و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

روزمون مبارک!

سلام

ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) رو خدمت مولایمان امام مهدی (ع) تبریک عرض می کنیم.

بالاخره روز تولد زیباترین گل هستی، حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم رسید. روز قشنگی که شاید خیلی از ماها، قشنگترین خاطره هامون رو تو همین روز داشته باشیم. خاطره های شیرین و شاید هم تلخی از اولین هدیه دادن ها و اولین هدیه گرفتن ها. ( حالا مهم نیست کی گرفته و کی داده، مهم اینه که خانمها واسه هر مناسبتی یه هدیه میخواند!!!!!)

اولین هدیه ای که به مادرم دادم رو خیلی واضح به یاد دارم. یادمه یه نقاشی کشیدم و ...... و چقدر مامان خوشحال شد!

الانم اومدم اینجا تا علاوه بر تبریکی که خدمت همه همراهان بزرگوارم عرض می کنم، یه تبریک ویژه هم به همه خواهرای عزیزم داشته باشم.  به اونایی که مامان هستند یا نیستند. اونهایی که یه عمری تو دنیای وبلاگ نویسی با نام مستعار آقایون وارد میشدند و نظر میذاشتند و .....(ما هم که نفهمیدیم خانم هستند!!!!! و .....) و به همه گلدخترای عزیز چه طلبه جامعة الزهرا باشند، چه نباشند و به همه دوستان عزیزشون چه ما رو بشناسند یا نشناسند، به خواهر عزیزم که هنوز خیلیها شک دارند که ما خواهر واقعی هستیم یا نیستیم،و به اون خواهر عزیزم که یک روح بودیم در دو بدن، به خواهرای گلم که ایران نیستند و دلشون ایرانه. و به همه اون عزیزترهایی که الان حضور ذهن ندارم!

از تبریک که بگذریم بذارین یه ماجرا رو بگم که شاید خیلی هم بی ارتباط با این موضوع نباشه.

چند روزی بود یه مسائلی خیلی از نظر فکری بهم فشار میاورد. (نه اینکه مشکلی داشته باشم ها! نه. قول یه چند تا همکاری واسه تابستون داده بودم و از طرفی کارهای عقب مونده خودم هم که همیشه وعده تعطیلات رو بهشون میدم رو دستم مونده بود. امتحانات هم که دیگه..... زندگی هم که چه عرض کنم.....).

یعنی واقعا مهم و اهم کردن خیلی برام سخت شده بود. یکی از دوستام هستش که معمولا حرفای قشنگی میزنه. و متاسفانه وقتی یه کم گرفته هستم، خیلی زود می فهمه و از تنها کسی که نمی تونم فرار کنم اونه.

توی همون روزهای بحرانی،اتفاقی دیدمش. اونم که گیر داده بود چرا اینجوری به هم ریختی؟ هر چی من اصرار می کردم که همین برنامه ریزیها و تصمیم گیریهای روزانه است، ایشون انکار می کرد که نه! و شروع کرد به نصیحت:

" ببین زندگی سختی زیاد داره. مگه فکر کردی فقط برا تو سخته؟ همین یانگوم رو ببین چقدر تو زندگیش سختی می کشه. اما چطور مبارزه می کنه؟"

گفتم: من اصلا این سریال رو نگاه نمی کنم.

با تعجب حرفاشو ادامه داد: " سعی کن حتما از این هفته نگاه کنی. برا روحیه ت خیلی خوبه. ببین و ازش درس بگیر. ببین این دختر جوون چقدر سختی کشیده و می کشه تا به هدفش برسه. سعی کن صبرت رو زیاد کنی و ......"

دیگه بقیه حرفاش رو نمیشنیدم. فقط بهش گفتم:

" با این صحبتهات دقیقا به یاد اونوقتا افتادم که تلویزیون سریال سالهای دور از خانه (اوشین) رو نشون میداد و همه مردم خیلی طرفدارش بودند. تا اینکه یه بار رادیو یه گزارش پخش کرد که گزارشگر از یه خانوم پرسید: الگوی شما کیه؟ و اون خانوم هم جواب داد: اوشین.

یادمه اون موقع حضرت امام خمینی (ره) خیلی از این قضیه ناراحت شدند و فرمودند: الگوی یک زن مسلمان باید حضرت زهرا (س) باشه. ....."

به این دوستم گفتم: ما خودمون الگو زیاد داریم، اما الگوهامونو نشناختیم. گفتم اگه زندگی حضرت زینب (س) رو هم سریال می کردند مطمئن باش کمتر از یانگوم سختی نکشیده بود و برا صبر هم می تونست الگوی خوبی واسه ما خانوما باشه."

نظرات 59 + ارسال نظر
پیدای پنهان پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 01:38 ق.ظ http://www.peydayepenhanf.blogfa.com

سلام سلام آبجی گلم

روزتون مبارک به مادر محترم هم تبریک بگین

ان شاالله که هممون زندگی بی بی دو عالم و خاندانشون رو الگوی عملی زندگیهامون قرار بدیم

زیرزمین پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 02:35 ق.ظ http://zirzaminehaftom.blogsky.com

سلام
به روزم:
اصلا باورم نمیشد یه روز......

طلبه پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 02:57 ق.ظ http://nasimyazbehesht.parsiblog.com/

تولدت مبارک ای مروارید پنهان بقیع ، ای اولین بهشتی ، ای حوریه ی هم جنس ادم ، ای دخت نبوت ، و ای همسر ولایت ، ای مادر امامت ، ای بانوی اهل کساء ، ای علیمهء محدثه ، ای طیبه مطهره ...
تولدت مبارک ای فاطمه جان ...
ای که عطر حضورت در جان های شیعیان جاری ست ، زنده ایم به امید زیارت مزارت ...
میلاد مسعود بانوی دو عالم و روز زن را به شما تبرک و تهنیت عرض می کنم.

ریحانه پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 08:38 ق.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

من دچار خفقانم خفقان من به تنگ آمده ام از همه چیز بگذارید هواری بزنم آی با شما هستم آی این درها را باز کنید من به دنبال فضایی می گردم لب باغی ـ سر کوهی - دل صحرایی که در آنجا نفسی تازه کنم می خواهم فریاد بلندی بکشم

منتظر ناشناس پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 10:22 ق.ظ http://ansaralmahdi313.blogfa.com/

سلام
این روز فرخنده و مبارک رو خدمت شما خواهر عزیزیم و تمامی مادران و بانوان گرامی تبریک وتهنیت عرض میکنم
خسته نباشید
انشاالله که امتحانات رو با موفقیت تموم کنید
و تمامی کارهایی که دارید رو بتونید با یه برنامه ریزی جامع انجام بدید.
در مورد اینکه بنده زود به زود میام سر میزنم :
فقط اینو بگم که محبتی که شما نسبت به بنده حقیر کردید
در جمکران یادی از من حقیر کردید رو هیچ وقت فراموش نمیکنم و هر وقت رفتم جمکران همیشه دعا گوی شما هستم مخصوصا امروز که عازم هستیم
*************************
در مورد اینکه چرا ما شیعه ها اهل بیت علیه السلام رو الگویی خودمون میگیریم ولی فقط اسمشون همراهمونه اینطوری میگم که اینهم نشان از غریبی آل الله .
که ما شیعه های نمادین هستیم و همیشه با بعضی کارامون دل این خاندان رو به درد میاریم
میدونید چیه درد غریبی و غربت خیلی سخته انشاالله که این درد رو نکشیده باشید ولی اگه دوست دارید کمی حس این درد رو بچشید جای دوری نمی خواد برید یه سر به خیابون بزنید یه سری بچرخونید ببینید وضع حجاب در چه وضعیتیه !!!
واقعا این وضعیت مورد قبول خداوند !!!!!!
مورد قبول حضرت زهرا سلام الله علیه !!!!
یا مورد قبول آقاامام زمانه !!!! فکر میکنید آقای ما غریبه یعنی چی!؟
ماها الان فقط شدیم انسانهای با چشم سر هرچی روببینیم سریعا میخواهیم الگو بردای کنیم اصلا بااین کاری نداریم که خدا پیغمبر چی گفتن و چی میخوان !!!
ببینید درد زیاد و حرف بسیار وقتتونو نمیگیرم
التماس دعا برای فرج آقا
اللهم عجل الولیک الفرج

منتظر ناشناس پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 10:25 ق.ظ http://ansaralmahdi313.blogfa.com/

در ضمن یادم رفت اگه حرفی نامه ای دارید تا ساعت ۱۳:۳۰ظهر منتظر هستم بعد عازمیم . بگید تا در اونجا بخونم یا به برم چاه عریضه...........................

دادا پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 10:36 ق.ظ http://dastanhaieziba.blogfa.com



سالروز ولادت ام ابیها مادر امامت، همسر ولایت و دخت نبوت وروز مبارک مادر وزن برشما عزیز مبارک

دوست پاییزی پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 10:43 ق.ظ

سلام
ممنونم که سرزده بودی..عیدت مبارک..منم با پیشنهادت موافقم..
شاید یه روز کارگردان شدم و این فیلم رو ساختم :) فکر کنم باید ما خانوما دست به کار بشیم... :))
منم به روزم :)
موفق باشی

نرگس پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 11:09 ق.ظ http://tinyangel.persianbog.com

سلام و ممنون از حضورتون.میلاد مبارک.موفق باشید و التماس دعا

س ـ خ پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 02:12 ب.ظ http://faramoshkhane.blogfa.com

سلام. عزیزترین. میدونی مشکل کجاست؟ درسته الان سریال جواهری در قصر و در سالهای نه چندان دور سریال سالهای دور از خانه مورد اقبال مخاطبان قرار گرفتند اما من معتقدم مشکل از ماست . کسانی که هنرمندند، برنامه ساز و فیلمسازند و البته ممیزی های گاه بی ثمر. در حال حاضر سریال چهل سرباز هم در حال پخش هست اما دوستان خوب در مرکز تحقیقات صداوسیما عمقی به تحلیل ساختار و محتوا و نظرسنجی نمی پردازند تا ببینند این سریال چقدر بیننده داره . در شاهنامه زنان بسیار قوی ای حضور پر رنگ دارند که می توانند نماد یک زن ایرانی باشند اما به محوترین صورت ممکن تا اینجای سریال اونها به نمایش دراومدن امیدورام در ادامه این روند بهتر بشه که البته از محالاته یا در اسلام زنان با ابهتی همچون خانم فاطمه زهرا و خانم زینب کبری (س) حضور دارند که در هاله قداستی که اطراف آنها ساخته اند عظمت حضور و ظهورشون کاملا از بین رفته. نمایش الگویی صحیح نیازمند افکار باز و دوری از ممیزی های بی مورد و کاذب هست که متاسفانه هنوز امکان ظهور و بروز پیدا نکرده.
خوشحال میشم اگه تمایل به تبادل لینک داشتید منو در جریان بذارید. ممنون از حضور شبزتون.

ستاره دریایی پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 03:37 ب.ظ http://setaredartaei.blogfa.com

سلام
مبارکه
یانگوم کیه من نفهمیدم؟!!!
برمیگردم التماس دعا
یا علی

نورا پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 03:57 ب.ظ http://nooronline.persianblog.com

بسم رب النور

سال روز میلاد اسوه زهد و تقوا، نازدانه آل کسا، اقیانوس علم و حلم، چشمه سار نجابت، صابره عصمت، عصاره بعثت، هم کفو ولایت، پیوند دهنده حلقه نبوت و ولایت، بارور کننده درخت امامت، کوثر الهی، قصیده پاکی ها، مثنوی عرفان، غزل خوبی ها، مدافع ولایت، ام ابیها، صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) بر همه شیفتگان و ره پویان طریقش تبریک و تهنیت باد

سلام خواهر گلم. خوبی؟
روزت مبارک
از طرف من به مادر مهربونت هم تبریک بگو
یا علی

پینه دوز پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 06:49 ب.ظ http://pineh-doz.blogsky.com

سلام خانومی
تبریک مجدد.
سریالهای ایرونی دیدی ٬بیعضیاش خیلی خوب شروع میشه
ولی نتیجه گیری واخرش ...این پست شما هم خیلی قشنگ بود ولی اخرش....(مطمئن باش از یانگوم..)
راستی از اون مریض چه خبر؟

مرتضی پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.bazmandeyeg9.blogfa.com

سلام و ممنونم از حضور سبزتون
ابتدا این روز بزرگ را بر شما خواهر گرامی وهمه خواهران تبریک میگم و براتون آرزوی بهترینها را از درگاه خداوند متعال دارم.......
خیلی زیبا و مفید و سازنده نوشته اید اما متاسفانه گوش شنوا زیاد نیست ..............

کبوتر بین الحرمین جمعه 15 تیر 1386 ساعت 12:17 ق.ظ http://nodbe-feragh.persianblog.com

سلام ... میلاد فرخنده حضرت زهرای اطهر رو تبریک عرض می کنم .
البته حضرت امام فتوای تندتری دادند که علاوه بر اهداف فقهی که داشتند قطعا زنگ خطری بود برای برنامه ریزان فرهنگی تو تمام عرصه ها که هنوز در حال نواختنه .............
..............
..................
ای بشر شکر بجای آر که گویی هرآنچه در این عالم روی می دهد و هر موهبتی از سوی حضرت حق بواسطه وجود ذی قیمت این پنج تن است و انگاری همه عالم این پنج تن را به نام آن بانوی نور و رحمت می شناسند .
میلاد بانوی نور و رحمت مبارک باد .
........
............
.................
دولت عاشقی به روز شد ..... منتظر قدومتان

مریم جمعه 15 تیر 1386 ساعت 01:16 ق.ظ http://adyneh.parsiblog.com

بنام خدا
سلام
عیدتون مبارک
بابت همه چی ممنون
آدینه رو باحضورتون مزین میکنید
موید باشید
درپناه حق

ناصر توسلی جمعه 15 تیر 1386 ساعت 01:44 ق.ظ http://nassertvs.blogfa.com

سلام
خوبید؟
انشا الله که سلامت باشید
مطالبتون خیلی زیبا ست
از خوندنشون لذت بردم
امیدوارم هر روز موفق تر باشید
راستی با یه شعر دیگه به روز هستم
خوشحال میشم بیایید و با نظراتتون من را راهنمایی بفرمائید
شاد و پیروز باشید

اردشیر جمعه 15 تیر 1386 ساعت 09:54 ق.ظ http://ardeshiri.blogfa.com

سلام و عرض ادب
و تبریک متقابل ..
در پناه حضرت زهرا(س) باشید و باشیم

خادم الزینب جمعه 15 تیر 1386 ساعت 10:05 ق.ظ http://ala.mihanblog.com

سلام خانم گل من هم این روز رو به شما و همه پیروان راستین خانم حضرت زهرا تبریک عرض میکنم و ازتون التماسدعا ی اکید دارم
یا مهدی فاطمه ادرکنی

یک طلبه جمعه 15 تیر 1386 ساعت 12:32 ب.ظ http://1talabeh.persianblog.com

سلام!
روز شما هم مبارک خانم
امیدورام روز ی به حقیقت وجودی حضرت زهرا برسیم.
باور بفرماید بنده طلبه ام! تو اون دفترچه یادداشت هم خط خطهای ذهنم رو انجام میدم!
اصلا من به این نازی!!!!
عیدتون مبارک
یاعلی!

مبارز حق جمعه 15 تیر 1386 ساعت 02:51 ب.ظ http://mobarez-hagh.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورت
در مورد نظری که دادی؛
خوب هر وبلاگی یه رنگ و بویی داره. من دوست دارم کمتر نظر خودم باشه بلکه بیشتر نظر بزرگانی باشه که سخن از دلشان برآمده تا بر دل دیگران نیز بنشید.

یکى از زیباترین، ملکوتى‏ترین، مقدس‏ترین و در عین حال دست ‏نیافتنى‏ترین و ناشناخته‏ترین رابطه‏ها، رابطه فاطمه با خداست.
بناى آسمان و زمین و روشنایى ماه و خورشید و گردش افلاک و وسعت دریاها به اعتبار او و خاندان اوست.
وجود او بزرگترین و کافى‏ترین فلسفه آفرینش زن است همچنان که وجود خاندان او بهانه خلق آفرینش.
براى او همین افتخار بس که خداوند به پالایشش همت گماشته است و پاکى را در وجودش به ودیعت نهاده است.
مگر نه این که در محشر مفتاح جنت در دستان مبارک فاطمه است و اذن دخول بهشت، رضایت و محبت اوست؟
...............
.........................
.........
....................
...
تبریک [گل]

زهرا جمعه 15 تیر 1386 ساعت 08:36 ب.ظ

سلام خوبی ساحل میخواستم بگم بزرگترین شانس زندگی من اینه که هم اسمه این بانوی بزرگوار هستم دوست عزیز وبلاگت عالیه موفق باشی دوستارت زهرا

مهدی جمعه 15 تیر 1386 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام خواهرم . روز زن رو با کمی تاخیر خدمتون تبریک عرض می کنم .
جسارتا حقیر با عنایت حضرت فاطمه ( س ) از مادحین ایشان هستم . میخواستم عرض کنم اگه کسی رو می شناسید که افتخار شاعری اهل بیت( علهیم السلام ) رو دارند بهم معرفی کید ( مرد یا زن بودنشون تفاوتی نمی کنه ) لطفا ایمیل یا وبلاگشون یا ... رو برام ایمیل کنید تا احیانا از اشعارشون استفاده کنم .

مسافر شنبه 16 تیر 1386 ساعت 06:14 ق.ظ http://kooleposhti.parsiblog.com

راست می گی!
خب چی کار کنیم؟مردم ما عقلشون به چشمشونه دیگه!
روزت مبارک خواهر خانم!

امیر حسین شنبه 16 تیر 1386 ساعت 10:04 ق.ظ http://www.zemzehayeshabane.blogfa.com

سلام حضور شما خواهر بزرگوارم
من هم میلاد بانوی دو عالم رو تبریک می گم
به نکته مهمی اشاره کردین ای کاش یه پست هم بذارین درباره علل این موضوع بحث کنین .چرابیشتر افراد جامعه ماکه جامعه اسلامی است نسبت به الگوی های ارزشی خود الگوهای دینی خود که در طول تاریخ بی بدیل و بی نظیر بودن اینگونه واکنش نشان میدهد؟ شما در آخر پستتان جواب کلی دادین ما الگوهایمان را نشناختیم .. اما فکر نمی کنید بستر سازی مناسب نشده / مدیریت فرهنگی ما نقص داره دوست من هم باید الگو رو درست مشخص و تبین کرد هم راههای نزدیک شدن به الگو رو معین کرد تا حالا شده تلویزیون به عنوان فراگیر ترین رسانه برنامه هایی در این زمینه داشته باشه به طور مداوم با بحث های کارشناسی به طور زنده که مخاطبان بتوانند تماس بگیرند و سوالات و شبهات خودشون رو بپرسن ؟ فقط در ایام شهادت و ولادت یه برنامه ۱ ساعتی می ذارن آیا اینگونه الگو ها رو می توان معرفی کرد ؟ گر چه این حرفهایی که زدم به معنی سلب مسوولیت از خودمان نیست هر کدام از ما باید با مطالعه و تحقیق در رسیدن به شناخت این بزرگواران در حد خودمان تلاش کنیم و راهای الگو برداری از ایشان را در زندگیمان پیاده نماییم اما اگر فردی در این زمینه عمل شود پس مسوولیت مدیران فرهنگی کشور و برنامه ریزان چه می شود ؟
آری روزتان مبارک اما بنویسید بانوی ما هم در زمان حیاتش هم در زمان شهادتش مظلومه بود و هم امروز مظلومه است

دادا شنبه 16 تیر 1386 ساعت 11:53 ق.ظ http://dastanhaieziba.blogfa.com


مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من، گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد. گاهِ بیماری ام، طبیبی بودی که دردم را می شناسد و درمانم می کند. گاهِ اندرزم، حکیمی آگاه که به نرمی زنهارم دهد. گاهِ تعلیمم، معلمی خستگی ناپذیر و سخت کوش که حرف به حرف دانایی را در گوشم زمزمه می کند.
گاهِ تردیدم، رهنمایی راه آشنا که راه از بیراهه نشانم دهد. مادر تو شگفتی خلقتی، تو لبریز از عظمتی؛ تو را سپاس می گویم و می ستایمت.

سالروز ولادت ام ابیها مادر امامت، همسر ولایت و دخت نبوت وروز مبارک مادر وزن برشما عزیز مبارک

میثم شنبه 16 تیر 1386 ساعت 01:38 ب.ظ http://http:/yarane59.blogfa.com

سلام دوست عزیز
آره خدا وکیلی من به این حرفت رسیدم
فکر نمیکنم تو زندگی از همه جهت الگوی بهتر از امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها وجود داشته باشه
ولی متاسفانه ما سعی در شناخت اونها نمیکنیم
انشاالله توفیقشو پیدا کنیم
درضمن ببخشید که دیر اومدم
یا علی مدد

میثم شنبه 16 تیر 1386 ساعت 01:39 ب.ظ http://yarane59.blogfa.com

روزتون هم مبارک البته با کمی تاخیر که به بزرگی خودتون میبخشید

سیاوش شنبه 16 تیر 1386 ساعت 04:49 ب.ظ http://www.entezaresobh.blogfa.com

سلام بزرگوار

با کمی تاخیر روز میلاد گل زهرا (س) رو به شما تبریک میگم.


مستدام باشید.




علی علی



خادمه اهل بیت سیده شنبه 16 تیر 1386 ساعت 04:50 ب.ظ http://kanezahlebit.blogfa.com/

به نام حضرت دوست



سلام علیکم




خدا خواست با عا شقا نش عشق بازی کند فاطمه س رو آفرید
و هرکسی لیاقت محبت فاطمه س و اولاد ش را ندارد!
میلاد حضرت زهرا س را به شما تبریک می گویم

[گل]ختم صلوات برای ریحانه النبی برپاست شرکت کنید ای محب یوسف زهرا عج یا زهرا بگو ...
برای فرج اقا امام زمان دعا کنید با ذکر صلوات بر محمد و ال محمد ..

بنت الزهرا شنبه 16 تیر 1386 ساعت 04:51 ب.ظ http://zenab59.blogsky.com

سلام
ولادت حضرت زهرا س مبارک..

منتظر ناشناس یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 09:37 ق.ظ http://ansaralmahdi313.blogfa.com/

سلام
خسته نباشی
با قلبی خسته دردناک به روزم

با این موضوع
وآی مادر!!! منم پسرت ، دست مرا نمی گیری ؟
***************
اللهم عجل لولیک الفرج

. یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 03:36 ب.ظ http://www.mostafaye-man.blogfa.com

سلام گلم
بازم باید معذرت خواهی کنم بابت دیر اومدنم
عزیز میدونم تو بزرگواری پس منو به بزرگواری خودت ببخش
بابا عروسی کجا بود
کی میاد با ما ازدواج کنه
نه قربونت برم تا شما بزرگترا عروس نشید ما کوچولو ها حق عروس شدن نداریم
راستش رو بخوای دیدم نسبت به آقایون بدبینانه ست
بی خیال
میدونی میخوام چی کار کنم.میخوام ............اینجا نمیگم
برات آف میکنم
راستی ممنون که محبت داری و بهم سر میزنی
پایتده باشی
خدانگهدارت

طلبه ی امروزی دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 12:09 ق.ظ http://talabeh.blogsky.com

سلام
متاسفانه این یک واقعیت غیر قابل انکاره که مسلمانان امروز از الگوهای دنی خودشون غافل اند و به الگوهای وارداتی شرق و غرب روی می آورند...
و علت این امر ضعف مبلغان و بازگو کنندگان سرگذشت این الگوهاست....به خصوص که در دنیای امروز استفاده از تکنولوژی مدرن و ابزارهای هنری روزآمد حرف اول رو در تبلیغات و تاثیر گذاری بر دیگران می زنه....

مهدی دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 12:37 ق.ظ http://behnammas.blogfa.com

ما نبودیم و تقاضامان نبود *** لطف تو ناگفته ما می‌شنود

مشکانی دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 01:03 ق.ظ http://meshkat1.parsiblog.com

در دیده به جای خواب آب است مرا

زیرا که به دیدن ات شتاب است مرا

گویند بخواب تا که به خوابش بینی

ای بی خبران چه وقت خواب است مرا

خدمت سرور ارجمند عرض ارادت و تشکر

از حضور گرمتان خرسند شدم

التماس دعا

علی دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 02:34 ق.ظ

وبلاگ نویس محترم سلام .روزهای یکشنبه به همت تخریبچی دوران و مسئولان فرهنگ سرای دانشجو در واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد )- خیابان 21 - از ساعت 30/5 الی 7 عصر محفل نقد وبلاگی و نشست وبلاگ نویسان برگزار می گردد از شما دعوت می کنم در جمع ما حاضر شده و مجلس ما را پر بار تر نمائید.

امیر حقیقی دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 09:05 ق.ظ http://sahar313.blogfa.com

سلام
به حمدالله تشرف به تحریر مهدوی ُ که از عنایات خاصه و رحیمیه ی حضرت رحمانی است ُ حاصل شده .امید که از معبر احساس به ذات تجرد عقلانی واصل و از زوائد؛ تخلص یابیم. در آن صورت درک مهدوی ُ درک جوهری است و انسان میبیند که با انتظار ساخته میشود و با دعای فرج ُ فرج حاصل

حوریه دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 11:18 ق.ظ

پاسخ به احسان
سلام با اجازه ساحل از اونجایی که میدونم الان سرش خیلی شلوغه جواب سوالهایی رو که میدونم خدمتتون عرض می کنم بقیه رو هم هر وقت خودم تونستم به جواب درست برسم بهتون اطلاع میدم در ضمن هنوز درباره نظر انیشتین موفق نشدم کتابی رو که قبلا خونده بودم پیدا کنم اما همچنان پیگیر هستم و اما جواب سوالها :
1)شما گفتید که چرا حضرت مهدی مانند بقیه کودکان متولد شدن ؟ به نظر میرسه خدا تنها وقتی که واقعا لازم باشه یکی از قوانین حاکم بر طبیعت رو تعطیل میکنه تا یه بار دیگه قدرتش رو به بنده هاش یادآوری بکنه .خداوند اگه می خواست کودکی آسمانی رو به همه نشون بده خیلی طبیعی تر بود که اینکارو درباره حضرت عیسی انجام می داد تا حضرت مریم اونهمه سختی نکشه و مورد اتهام قرار نگیره ،دیگه چه برسه به نرجس خاتون که همسر امام عسکری بودن ، تازه همین تولد هم بدون استفاده از معجزه نبوده چرا که خدا یه بار دیگه کاری رو که قبلا چند بار انجام داده بود (حضرت ابراهیم و حضرت موسی) رو دوباره انجام داد و نشانه های بارداری نرجس خاتون مخفی باقی موند تا جایی که حتی حکیمه خاتون که امین امام بود هم از این جریان اطلاع نداشت و فقط شب آخر در جریان قرار گرفت .
پس خداوند تا اونجایی که بشه از کمترین عوامل معجزه استفاده میکنه تا بعدا حرفی توش نباشه مثلا از کجا معلوم که اگه خدا اینکارو می کرد مردم نمی گفتن که حضرت مهدی پسر خداست؟ که البته اینکارو با حضرت عیسی هم کردن !!!حالا وای به حال اینکه این پسراز آسمون میامد.
2)اینکه توی برخی روایات اشاره شده که قبل از ظهور حضرت مهدی ظلم و فساد زیادی زمین رو فرا می گیره نباید با زمینه های ظهور اشتباه گرفته بشه بلکه ائمه فقط می خواستن اوضاع قبل از ظهورو تشریح کنن . و البته نیازی نیست که همه زمین شاهد این اتفاقات باشن چون همونجوری که ساحل توی بحث شرایط ظهور صحبت کرده عده ای وجود دارند که حقیقتا در حال خودسازی و همچنین آماده کردن دیگران برای فراهم شدن شرایط ظهور هستند(وجود یاران ثابت قدم و مطیع، مقبولیت عمومی در سطح جهان برای حضور فردی آسمانی برای ریشه کن کردن ظلم و فسادی که مانع زندگی توام با آرامش و صلح مردم شده ) که در نتیجه با توجه به تلاش خاصانه اونها باید بپذیریم که حتما بعضی جاها هستن که اوضاع بهتری دارند .
نکته دیگه ای که باید به اون توجه کرد اینه که در روایت گفته شده ظلم و فساد زیاده نه ظالم و فاسد ، به عنوان مثال آمریکا یه کشور کوچک بیشتر نیست اما دامنه ظلم اون به همه جای دنیا رسیده و تقریبا بیشتر روزها شاهد تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر دنیا هستیم .
همچنین در کشور خودمون با وجود اینکه خیلی از فسادها آشکاردرسطح جامعه وجود نداره اما باید قبول کنیم که خیلی هم پاک نیستیم .و خیلی بیشتر از اینا باید سعی کنیم تا بتونیم ادعای کشور امام زمان بودن بکنیم چون به نظر میرسه در حال حاضر به جای اینکه زینت امام باشیم مایه شرمساری ایشون رو فراهم می کنیم .حداقل کاری که می تونیم بکنیم آگاهی دادن به جوونهامونه که خودشونرو بشناسن ، امامشونرو بشناسن و با پیروی از فرهنگ وارداتی غرب مظاهر فساد رو در سطح جامعه پخش نکنن که دولت هم مجبور بشه طبق تعالیم دینی با اونها برخورد کنه و اونوقت صدای اعتراض بعضیا بلند بشه که ما آزادی نداریم .
3)نفس زکیه سیدی از تبار امام حسن مجتبی (ع) هست که تقریبا 15شب قبل از ظهور حضرت مهدی بین رکن و مقام مثل گوسفند اونو سر میبرن .در روایت اومده که نفس زکیه برای آماده کردن مردم مکه برای ظهور حضرت مهدی از کنار خونه خدا به اونجا میره که متاسفانه همچین اتفاقی می افته و یه نفر بی گناه به قتل می رسه . البته معلوم نیست که اسم این سید چیه و به نظر می رسه لفظ نفس زکیه بیشتر برای تشان دادن پاکی و بی گناهی اون به کار رفته باشه.
4)حتما میدونید که مسلمونها معتقدند که خداوند برای هدایت بندگانش 124000پیغمبر فرستاده . بعضی از اونها مثل پیامبران اولوالعزم کاملا شناخته شده هستن چون مامور به تبلیغات کاملا گسترده بودن و کتاب راهنما داشتن بقیه این پیامبرها هم برای قوم مشخصی اومدن تا از انحراف در کتاب آسمانی جلوگیری کنن(در قرآن کریم فقط نام تعداد اندکی از این پیامبران آمده و بقیه کاملا ناشناخته هستند مگه اینکه توی روایات ائمه معصومین به اونها اشاره شده باشه) که البته کاملا موفق نبودن چون بشر به حدی نرسیده بود که بتونه از میراث پیامبران پاسداری بکنه. و در نتیجه نیاز به تجدید نبوت به وجود میامد.
همچنین مسلمونها معتقدن که خداوند هیچ پیامبری رو بدون جانشین نگذاشته .در ضمن در روایت اومده که زمین هیچ گاه نباید خالی از حجت بمونه نه خالی از پیامبر. بعد از پیامبر اکرم هم که ائمه حجت های خداوند در میان مردمان هستند پس زمین هیچ گاه از اول خلقت تا پایان آن خالی از حجت نبوده که بخواد مردم روی زمین رو فرو ببره.
درباره طول عمر حضرت مهدی هم انشاءالله ساحل با یه بحث جذاب جواب خیلی از سوالها رو می تونه بده. به خاطر طولانی شدن جواب عذر خواهی میکنم .موفق و موید باشید و در ضمن اگه باز هم ابهامی وجود داشت در همین وبلاگ ساحل در خدمت هستم(من به این کتاب دسترسی دارم اگه بخواید درباره جزئیات هم می تونیم با هم صحبت کنیم).

نسیم دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 06:09 ب.ظ http://www.sayebanekhiyal.blogfa.com/


به نام او
سلام خانوم خانوما
احوال شما ؟
روزت با چند روز تاخیر مبارک[خنده]
ببخش چند وقتی نبودم ولی الان همه شوقنامه ات رو خوندم و بازم حسرت خوردم .
منتظر ادامه اش هستم ...

برام خیلی دعا کن عزیزم [بوسه]

نسیم دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 06:14 ب.ظ http://www.sayebanekhiyal.blogfa.com


به نام او

سلام ساحل جونم
با چند روز تاخیر روزت مبارک عزیزم
ببخشید اون یکی اشتباهی اومد
راست میگی ما هیچ وقت الگوهای دینی رو در نظر نمیگیریم
ولی خوب این سریال جالبه من که خوشم میاد ازش
اما مردم ما یه کم دارن ......
الان هرجا می بینی زده فروش سی دی یانگوم( بدون سانسور ) ...هرکی رو هم میبینی در صدد تهیه اونه ...خدائیش ما دنبال چی هستیم ؟!!!
اگه می خوایم یه چیزی یاد بگیریم فکر کنم همین قدر کافیه ! قطعا قسمتهایی که سانسور شده آموزنده نبوده ...
بگذریم...
برام دعا کن



پاییز دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام ... روزمون مبارک

سید محسن دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 07:03 ب.ظ http://m-shorideh.persianblog.com

به نام حضرت دوست



هر چند دیر شده ولی خوب وظیفه هست که
میلاد مادر (س)
و
گرامیداشت مقام زن
و روز مادر

بر شما مبارک باد


در پناه حضرت دوست

سوشیانس سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 02:04 ق.ظ http://sooshians.ir/weblog

یا محبوب
عیدتون و روزتون با تاخیر مبارک
یا حق

*زائر بقیع* سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام بر خواهر عزیز وگرامی
روز زن وولادت حضرت زهرا البته بببخشین اینهمه دیر بهتون تبریک می گم
چند وقتی بود وبلاگ ما بدلیل خراب شدن سرورهای میهن بلاگ بسته شده بود تا یه شب میهن بلاگ خیالمون راحت کرد و ۱۴۲۰مطلب و تمام پیوندها و ارشیوهای مارو تو یه چشم به هم زدن حذف کرد ما هم گفتیم بی خیال امام حسن خیلی به ما لطف کرده از اول شروع کنیم و این شد که از صفر شروع کردیم تا ببینم چی میشه
به موضوع خیلی جالبی اشاره کردین بیشتر جونای ما الگوهاشون بازیگران خوانندگان ووووووووو هستند حالا چه ایرانی چه خارجی خدایش راست گفتین چرا وقتی کشور کره یه فیلم میسازه که اینقده طرفدار داره چرا ایران نتونه بسازه ببینید فیلم هایی که درباره اهل بیت میسازه چه خواب اوره نمونش تنها ترین سرداره که درباره امام حسن بود کی دید هیچ کی .............
بگذریم ببخشین بعد از چند وقت پرحرفی کردم
ما رو هم دعا کنید
چه خوب می شد الگوی زندگی ما جونا اهل بیت بود به شخصه الگومن یکی امام حسن مجتبی هستش و افتخار هم میکنم تو خیلی از مشکلاتم رجوع می کنم به زندگی امام حسن
من هم به روزم
التماس دعا
یاحق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون

اردشیر سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 05:10 ب.ظ http://ardeshiri.blogfa.com

سلام
البته اگه یه کم با تخفیف نگاه بکنیم ! حالا خوبه یک زن پرتلاش که برای رسیدن به خواسته های خودش ناامید نمیشه بعضی اوقات میشه الگوی یک عده آدم ...!!! این روزها الگوی خیلی ها شده انواع و اقسام آدمهائی که سر به تنشون نمی ارزه ! با قیافه ها و کارهای آنچنانی ...
(البته اول عرضم گفتم که اگه با تخفیف نگاه کنیم ...ها !!!)

شریعتی چقدر خطرناک است!؟

س آشنا چهارشنبه 20 تیر 1386 ساعت 07:27 ق.ظ

سلام خانمی
انقدر سخت نگیر! حالا مگه چی شده؟

منتظر ناشناس چهارشنبه 20 تیر 1386 ساعت 11:53 ق.ظ http://ansaralmahdi313.blogfa.com/

سلام
امروز روز آخر امتحانات بود درسته !...
انشاالله که باموفقیت به اتمام رسونده باشید و سربلند از این امتحانات و آزمون پروردگار بیرون بیایید.
--------------
خوشحال میشم بهم سر بزنید
به روزم دوست عزیز

صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم تابکی در غم تو ناله شبگیر کنم

=============
الهم عجل لولیک الفرج

میثم چهارشنبه 20 تیر 1386 ساعت 01:41 ب.ظ http://yarane59.blogfa.com

سلام
اگه یه کمی دقت کنی از همین حالاها صدای بال فرشته ها رو می شنوی که دارن شیشه هاشون رو برای گریه اهل رجب صیقل می دن و آماده می کنن. از دور دست هم می تونی یه صدای قشنگ رو بشنوی که داره دنبال اهل رجب می دوه و می خواد اونارو همه عالم بشناسن: «این الرجبیون؟»
التماس دعا
بروزم و منتظرتم
یا علی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد