و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

شرایط و علائم ظهور ۵

سلام بر مادرم زهرا (س)

سلام بر یادگار نیکویش امام مهدی (ع)

و سلام بر منتظرانش که امروز اندوهی بس عمیق دلنوازیشان می کند.

و عرض تسلیت به محضر مبارک مولایم مهدی (ع) و شما یاران بزرگوارم.

و اما توضیح مختصری درباره نشانه های حتمی:

الف) خروج سفیانی:

سفیانی مردی از نسل ابوسفیان است که اندکی پیش از ظهور از سرزمین شام قیام می‌کند. امام صادق (ع) در توصیف او می‌فرمایند: «اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین مردم رامشاهده کرده‌ای.»1

آغاز قیام او در ماه رجب است. وی پس از تصرف شام و مناطق اطراف آن به عراق حمله می‌کند در آنجا به کشتار گسترده‌ای دست می‌زند و با دشمنان خود به شکل فجیعی رفتار می‌کند‌. او لشگری را برای مقابله با حضرت مهدی (ع) به حجاز می‌فرستد که لشگرش در منطقه‌ی بیدا فرو می‌رود و همه‌ی لشگریانش نابود می‌گردند. حکومت او به گونه‌ای است که شیعیان و انسان‌های درست کردار از حاکمیت وی در رنج و عذاب هستند.2 براساس بعضی روایات، از خروج تا کشته شدن او پانزده ماه به طول می‌انجامد.

خسف بیدا:

خسف به معنای فرو رفتن است و بیدا منطقه‌ای میان مکه و مدینه است. مقصود از خسف بیدا این است که سفیانی برای مقابله با امام مهدی (ع) لشکری به سمت مکه روانه می‌کند. هنگامی که لشکر او به منطقه‌ی بیدا می‌رسد، به صورتی معجزه آسا در زمین فرو می‌رود.

امام باقر (ع) در این‌باره فرموده‌اند: «به فرمانده‌ سپاه سفیانی خبر می‌رسد که مهدی (ع) به سوی مکه رفته است، پس لشکری در پی او روانه می‌کند ... چون لشکر سفیانی به سرزمین بیدا رسید، ندا دهنده‌ای از آسمان آواز می‌دهد: ای سرزمین بیدا، آنان را نابود کن. پس آن سرزمین لشکر را در خود فرو می‌برد.»3

امام علی (ع) نیز در تفسیر آیه‌ 51 سوره سبا می‌فرمایند: «در آستانه‌ی ظهور قائم ما مهدی (ع)، سفیانی خروج می‌کند ... سپاه وی به سوی مدینه حرکت می‌کند و چون به سرزمین بیداء می‌رسند، خداوند آن‌ها را در کام زمین فرو می‌برد.»4

ج) خروج یمانی:

وی که گویا مردی از یمن است، هم‌زمان با خروج سفیانی از شام قیام می‌کند و مردم را به حق و راستی و عدالت دعوت می‌کند. از امام باقر (ع) روایت شده: «خروج سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال است ... و در مسان پرچم‌ها، هدایت کننده‌تر از پرچم یمانی نیست.»5

همچنین در جایی دیگر می‌فرمایند: «... در میان بیرق‌هایی که قبل از قیام مهدی(ع)بلند می‌شود، پرچمی هدایت کننده‌تر از پرچم یمانی وجود ندارد. آن پرچم هدایت است، چون به سوی صاحب شما (امام مهدی (ع)) دعوت می‌کند.»6

  1. کمال الدین، ج2، ص557
  2. کنزالعمال، ج14، ص272
  3. غیبت نعمانی، ص289
  4. ینابیع الموده، قندوزی، ص427
  5. غیبت نعمانی، ص252
  6. غیبت نعمانی، ص284
نظرات 56 + ارسال نظر
ضحی السادات چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 10:21 ب.ظ http://www.molayam.parsiblog.com/

بسم الله...

حضرت زهرا(علیها السلام) خطاب به خلیفه اوّل و دوّم
فرمود:آیا اگر حدیثى را از پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله
وسلم) نقل کنم به آن عمل خواهید کرد؟ گفتند: آرى.
فرمودند: شما را به خدا آیا نشنیده اید که پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم)فرموده اند:«خشنودى فاطمه خشنودى من، و خشم فاطمه خشم من است، هر که دخترم فاطمه را دوست بدارد مرا دوست داشته، و هر که فاطمه را خشنود سازد مرا خشنود ساخته، و هر که فاطمه را خشمگین نماید مرا خشمگین نمود ه است»؟ گفتند: آرى، چنین حدیثى را از پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) شنیده ایم.
فرمود: من هم خدا و فرشتگان را گواه مىگیرم که شما دو نفر مرا خشمگین نمودید و خشنودم نساختید، و چون پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) را ملاقات نمایم حتماً از شما به او
شکایت خواهم نمود.

و این بود مزد رسالت..."مَوَدّت فِی القُربَی !!! "

ممنون از حضورتون در مولایم...
اللهم عجل لولیک الفرج

احسان چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 10:29 ب.ظ http://ino-jedi-begir.blogsky.com

سلام....

ممنون ... جواب شما قانع کننده بود ... و جوابم رو گرفتم ..

در زمان ظهور حضرت مهدی مردم با شمشیر میجنگن یا با سلاح های جدید؟؟؟

سلام
در مورد سلاح حضرت هم نظریه زیاده و هم سوالات. معمولا مردم می پرسند: اگه حضرت بخوان با شمشیر بجنگن که دشمنان یه بمب هسته ای میندازند و کار همه رو تموم می کنند. و اگه هم برعکس، حضرت بخوان با سلاح روز بجنگند و از بمب هسته ای استفاده کنند، که این سلاح گلچین نمی کنه و بی گناه و گناهکار رو با هم نابود می کنه. پس واقعا امام زمان با چی می جنگند؟
لفظ سیف در لغت به معنای شمشیر است.
اما در هر زمان، با توجه به تغییر سلاحهای روز، تعبیر سیف نیز احتمال تغییر دارد.
در عرب مظهر سلاح و قدرت، شمشیر بوده. و در اینجا لفظ شمشیر می تونه نماد قدرت باشه. نه اینکه حتما با شمشیر جنگیده میشه. و بعضی معتقدند حضرت با سیف خروج می کنند. اما با سلاحهای روز می جنگند.
اما آنچه مسلمه اینه که در این جنگ، افراد بیگناه کشته نمیشند. پس سلاح حضرت مثل بمب امروزی نیست که در زمان استفاده از آن نتوان بی گناه و گناهکار رو از هم جدا کرد. و فقط گناهکاران را به مجازات عملشون رسوند. بلکه اگه قرار باشه حضرت با سلاح امروزی بجنگند، سلاحشان بسیار پیشرفته تر از اینهاست.
و نظریه دیگری میگه که همیشه در کنار حضرت یک شمشیر وجود داره. که همان ذوالفقار است. اما حضرت با شمشیر نمی جنگد و با سلاح روز می جنگد.
نظریه دیگری میگه: در زمان ظهور همه سلاحهای مدرن از بین میرود وهمه با شمشیر می جنگند.
که البته پذیرش این نظریه با تکیه به ادله عقلی، سخت است و من هنوز روایتی برا این نظریه پیدا نکردم. و اگه چیزی پیدا کردم، حتما خدمتتون عرض می کنم.
نظریه دیگه میگه: حضرت با سلاح روز می جنگند، اما در مقابل افراد خاصی با شمشیر می ایستند. مثلا آنها که رجعت کردند تا در زمان ظهور، قصاص شوند. آنها که بیگناهان را با شمشیر کشتند، در زمان ظهور به شمشیر حضرت کشته میشوند. ( البته لطفا بحث رجعت و تمام پرسش و پاسخهاش رو مطالعه بفرمایید. قرار نیست همه رجعت کنند و ..... بلکه فقط مومنین خالص و کافران خالص.....)
اینها نظریات بود که علما در باب سلاح زمان ظهور گفتند.
یه بار به استادمون گفتم: ما توی مباحث مهدویت نشده تا حالا یه نظریه قطعی داشته باشیم که همون قبول کنیم!
ایشون گفتند: وقتی بحثی تاریخی میشه این مشکلات رو داره. شما توی مسائل مربوط به تاریخ گذشتتون یک عالم اختلاف نظر دارین، حالا چطور انتظار دارین توی این موضوعی که هنوز اتفاق نیفتاده و کسی از این امر و از زمانش و .... چیزی نمیدونه یک نظر مشخص داشته باشید؟
نمیدونم تونستم جواب سوالات شما رو بدم یا نه؟
اما توی کتاب" عصر زندگی" آقای محمد حکیمی، این بحث مفصلا مطرح شده.
من در خدمتتون هستم.
موفق باشید.

احسان چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 10:39 ب.ظ http://ino-jedi-begir.blogsky.com

سلام ...
راستی یادم رفت بگم ... خوشحالم که اون شعر باعث زنده شدن خاطرات نوجوانیتون شد.....

سلام
منم یادم رفت تشکر کنم که منو به خاطرات شیرین گذشتم بردین.
اینم لینک رجعت خدمتتون:
sahel-oftadeh.blogsky.com/?postID=64

میرناصر بوذری - بدون مرز چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 10:54 ب.ظ http://imamalkhalgh.blogfa.com

سلام ممنونم که خبرم کردید و سپاس گزارم که دو وب مرا لینک دادید و این وظیفه مرا تاکید می کند و مطلب را خواندم و دعا می کنم که خداوند کریم بر توفیقات شما در امر تبلیغ معارف دینی و مذهب حقه شیعه بیافزاید سلامتی و عزت و سربلندی را برای شما از خداوند خواستارم تا خلوص در قلم و قدم را همیشه حفظ کنیم
حضرت کردگار ظهور آن امام ماندگار از آل رسول را نزدیک بفرماید و به ما توفیق خدمتگزاری آستان عصمت و طهارتش را عنایت کند بحرمت مولاتنا فاطمه الزهرا سلام الله علیها

میرناصر بوذری - بدون مرز پنج‌شنبه 10 خرداد 1386 ساعت 12:01 ق.ظ http://yaranezuhour.blogfa.com

صل الله علی فاطمه الزهرا بنت رسول رب العالمین و ام الائمه المعصومین علیهم السلام

سلام - خدا قوت خوشنودم که اعلام کنم که هر دو وبلاگ من به روز است

حضور و نظر همه شما می تواند راهنما و یاور من باشد

اخراجی های امام زمان (ع) در وبلاگ انتظار سبز

http://imamalkhalgh.blogfa.com/

سبب خلقت عالم در وبلاگ مهر

http://yaranezuhour.blogfa.com/

دست رحمت و عزت مولا علی و فرزندان پاک و معصومش

بر سر تمامی شما عزیزان مستدام باد - میرناصر بوذری - بدون مرز

پینه دوز پنج‌شنبه 10 خرداد 1386 ساعت 03:19 ق.ظ

سلام ساحل
شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س)رو به شما مضاعف تسلیت میگویم.بازم به یک الهام درونی که شبیه رویای صادقانه است رسیدم.٬!
ما براساس یک سنت ۴۰ ۵۰٬ساله در خانواده روایت دوم شهادت خانم را عزاداری وروضه خوانی داریم البته دلیل انرا دقیقا نمیدانم.

این بخش از مطالب علمی تون نیز بسیار دقیق وقابل استفاده.
درخصوص خروج سفیانی قبلا مطالبی رو خوانده بودم .ضمن انکه بعضیها معتقدند که او متولد شده است.

راستی :ایمیل زدم البته یادم رفت بگویم ممکن است شرایط به گونه دیگر نیزقابل تصور باشد؟التماس دعا

این منم پنج‌شنبه 10 خرداد 1386 ساعت 10:00 ق.ظ

سلام
ببخشید که نمی تونم تلافی نظرات گلتو در بیارم
تو ماهی
شب ۲۹!!!!!
چت شده بود که من خبر نداشتم
چرا گربیدی؟
غصه نخور زندگی اصولاْ صد سال اولش سخته
امتحانات شروع شده
برو غصه ی درسهای انبار شده تو بخور (کاری که من می کنم)
همین
بهت می زنگم
به زودی

علیرضا پنج‌شنبه 10 خرداد 1386 ساعت 05:21 ب.ظ http://pstohfe.persianblog.com

سلام مطالب جالبی رو در وبت نوشتی کردی خوشحال میشم به من هم سری بزنی موفقباشی و پیروز

مشکانی پنج‌شنبه 10 خرداد 1386 ساعت 08:56 ب.ظ http://meshkat1.blogfa.com

سلامم بر شما باد
لعن الله ظالمیک یا فاطمه الزهرا
شهادت مادر تمام شیعیان عالم بر ایشان تسلیت باد .
؛به روزترین ؟ دموکراسی غربی یا حکومت دینی ؟؟؟
به روزم
دیدارتان را من چشم در راهم
التماس دعا

نسی جوون جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 12:07 ق.ظ http://www.nasrintanha.blogfa.com

به نام خدا
سلام ساحل عزیز....خوبی؟
منم دلم تنگ شده واست... باشه عزیزم هر وقتی که گفتی من میام واسه چت ولی دیگه با اون آیدی نمیام...این و اگه خواستی آد کن... ll_nasrin_ll من با این بیشتر آن می شم....یا حق!

پینه دوز جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام وعرض تسلیت مجدد
من نگفتم رویای صادقانه بلکه عرض کردم یه الهام یاحس درونی شبیه رویای صادق.شایدم اشتباه کرده باشم.
بعدا بیشتر توضیح خواهم داد انشا...
ضمنا حال اون مریض چطوره؟

طلبه ای از نسل سوم جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 01:50 ق.ظ http://talabeh3.persianblog.com/

سلام ... آتش گرفتن در بهشت را به حضرت موعود عج و شیعیانش تسلیت می گویم
پیرامون اینکه چگونه میتوان به خانمی بدحجاب ارزش و منزلتش را یادآور شد بحث های گوناگونی مطرح شده است. در این میان دست نوشته های استاد مرحوم علی صفائی حائری (عین صاد) در کتاب مسوولیت و سازندگی و کتاب نامه های بلوغ راهگشای خوبی خواهد بود. البته ایشان در این کتابها بحثی پیرامون حجاب ندارند اما در کتاب نخست به ضمن تقسیم آدمیان به نه گروه شیوه های ارتباطی با آنها را بیان می کنند. در کتاب دوم نیز از ارزش و منزلت آدمی سخن می گویند.
بخش های از سخنان استاد را در بخش یک کلیک وبلاگ با عنوان صدای عین صاد خواهید شنید.
جویبار لحظه هاتان جاری
یاعلی

س آشنا جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 07:03 ق.ظ

سلام
روزها می گذرد در فراق مادر و ما ....
....................................در انتظار فرزندش روزها رو میشمریم.

پویا جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 07:34 ق.ظ http://paraantezbaaz.blogsky.com

سلام.
شما رو به بازی دعوت شدین.
مهمون میشین؟
ممنون..

کاکو شیرازی جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 08:30 ق.ظ http://arj57.blogfa.com/

فکر میکنم ما یه جورهای نزدیک هم هستیم
اگه دوست داشتی من از شنبه تا چهارشنبه صبحها تو مسجد قبا هستم اگه دوست داشتی بیا
و در اخر تبادل لینک میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
بله نزدیکیم.
اما تو اونجایی که من شنیدم مسجد قبا برا خواهران برنامه های چندانی نداره!
من وبلاگ شما رو لینک کردم.

فاطمه جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 10:36 ق.ظ http://yek-teke-tanhaiy.blogsky.com/

سلام ساحل خانوم خوبی؟
خیلی مطالب جالبی بود
منم این ایام را تسلیت میگم

قربانت

ریتا جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 01:23 ب.ظ http://baziebozorgan.parsiblog.com

سلام به شما دوست خوبم ببخشید این چند وقت دیر به دیر بهتون سر زدم وبلاگ بازی بزرگان دوباره به روز شد با مطلبی تحت عنوان
این دیگه باز نیست
در نظربازی ما بی خبران حیرانند من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی عشق داند که دراین دایره سرگردانند

علی جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 02:56 ب.ظ http://alimadh.blogfa.com

سلام
موفق باشید

ریحانه جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 07:39 ب.ظ

به نام خدا
سلام
نمی دونم چی بگم
فقط بدون که منم اومدم
یعنی به یادت بودم
الان هم خیلی دلم می خواد گریه کنم اما چون نمی تونم دل درد گرفتم
خدافظ

مریم جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.tamarzejonoon.persianblog.com

سلام...
مرحبا به دستان اندیشه و احساس خالصت...
همسایه باغ سیب می شوی؟‌(لینک کنم؟)
التماس دعا

تنهایی های منتظر شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 12:00 ق.ظ http://mohammadmem.parsiblog.com

سلام علیکم.ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) را تسلیت عرض می کنم.
حضرت فاطمه (س) : اگر به آنچه به شما امر می کنیم عمل می کنی و از آنچه شما را بر حذر می داریم دوری می کنی ، از شیعیان ما می باشی ، و الا هرگز.
بحار الانوار ، ج 68 ، ص 155
انشاءالله وبلاگ تنهایی های منتظر تا آخر دهه فاطمیه هر روز با احادیثی از آن حضرت به روز خواهد شد.
التماس دعا

قلندر شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 01:15 ق.ظ http://m.n.g.mihanblog.com

کوچه هاپرزحرامی وعوام الناس بود
چشم حیدرپرزاشک ودل پرازاحساس بود
ای که بستی ره به زهرادرمیان کوچه ها
گردنت رامیشکست آنجااگرعباس بود.
منتظرت خواهم ماند.
یاهو...

شب درازست و قلندر بیدار!

کاکو شیرازی شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 04:49 ق.ظ

سلام
خدمت رسیدم عرض کنم
باید من ببخشید من فکر میکردم شما مرد هستید .من برای ثبت نام اون کلاسها میام و اگر با کلاسهای خودم در تزاحم نباشد حتما شرکت می کنم..

سلام
خواهش می کنم. مهم نیست. از این اشتباهات پیش میاد.
بله دیدم ثبت نام کردید. امیدوارم این کلاسها براتون مفید باشه.
اما تو این کلاسها همه می تونند شرکت کنند و شما به هر کس که تونستین اطلاع بدین.
هدف ترویج معارف مهدویت است چرا که فرموده اند: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه.

کاکو شیرازی شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 04:52 ق.ظ

مطالب زیبایی درباره انتظار مینویسید من این وبلاگ از خیلی وقت میشناسم و به اون سر میزدم

سپاسگزارم.
زکات علم نشر آن است.
من احساس می کنم وظیفه من است که این چیزهایی رو که درباره امام زمان یاد گرفتم به دیگرون هم منتقل کنم.
شاید کمی در باب معرفت امام یاریگر باشد.
قدمتون بر چشم.

یک دوست بنام یاسر شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 09:44 ق.ظ http://zeynabiye.blogfa.com

سلام خوبین فرا رسیدن ایام سوگواری بی بی دو عالم خانم فاطمه ی زهرا( س) بر
همگان تسلیت باد
زهرا جان سلام مملو از شرمساری علی را به رسول الله برسان به او بگو علی همچنان به
عهدی که با خدای خویش بسته است پایبند مانده
زهرا جان علی بی تو چه کند؟؟؟؟
زهرا جان علی را تنها مگذار.........
آپ کردم خوشحال میشم نظرتون رو بدونم
منتظر حضور سبزتون هستم
در پناه حق یاعلی مدد
اللهم عجل لولیک الفرج

مهدی شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.boghzehezareh.blogfa.com/

بوی بهبود ز اوضای جهان می آید
سلام
طبق معمول گل کاشتین. دست مریزاد
اگه خدا قبول کنه یه کارایی می کنیم

ریحانه شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 06:55 ب.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا

حضرت زهرا (س) دلش از یاس بود/ دانه های اشکش از الماس بود/ داغ عطر یاس زهرا زیر ماه/ می چکانید اشک حیدر را به چاه/ عشق محزون علی یاس است و بس/ چشم او یک چشمه الماس است و بس

سروساده شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 07:31 ب.ظ http://arezooyefateme.blogsky.com/

سلام و عرض تسلیت ایام فاطمیه ... انشالله که این ایام من و امثال من بهتر بتونیم بخود بیاییم و آنچنانی بشیم که فرزندشون می پسندن برای سربازی سپاهشون آماده بشیم ....... التماس دعا
به امید دستهای یاریگر مهدی موعود(عج)

سید حسین سجادی شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 07:51 ب.ظ http://mahdiforall.parsiblog.com

سلام
ساتفاده مردم
به روزم
به امید ظهورش و در پناه خداوند موفق باشید

نوای دل شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.ghorobe.blogfa.com/

سیل اشکم راه بینائی گرفت *** بند بندم عطر زهرائی گرفت*** عشق را از فاطمه آموختم *** چشم بر دست کبودش دوختم *** دست او صدها گره وا می کند *** دست او والله غوغا می کند*** دست او مشکل گشای عالم است *** روی آن جای لبان خاتم است *** دست او دنیای احسان و صفاست *** دست او مشکل گشای مرتضی است *** حیف شد آن دست را دشمن شکست *** با غلاف تیغ اهریمن شکست*** گویمت از قصه شهر نبی *** از شرار آتش و بیت علی*** درد بود و آتش و افسردگی *** یاس یود و سیلی و پژمردگی*** آه بود و ناله و بغض گلو *** پهلوئی بودو لگدهای عدو*** در میان کوچه آن دنیا پرست *** راه را بر مادر سادات بست*** گویمت سر بسته در آن کوچه ها *** فاطمه گم کرد راه خانه را *** آه ای مجنون زبان در کام گیر *** لب فرو بند و کمی آرام گیر
محب فاطمه(س) اهل ولایم...همیشه تشنه کرببلایم

نوای دل شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 09:48 ب.ظ http://www.ghorobe.blogfa.com/

سلام ساحل دوست خوبم
اومدم احوالپرسی شما و دوست خوبتون
چه خبر از حالش
ما که دعاگو هستیم
برامون بنویسید
یاعلی

سلام دوست بزرگوار
ممنونم از احوالپرسی شما.
متاسفانه تا الان که هیچ بهبودی نبوده. و تنها امید همه اینه که خواست خدا بر این باشه که زهرا رو زنده نگه داره. نمیدونم. تا خواست خدا چی باشه.
بازم ممنونم. و نیازمند دعای خیرتون.
این لطف شما رو فراموش نمی کنم.

پینه دوز شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام وعرض ادب
خوشحالم که بهتره و ای قربان دل اون مریض دومی
که الهام بخش وشفاء بخشه.
مگه غیر الهی هم هست؟ جواب سوال .!

سلام و عرض ادب متقابل
ممنونم
متاسفانه دیگه هیچ امیدی نیست مگر به لطف خدا.
اما منظورتون از اینکه الهام بخشه و شفا بخش چیه؟

غیر الهی هم حتما هست. مگه میشه نباشه.
تو کیهان همه چیز هست. بستگی داره ما چیو بگیریم.
که البته شما معلومه الهیش شاملتون میشه.
من در مورد خودم گفتم شاید غیر الهی باشه.

منشی سابق و طراح اکنون یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 08:27 ق.ظ

سوسکه مرد
اما موبایلم ویروسی شده
چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرش خودمو می کشم از دست این سختی های روزگار

مرد تو که نکشتیش!
اما در مورد این تصمیمی که گرفتی اگه کمک خواستی بگو.

حمید یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 11:28 ق.ظ http://davazdah-emam.blogfa.com/

یادتان نرود ،‌ تنها عامل ظهور حضرت ،‌به وجود آمدن شناخت درست و صحیح از حضرت و دینه

یا حق

که اگر شناخت صحیح پیدا کنیم میتونیم زمینه ساز خوبی برای ظهور باشیم.

بهروز یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 12:37 ب.ظ http://www.beeedaad.blogfa.com

سلام
پس مشکلات ما رو کی حل میکنه ؟

سلام
تا حالا کی حل می کرده؟

اوای انتظار یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 04:58 ب.ظ http://5yuo.muslimblog.ir

بسم الله

سلام

ایام شهادت بانوی دوعالم رو تسلیت میگم.

یا زهرا.س

محرابی یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 06:55 ب.ظ http://www.safaydel.blogfa.com

مسابقه خدا و نفس ( )
با عرض سلام به همه شما دوستان ...در یک جمله بهترین احساس خود را بیان کن و جایزه بگیر....


سوال: در مورد دو واژه ( خدا ) و ( نفس ) هر چه بر ذهن قشنگت نقش بسته بیان کن ؟



خواهشمندم برادران و خواهران بزرگوار ادرس پستی خود را هم در صورت تمایل ذکر کنند شاید جز ۵ نفر برتر باشند و جوایز به ادرس شما پست گردد انشا الله تعالی



بیان خود را در قالب شعر یا خاطره و یا نوشته ایی کوتاه جاری بفرمایید

نوشته های برتر در وبلاگ به نمایش گذاشته خواهد شد و از نویسنده های برتر در وبلاگ عمومی دعوت بعمل می اید

منتظر ورود شما عزیزان هستیم یا علی (ع) مدد

میثم یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 07:37 ب.ظ http://yarane59.blogfa.com

سلام دوست عزیز
رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب تسلیت باد
بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم
وصیتنامه حضرت امام
یا علی مدد

ریحانه جعفری یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 09:15 ب.ظ http://www.malakootian.com

هواللطیف. سلام. بی اغراق عرض می کنم که خیلی خوشحال می شوم وقتی وبلاگهایی با عطر مهدوی و الهی می بینم. کاش میشد این دست وبلاگها از مهجوریت به در می آمدند. درباره شعر حجم سرد کوچه ها که پرسیده بودید هم بگویم که این شعر را من سالها پیش در دفتر اشعارم نوشتم و آن زمان نمی دانستم شاعر آن کیست هنوز هم نمی دانم اما هر که هست آرزو می کنم صله اش را خانم فاطمه زهرا(س) و مولا آقا امام علی(ع) بدهند. التماس دعا. در پناه خدا باشید.

سلام
کاملا با شما موافقم.
من بارها با موسسات مهدویت توی استان قم صحبت کردم که به این وبلاگهای مهدوی یه سر و سامونی بدند. اما هر بار قولهایی داده میشه. اونها هم احتیاج به همکاری دارند. الان داریم یک کارهایی انجام میدیم. اگه شما و یا هر کدوم از دوستانی که درباره امام زمان می نویسند مایل هستید با ما همکاری کنید به من خبر بدید.
ان شالله بتونیم این کار رو انجام بدیم.
اما در مورد سراینده این شعر زیبا به یکی از لینکهای وبلاگم با نام ( شاعری از دیار خوبان) مراجعه کنید!
ما دعاگوی همه دوستان هستیم. در پناه خدای مهربان!

حوریه دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 07:08 ق.ظ

سلام ساحل خانوم
ایام فاطمیه و رحلت امام رو بهت تسلیت می گم
امیدوارم یه روزی بیاد که ظهور مولا رو بهت تبریک بگم نظرت چیه ؟ من که از همین حالا دارم ذوق می کنم
اصلا دوست ندارم

ساحل در پاسخ به حوریه دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 07:10 ق.ظ

سلام حوریه جون
بالاخره قابل دونستی و یه آدرس از خودت برا ما گذاشتی.
من آنلاینم.
ادت کردم. بدو بیا.

ساحل در پاسخ به حوریه دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 07:13 ق.ظ

حوریه جون
منم تسلیت میگم.
اما نظرم چیه؟؟؟
راستش بدجوری دلم تنگه. خیلی هوایی شده. خیلی.....
شاید قید همه چیو زدم و رفتم.
نمیدونم تایار چه خواهد!
دیشب تو مجلس دکتر انصاری حاج آقای خودمون سخنرانی می کردند. به یاد اون روزا و مجتمع و .... افتادم. اینکه الان دارند برا مشهد ثبت نام می کنند و من نمیتونم برم.
خیلی دلم گرفت.
خیلی .................

احسان دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 08:30 ق.ظ http://ino-jedi-begir.blogsky.com

سلام...

ممنون که جواب سوال من رو دادید... شا گفتید یک نظریه میگه در زمان ظهور همه سلاح ها از بین میره و مردم با شمشیر میجنگن... اتفاقا انیشتین میگه وقتی جنگ جهانی سوم اتفاق بیافته در جنگ جهانی چهارم مردم با چوب و سنگ به جنگ هم میرن ....شاید زمان ظهور یعد از جنگ جهانی سوم هست...
یک سوال...

چرا حضرت مهدی با یک دعا همه ظالم ها رو نابود نمیکنه که جنگی بیش نیاد... چون بالاخره خیلی از یار های حضرت مهدی کشته میشن تو جنگ... خوب حضرت مهدی با یک دعا همه ظالم هارو نابود کنه که بیگناهی کشته نشه

حوریه تنها دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 09:23 ق.ظ

سلام
همه رفتن مهمونی من تنها شدم که درس بخونم اما اصلا حوصلشو ندارم
تلفن تو هم مشغول بود چه قدر حرف می زنی؟

[ بدون نام ] دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 09:42 ق.ظ

ساحل هر کاری کردم یاهو مسنجر باز نشد ببخشید خوش بگذره یه بارم که من خواستم بیام نشد

ساحل در پاسخ به جناب احسان دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
در مورد جنگ جهانی چهارم و پیش بینی انیشتین و ربطش به زمان ظهور چیزی نمیدونم.
اما در مورد دعای حضرت مبنی بر نابودی تمام دشمنان باید اینو بگم تا جاییکه ما تو روایات و کتابها و کلاسهامون یاد گرفتیم کارهای امام مهدی (عج) قرار نیست با معجزه پیش بره. و گر نه اینکه راحت ترین کار هست. هم برای خدا و هم برای حضرت!
اما قرار است همه چیز روال طبیعی خودش رو طی کنه. برا همین هم خدمتتون عرض کردم که اون نظریه که میگه: سلاحهای مدرن نابود میشند با ادله عقلی قابل توجیه نیست.
دقت نظر شما در این مباحث قابل تحسینه.
کاش ایران بودید و می تونستید تو این کلاسها شرکت کنید. و این سوالات خوبتون رو از اساتید و اندیشمندان مهدوی می پرسیدید. تا پاسخ های در خور توجهی هم می گرفتید. ما که شاگرد شاگرد اون اساتید هم نمیشیم!
اما به نظر من شما اگه این کتب رو مطالعه بفرمایید محقق قدری خواهید شد. جدی بگیرید.
البته یک سایت هم هست از طرف مرکز تخصصی مهدویت قم که تدریس مجازی مباحث مهدویت داره. و خیلی جالبه. حتما ان شاالله آدرس سایت و شرایط شرکت توی دوره های مجازی رو خدمتتون میگم. البته سر فرصت.
ولی باز هم اگه سوالاتی داشته باشید در خدمتتون هستم.

س آشنا دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام
امروز در جستجوی پیر جماران......
تسلیت!

سمیه دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 02:47 ب.ظ

فکر می کنی ما چیو از دست دادیم؟

مهدی دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 08:25 ب.ظ http://www.boghzehezareh.blogfa.com/

سلام
شعر بازباران دو سال پیش سروده شده و تو کنگره های زیادی هم خونده شده .

نسیم دوشنبه 14 خرداد 1386 ساعت 09:20 ب.ظ

به نام خدا

سلام

بازم اون قدیما اشتباهی یه سری به ما می زدین
حالا دیگه ما رو قابل نمی دونین ؟!!!
.
.
.
ببخشید من این پستت رو هنوز نخوندم ان شا الله بعد از اینکه نظر دادم می خونم
من بر عکس عمل می کنم

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد