[ بدون نام ] جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 01:51 ق.ظ http://utv.blogsky.com

انتظار
انتظار
انتظار
.
.
....خیلی دوس دارم منتظر نباشم ... منتظر هیچی
... ولی انتظار بخشی از هویت من شده

جدای از موافق و یا مخالف بودن
مطالب شمارو میخونم
بنده رو که خاطر مبارکتون هست ...؟!

موفق باشید

سلام دوست بزرگوار
اختیار دارین. مگه میشه فراموش کنم؟
خیلی زودتر از اینها منتظرتون بودم.
یه حدیث پیدا کردم که میفرمود: یاران امام از اعاجم هستند.
یادم به اون پست شما افتاد. چند بار به وبلاگتون سر زدم تا اون حدیث رو براتون بنویسم اما امکان نظردهی رو غیر فعال کرده بودین.
الان هم که وبلاگتون از اینجا باز نمیشه منم فیلتر شکن ندارم. همین جا براتون می نویسم. متاسفانه الان حدیث رو ندارم. اما سر بزنید. حتما ان شاالله براتون پیداش می کنم.
هیچ کس نمی تونه ادعا کنه که منتظر نیست.
شاید من و شما نخوایم منتظر باشیم اما بدونیم اون عزیزی که میفرماید: ( ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود دشواریها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان شما را ریشه کن می نمودند.) حتما منتظر ماست.
....او منتظر است تا که ما برگردیم
ماییم که در غیبت کبری ماندیم!
احساسات دیشب شما رو درک می کنم. کاملا قابل تحسینه. خوش به حال شما! که یه عزیز اینجوری هواتونو داره. به یاد ما روسیاها هم باشید.
سلام خدا رو هم بله من می نویسم. در واقع نامه های شاگردام هستش برای خدا.
موفق باشید
باز هم منتظر حضور شما هستم.

زهرا جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 10:14 ق.ظ http://www.montazer-faraj.blogfa.com

هزار جمعه بی روح بی تو جان کندم
بس است بی تو نشستن بس است حرکت کن

شنیده ام قرار است جمعه برگردی
کدام جمعه، نمیشد اشاره می کردی؟

زهرا جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 10:16 ق.ظ http://www.montazer-faraj.blogfa.com

سلام با اجازه شما رو لینک کردم
خوشحال می شم این افتخار رو داشته باشم که بین لینک دوستان شما باشم

خود من جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 11:47 ق.ظ http://khode--man.persianblog.com

منتظران ظهور ... همه اینا که گفتی درست ... ئلی جدای همه این صغری کبری چیدنا ... هووووووووووووووم !
نمی دونم : ولی این به ذهنمخ اومد
.
.
نمی دونم ..................

منم نمیدونم!
ولی هر کدوم دونستیم قول بدیم به اون یکی هم بگیم. قبول؟

منتظر جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 01:57 ب.ظ http://setareye-eshgh.blogfa.com

به ما نگفتند وقتی که تو بیایی
دلهای بندگان را آکنده از عبادت و اطاعت می کنی
وعدالت بر همه جا دامن می گستراند
نگفتند اگر توبیایی هیچ کس فقیر نمی ماند
نگفتند وقتی بیایی همه ی امت به آغوشت پناه می آورند
به ما نگفتند.......
آنها راستش را به ما نگفتند
==================
چشم انتظار حضور سبزتان[گل]
ختم صلوات یادتون نره

محمد حسن جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 04:08 ب.ظ http://amanat.mihanblog.com

سلام
در مورد علائم حتمی به نظر من حتما حتما اتفاق می افتن البته به خواست خدا ولی مطمئنا اتفاق می افتن .
میگن دو تا صیحه آسمانی وجود داره یکیش از طرف شیطونه خدا کنه اشتباه نکنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
التماس دعا

مهدی جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 05:22 ب.ظ http://salar00750.blogfa.com

بسم رب المهدی//
خیلی عالیه//
به من هم سر بزن //موضوع:عزاداری جغد بر امام حسین(ع)
پشتیبان ولایت فقیه باشید//
یال علی مدد

[ بدون نام ] جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 05:25 ب.ظ

به نام خدا
سلام
بازم یه غروب جمعه دیگه
اما واسه من که غروب جمعه و شنبه و ... نداره
مدت کمی با هم همسفر بودیم اما تو به مقصد رسیدی و من هنوز فرسخ ها تا مقصد دارم
این غروب جمعه رو دیگه همسفر ندارم و من تنهای تنهام
خوش به حالت
توی این مدت ...
اصلا بی خیال
دلم برات تنگ شده
یه سر بیا بوک نت ببینمت نامرغوب دم نکشیده من
التکاس دعا

سلام همسفر تنهاییهام!
اما فرسخ های تو هم داره به سمت صفر میل می کنه و من.....
تو شاید چهار تا غروب جمعه دیگه رو مجبور به تحمل باشی، اما برا من تازه اون موقع، تحمل کردنهام شروع میشه..............
و سخت تر اینه که اون روزا دیگه تو رو هم ندارم!
و از حالا نگران روز خداحافظی هستم نامرغوب!
نه تو. نه صبا. نه .......
و سفری که مجبورم غریبانه برم!
و چه روزهای بدی خواهد بود!
الان داره اشکام میریزه ولی چه کنیم که توی این دنیا هیچ چیزی دست من و تو نیست.
به قول تو: بیخیال
این نیز بگذرد!
کاش آقا میومد. اونوقت دیگه من و تو هم ......

پینه دوز جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 05:47 ب.ظ http://pineh-doz.blogsky.com

سلام ساحل افتاده
واقعا میدونستم.کافیه یکی مثل من بدقت مطالب وبلاگتون
وحتی نظر وپاسخهای شمارو بخوونه وپی به اون مطلب ببره!

باید اول چشم دل بینا کنیم تا که صاحب چشم راپیدا
کنیم
خب ٬خدا رو چه دیدی ؟کسی که دل داده یار گردد.....
یکی از نشونه های ظهور از بین رفتن همین مرزهای ساختگی است که بشر خودش رو در حصار میبینه .حمل بر جسارت نگذارید.انشاال...شما یکی از یاران حضرت باشید در
زمان ظهور (الان نیز یاری دهنده حضرت هستید با تلاش ومجاهدت) وهر کجاوهرزمان میشود دراین راه قدم برداشت
.طرح شرایط وموانع دیگر ونگاه جامع الاطراف به موضوع شاید
انسان رو به نقطه نظرات مشترک نزدیکتر کنه تابیشتر بتوانیم
به رسالتهای خود جامه عمل بپوشانیم. انشاا...


راستی :ایمیل زدم

سلام بزرگوار
صاحب چشم؟!!
ولی شکستن این مرزها ظرفیت بالایی میخواد. اینطور نیست؟
دعا کنید و دعا کنیم همه ما جزء یاران حضرت باشیم.
نگاه جامع الاطراف انجام شد. اما نقطه نظرات مشترک رو .....نمیدونم.

یه بنده خدا جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام
نویسنده وبلاگ بسوی ظهور مهدی (عج) در اثر ضربه مغزی در بیمارستان بسر می برد از همه شیعیان طلب دعا برای شفآء این دوست عزیز را درایم.
www.aghabia.blogfa.com

ساحل افتاده جمعه 4 خرداد 1386 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام دوستان
یکی از دوستان عزیزم نویسنده وبلاگ به سوی ظهور که لینک وبلاگشونو با نام (آقا بیا) توی لینکها گذاشتم تصادف کرده و الان حالش بده و توی بیمارستان بستری شده.
تو رو خدا برای این خواهر عزیزم دعا کنین. یکی از مومن ترین و بهترین دوستان اینترنتیم بود. الان بیشتر از ده روزه که دیگه حرف نمیزنه. تو رو خدا براش دعا کنین.

پینه دوز شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 12:13 ق.ظ

سلام ساحل.
همون مریض منظوره؟
خداوند همه مریضا رو بویژه مریض منظور وشفا بده.
یامن اسمه ودوا ....
امن یجیب المضطراذا دعاه ویکشف السؤ

سلام
از لطف شما بسیار سپاسگزارم.
نمیدونم چرا این روزا همش خبرهای تصادف و بیماری و التماس دعاهای این مدلی ....
نه. متاسفانه این هم یکی دیگه از دوستان هست که براثر تصادف رفته توی کما و ......
من هیچ وقت ایشون رو ندیدم، اما با هم در ارتباط بودیم. توی وبلاگم با نام: "آمده ام یوسف بخرم" نظر میذاشت.
هر دومون علوم قرآنی خونده بودیم. و بیشتر تو این زمینه با هم چت داشتیم. بحثهای مختلف از کتابهای مختلف. بعضی اساتیدمون که مشترک بودند و ......
هیچ وقت این خواهر عزیزم رو ندیده بودم، ولی مهرش تو دلم نشسته بود. شنیدن این خبر چند روز بدجوری منو به هم ریخت. اما حالا یه مقدار آروم شدم................
شما خوبان دعا بفرمایید.

محمد علی شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 12:31 ق.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام

السلام علیک یا سیدنا المظلوم یا اباعبدالله!

یاران شتاب کنید... قافله در راه است. میگویند که گناهکاران را نمیپذیرند. آری! گناهکاران را در این قافله راهی نیست... اما پشیمانان را میپذیرند. آدم نیز در این قافله ملازم حسین است که او سرسلسله‌ی خیل پشیمانان است و اگر نبود باب توبه‌ای که خداوند با خون حسین میان آسمان و زمین گشوده است، آدم نیز دهشت زده و رها شده و سرگردان، در این برهوت گمگشتگی وامیماند.

ما راه تــو انـتـخـاب کردیم حسین

از غـیـر تو اجـتنـاب کردیم حسین
ما را اگر از حساب پروایی نیست

روی کرمت حساب کردیم حسین

خلاصه.... خوبی و بدی دیدید حلال کنید! اگه حرفی نا به جایی شنیدید ، اگه نتونستم انتظاراتتون رو خوب برآورده کنم و... اگه ته دلتون به هردلیلی ناراحتی و دلخوری نسبت به محمدعلی(ایران اسلام) دارید حلال کنید... راست میگید!! به این آسونی که نمیشه... این همه اذیتتون کردم، حالا با یک حلالیت ساده میخوام همه من رو ببخشید!!! اما انسان جائز الخطاست... یک زیارت عاشورا در اون خیابون بهشتی به نیابت از همه میخونم! شما هم حلال کنید.

یا علی

به روزم

با اجازه‌ی آقام امام رضا!

سلام کربلایی
خوش به حال شما.....
کرب و بلا بسه دوری
مگه که ما دل نداریم؟

اشک چشممون بدرقه راهتون

نوای دل شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 01:09 ب.ظ http://www.ghorobe.blogfa.com/

طلوع می کند آن آفتاب پنهانی
زسمت مشرق جغرافیای عرفانی
دوباره پلک دلم می پرد نشانه چیست
شنیده ام که می آید کسی به مهمانی
کسی که نقطه ای آغاز هر چه پرواز است
تویی که در سفر عشق خط پایانی
کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق
بیا که یاد تو آرامشی است طوفانی

نوای دل شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 01:10 ب.ظ

در زمان غیبت به کسی منتظر گفته می شود که منتظر شهادت باشد
( شهید مهدی زین الدین )


خدایا! ختم عمر بی برکت و نمک به حرومی و پر از گناه ما را هر چه سریعتر ختم به شهادت بفرما!

نوای دل شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 01:10 ب.ظ http://www.ghorobe.blogfa.com/

سلام دوست خوبم
خوشحال خواهیم شد در جمع دوستان غروب شلمچه شما رو زیارت کنیم

علی میخی شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 06:09 ب.ظ http://www.shahmikh.blogfa.com

خبر فوری!
حضرت حجت علیه السلام در طی نطقی فرمودند:
از دست کارهای شما ظهور نمی کنم!

سلام
به قول خودتون: نطق یعنی گفتار و گفتار هم یعنی حدیث.
آدرس این حدیث رو ازتون خواسته بودم.
اما خودم پیداش کردم.
شما این حدیث رو میگین دیگه:
" اگر شیعیان ما- که خداوند توفیقشان دهد- در راه ایفای پیمانی که بر عهده دارند هم دل می شدند، میمنت ملاقات ما به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنها می گشت." ( احتجاج، ج2، ص499)
اما برداشت خودتون رو نوشتین. در واقع میشه گفت یه جورایی به زبان قابل فهمی برای امثال ما ترجمه اش کردین.
ولی قبلا هم گفتم، کاش نمی نوشتین امام فرمودند. اینجوری یه مقدار شبهه وارد میشه.
بازم از تذکر شما درباره اعمالمون سپاسگزارم.

قفنوس شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 11:45 ب.ظ http://ghoofnoos.blogfa.com/

سلام خواهر خوبم

یه سری به وبم می زنی؟ منتظرتم


به امید ظهور دولت یار- شاد باشی و پایدار


نغمه یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 12:08 ق.ظ http://skykey.blogfa.com

سلام آبجی.ما که هرچی آف میذاریم جواب نمیدی..نمیرسه؟
به روز هستم:
باز من و فاطمیه و اشکهای سر به زیر...
«زهرا غروب میکند و من، بی شکیب
پیوسته بر سر بالین او ،آب می شوم»
...
یاالله.التماس دعا

احسان یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 12:48 ق.ظ http://ino-jedi-begir.blogsky.com

وقتی امام باقر میگه حتمی هست اون ۵ نشانه ظهور... چرا شما میگی بازم بیستگی به اراده خدا داره ؟؟

اگر به ارده خداست چرا امام باقر گفته حتمی هست... اگر هم قرار بوده حتمی باشه که امام باقر بگه شما چرا میگی اراده خدا ؟؟/ اگر نظر خدا قرار بود عوض بشه چرا امام باقر گفته حتمی هست ؟؟؟
ممنون میشم به سوالات من جواب بدید.

سلام
سوالتون خیلی خوبه. یه زمانی برا ما هم مطرح بود.
باید خدمتتون عرض کنم که یه اصلی داریم به نام " بدا". به این معنی که: خداوند متعال در علم خودش ثابته که یک چیزی در آینده ممکنه تغییر کند ولی مردم از آن اطلاعی ندارند.
در دید مردم اینجوریه که تغییراتی به وجود اومده. اما در مصلحت اندیشی خداوند هیچ تغیییراتی رخ نداده.
حالا آیا این بدا برای علائم حتمی هم اتفاق میفته یا نه؟
من از اینکه به این سوال به طور صریح جواب بدم یه قدری بیم دارم. چرا که نظرات متفاوتی وجود داره.
بعضیها که معتقدند اصلا بدا برای علائم حتمی نیست. و این علائم حتما اتفاق میفته.
و بعضی هم معتقدند که بدا برای علائم حتمی هم میتونه اتفاق بیفته. و استناد می کنند به اینکه در سوره مبارکه رعد میفرماید:
" خدا آن چه را بخواهد محو یا اثبات می کند. و اصل کتاب نزد اوست."
از اینها که بگذریم جوابی که بیشتر از همه من رو قانع می کنه و به نظر صحیح تر میرسه اینه که:
علائم حتمی حتما اتفاق می افتد ولی ممکن است در کیفیت آنها تغییراتی رخ دهد. مثلا در مورد زمان آنها و طول مدت آنها و چگونگی به وقوع پیوستن آنها و ..........
اتفاقا یکی از مزایای همین علائم حتمی شناختن مهدی حقیقی از مهدی غیر حقیقی است. پس حتما باید اتفاق بیفتد!
باز هم از سوال خوب شما تشکر می کنم. چون باعث شد خیلی تو این زمینه تحقیق کنم. سپاسگزارم!

پینه دوز یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام ساحل
خواستم حال مریض رو بپرسم
ممنون میشم باخبرم کنید.التماس دعا

سید علی یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 12:41 ب.ظ http://farshian.mihanblog.com

سلام علیکم...
بر قرار باشین و موفق
به امید ظهورش
یا علی

. یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 01:29 ب.ظ http://mostafaye-man.blogfa.com

ممول مهربون یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 02:35 ب.ظ http://memol8.blogfa.com

سلام. با خاطرات مکه به روزم. خوشحال میشم سر بزنید

احسان یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 05:42 ب.ظ http://ino-jedi-begir.blogsky.com

سلام... سوالات شما رو تو وب لاگم جواب دادم ممنون میشم شما هم سوال های منو جواب بدید...

حوریه یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام اومدم اما وقت ندارم بعدا دوباره میام

زیرزمین یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 10:26 ب.ظ http://www.zirzaminehaftom.blogsky.com

I think it is important to live in a good way until he do not get unhappy. bye

ملتمس دعا یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 11:32 ب.ظ http://noor-noor.blogfa.com

بنام خدای سبحان

با سلام و عرض ادب و احترام و پوزش بابت عذر تاخیر طولانی ... متاسفانه یک گرفتاری خیلی مهمی برام پیش اومده که شدیدا ملتمس دعای خیر شما خوبان هستم .

ازین مطلب ارزنده هم نهایت استفاده را بردیم .

دوست گرامیم ! با عرض تسلیت فرارسیدم ایام غمبار فاطمیه ، ازشما که حلقه اتصالتون با مسجد مقدس جمکران همواره برقراره ، خواهشمندم این حقیر روسیاه رو هم در این ایام گرانقدر فاطمیه از نفحات آسمانی دعا محروم نفرمائید .

با تشکر و موفق و موید باشید.

زائر بقیع دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 08:07 ق.ظ

سلام
با زهم معذرت که دیر اومدم
ولی بحث تون داره جالب وشیرین می شه
خیلی خوب گفتید چون خیلی از کوته فکرانی هستن که ادعای امام زمان بودن می کنند چند وقت پیش یه ایمیل واسه من اومده بود درهمین باب یک ادم چی بکم ......... سایتی زده بود وگفته منم پسر فاطمه ................
بگذریم
ولی کار شما دراین برحه از زمان قابل ستایشه چون بیسوادای مثل من که سطح فرهنگ واعتقادیشون صفره بدردشون میخوره این مطالب خدایش خیلی زحمت میکشین دستتون درد نکنه انشالله از یاران واقعی اون حضرت باشید
التماس دعا
باز هم ببخشین دیر اومدم
من هم به روزم

فرزند ایران اسلامی دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 10:38 ق.ظ http://basher110.blogfa.com

سلام
خوبین خسته نباشید
ایام فاطمیه رو تسلیت می گم
به امید ظهور منتقم خون بی بی
یا زهرا

[ بدون نام ] دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 12:25 ب.ظ

آسمان را هوای بوسه بر خاک است باران بهانه ای بیش نیست


http://i14.tinypic.com/2ptzc4i.jpg

http://omid-ebadi.blogfa.com

امید دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 12:26 ب.ظ http://omid-ebadi.blogfa.com

آسمان را هوای بوسه بر خاک است باران بهانه ای بیش نیست


http://i14.tinypic.com/2ptzc4i.jpg

http://omid-ebadi.blogfa.com

سمیه دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.goldenlife.blogfa.com/

دوباره سلام
با مطلب جدید آپم
در ضمن دوستدارم تبادل لینک داشته باشیم
اگه موافقی؟
یا علی

منشی دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 07:37 ب.ظ

من نمی خوام منشی باشم مـــــــــــــــــــــــــــامــــــــــــــــان

کمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
من دیگه تحمل منشی بودن رو ندارم
آخه این چه وضعیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدافظ (با لهجه پشه ای بخون)

مرتضی(مهدی) دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 11:14 ب.ظ http://mouood14.blogfa.com

سلام
و ممنون از حضورتون
شما هم وب مفیدی دارین
همیشه سلامت و سربلند باشین
یا حق

تو که معنای عشقی به من معنا بده ...

مهدی جزینی سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 06:01 ق.ظ http://weblog.mahdi-jazini.ir

ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 11:28 ق.ظ

موبایلم آنتن نمیده
کمک

منشی سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 11:29 ق.ظ

مهدی سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 04:19 ب.ظ http://www.boghzehezareh.blogfa.com/

سلام.با پوزش به خاطر این همه تاخیر ؛ با (( باز با ران باز باران بی صدا )) آپم .

حمید (درکوچه باغهای بیابان) سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 05:30 ب.ظ http://hke.blogfa.com

....دلم برای خودم میسوزد
حس میکنم خلوت بیابان را بر هم زده ام
عجب جاده ی کوتاهی بود
ابتدایش دعا کردم زود تر تمام شود
اما...
اما حالا نمیخواهم
پایان این جاده ،پایان من است

به سوی ظهور سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 07:06 ب.ظ http://montazer-zaman.blogsky.com/

رمز تشرفات هفتگی پیرمرد قفل ساز به محضر امام زمان علیه السلام
شرمنده من دیر به دیر میام
خدایا خودت می دونی
می گن که دعا کن
من دعا خودمو می کنم ولی .......
ان شا الله که حالشون خوب می شه بنده خدا

یک بجامانده(وبلاگ شلمچه) سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 09:35 ب.ظ http://shalamcheh.ir

بنام خدا
با سلام
ممنون که سر زدید .
از مطلب زیبایی که نوشتید استفاده بردم .
ایام شهادت بی بی دو عالم ، حضرت فاطمه زهرا (س) را به شما تسلیت عرض می نمایم .
موفق و سربلند باشید .
التماس دعا

میرناصر بوذری - بدون مرز سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 10:03 ب.ظ http://imamalkhalgh.blogfa.com

سلام
من هم ایام و لیالی شهادت مادر شیعه و خانم دو عالم را به شما تسلیت می گویم و از کوشش شما درباره ارائه این پست خوب قدردانی می کنم از پاسخ سوال دجال که شما فرمودید هم استفاده کردم برای شما آرزوی موفقیت و بهروزی دارم و دعا می کنم که سایه سبز وجود مولانا حضرت بقیه الله الاعظم بر سر شما و خانواده محترم مستدام باشد

تقضای دیگری هم دارم که من وبلاگ مهر را به نام مهر خورشید پشت ابر که امام زمان هستند مهر نام گذاردم خواهش می کنم که نام میرناصر را در پیوند های وبلاگتون به مهر تغییر بدهید و وبلاگ انتظار سبز را هم در صورت توافق و تمایل تان در پیوند های تون قرار بدهید و همانطور که می دانید دو وب من پیوندی ندارند و شرمنده از عرض ادب متقابل هستم

طلبه ی امروزی سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 10:16 ب.ظ http://talabeh.blogsky.com

سلام
فرارسیدن ایام شهادت بانوی بی همتای عالم را خدمت شما تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد