و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

شبهه ۳

اهل سنت میگن: امام مهدی (ع) هنوز متولد نشده.

ما چی میگیم؟

ما به "مهدی شخصی" اعتقاد داریم. یعنی شخص مشخصی به نام "م ح م د" از مادری به نام نرجس متولده شده که ........

اما اهل سنت به" مهدی نوعی" اعتقاد دارند. یعنی میگن فردی به نام مهدی در آخرالزمان متولد میشه که ..........

چطور ثابت می کنیم که امام متولد شده؟

برای اثبات ولادت امام مهدی (ع) از دو راه کمک می گیریم:

1-      روایات

2-      شواهد تاریخی یا گفتار عالمان.

روایات رو به دو دسته عام و خاص تقسیم می کنیم.

منظور از روایات عام همونهایی است که مستقیما نامی از امام مهدی در اونها آورده نشده. که شامل احادیث ثقلین، من مات .... و اثنی عشر خلیفه میشه.

و اما روایات خاص: اونهایی که مستقیما نام امام آورده شده، که چهار گروه هستند:

1- روایاتی از پیامبر که نام امام رو آوردند.

2- روایاتی که می گوید مهدی نهمین نفر از نسل امام حسین (ع) است.

3- روایاتی که نسبت امام مهدی (ع) با هر یک از ائمه رو مشخصا بیان کرده.

4- روایات نقل شده از امام حسن عسکری (ع).

 

با حدیث شریف ثقلین شروع می کنیم:

حدیث ثقلین که متواتر بین مسلمین است. پس از نظر سندی مشکلی نداریم، فقط باید بتونیم از بین روایت، معنای مورد نظر رو پیدا کنیم.

" انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابدا و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض."

اول باید مفهوم "عترت" روشن باشه که منظور از اهل بیت و عترت کیه؟ و باید چیزی باشه که ارزش داشته باشه پیغمبر اونو بذاره پهلوی قرآن.

مثل اینکه به یک نفر بگیم: رفته بودیم مجلسی دو نفر تو این مجلس بودند یکی امام خمینی بود، یکی دیگه هم حسن بقال سرکوچه مون. چه ربطی داره!!!!

امیر المومنین (ع) فرمود: الدهر اترلنی ، ثم اترلنی ، حتی قالوا معاویه و علی!

اون قدر روزگار مرا پایین آورد تا جایی که گفتند معاویه و علی!!!!!

یعنی دیگه همه جا سر زبون ها بود که یکی معاویه است، یکی علی. در حالی که اصلا" جای مقایسه نیست. چطور پیغمبر میاد این دو رو کنار هم قرار بده؟ مهمتر اینکه "تمسک" به این دو مایه نجات است. عترت از نظر لغت یعنی کسانی که وابسته به یک شخص هستند ولی خود سنی ها نوشتند اینا نزدیکان خاص پیغمبرند کسانی که در علم و دانش سر آمدند، در فضیلت و تقوا سر آمدند.

حالا چطور از این حدیث "مهدی" را در بیاریم ؟

انشالله بمونه برا پست بعد.

تو قسمت نظرات برای تبادل اطلاعات و مباحثه در خدمتم.

نظرات 38 + ارسال نظر
منتظران پنج‌شنبه 3 آبان 1386 ساعت 10:16 ب.ظ http://margeensan.blogfa.com/

بسم رب المهدی

دلم می خوادپروانه شم پربزنم بسویش
بسوزم ازشراره شمع وصال رویش
دلم می خواد زخون پیکرم وضو بگیرم
مدال افتخارنوکری از او بگیرم
دلم می خواد مهدی فاطمه بیاد در برم
سربزارم به دامنش اون لحظه اخرم


امام علی (ع) فرمودند: من آن کسى هستم که در آخر زمان با این شمشیر - ذوالفقار - ظهور و خروج مى کنم و زمین را پر از عدل و داد مى نمایم همانگونه که پر از ظلم و جور شده است .

بروزم[گل]
موفق باشی
یا علی

زائر دلتگ جمعه 4 آبان 1386 ساعت 05:00 ب.ظ http://memol8.blogfa.com

سلام. مطالب بسیار عالی و قابل استفاده بودند

شیما جمعه 4 آبان 1386 ساعت 05:54 ب.ظ http://www.s2s3.blogfa.com

سلام ...
مطلب جالبی بود ..
یا علی

دریا شنبه 5 آبان 1386 ساعت 01:28 ق.ظ http://abi66.blogfa.com/

رو به روی شیشه زمان ایستاده و میخواهم خاطراتم را از روی آن پاک کنم،

اما ...
.
با یه قطعه ادبی دیگه از دلنوشته های خودم به روزم.
خوشحال میشم سر بزنین...[گل]

این منم شنبه 5 آبان 1386 ساعت 08:25 ق.ظ

اول شدم
البته اگه نظرات دیگرانو تایید نکنی

این منم شنبه 5 آبان 1386 ساعت 08:26 ق.ظ

از آخرین باری که بهت زنگ زدم صد سال می گذره
فکر کردم نوبت تو باشه
.
.
.
بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی مــــــــــــــــــــــــــــــــعــــــــــــــــــــــــرفــــــــــــــــــــــــــــــــت

سینا شنبه 5 آبان 1386 ساعت 06:38 ب.ظ http://yaaliaz2madad.blogfa.com/

سلام خسته نباشی . خیلی عالی بود . آفرین
پیش ماهم بیا

خلوت انس شنبه 5 آبان 1386 ساعت 08:49 ب.ظ http://khalvateons123.blogfa.com

سلام
مطلب گویایی بود.در مورد نسب و زمان ظهور مولا
ممنون.
به نظر من هم در این روایات قرینه قطعی است که
پیغمبر (ص) در اواخر عمر شریفشان این جملات را می فرمود، و در مقام تعیین جانشین و خلیفه خود بود که سفارش کتاب خدا و اهلبیتش را نمود
و اینکه چیز دوم هم باید مثل مورد اول(قرآن)گرانبها باشد.

محمدجواد دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 12:45 ق.ظ http://taef.persianblog.ir

سلام دوست عزیز
چه عجب که بعد از این همه وقت اومدین!

مطلب عالی بود و کلی استفاده کردم.

راستی طائف به روز شده. منتظرم سر بزنین.

«به امید روزی که نوای دلنشین انا بقیه الله رو بشنویم و بشتابیم»

مظاهر دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 11:42 ق.ظ http://mazaher.ir

سلام. بچه شیعه‌هایی مثل من هنوز هم لنگ اثبات فلان و فلان هستند ... و تا یقین و ثبات قدم خیلی فاصله دارند... ممنون از این‌‌که به ما کمک می‌کنید.
به امید فرج.
پیشنهاد می‌شود بیشتر غیرمستقیمش کنید. ولی حتما به مطالب علمی و تخصصی و آگاهی بخش لینک بدهید توی متن.

فرزند ایران اسلامی دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 12:29 ب.ظ http://basher110.blogfa.com/

به نام خدا
سلام خوبین خسته نباشید
ممنون از اینکه به ما سر زدی
به روز کردم
التماس دعا
اجرتون با امام زمان

یا علی

میرناصر بوذری دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.imamalkhalgh.bligfa.com

سلام
خواندم دست شما درد نکند موضوع مهمی است و پرداختن به آن ضروری و در این وقت هم بسیار خوب است چون در ایام نیمه شعبان ذهن ها و انرژی ها سوی دیگری است و گوش ها هم خیلی علمی و تحقیقاتی نیست چه فرمایش بزرگان دین برای توجه به اولیای خدا و ائمه معصومین در تمام روزها و تمام اوقات سال است و نه تنها یک روز

اما درباره محتوا هم منتظر مطلب بعدی شما هستم و هم توجه شما را به متن دقیق روایاتی که در باب میلاد مبارک حضرت هست جلب می کنم که از جمله روشهای تبلیغی که امام حسن اباالحجه در پیش گرفتند این بود که از یک قابله مجرب ومعروف سنی برای همکاری در زایمان همسر خویش دعوت کردند و به او پول و مزد دادند و سپردند تا او این راز را افشا نکند و این خود انگیزه او را افزود و او خود از اهل تسنن بود که گواه و شاهد میلاد مبارک بود و دید و رفت و بعد هم به همه تبلیغ نمود که جناب مهدی موعود منجی نهائی در شب نیمه شعبان از وجود شریف نرجس خاتون در منزل مبارک حضرت ابامحمد حسن بن علی قدم به عرصه زمین نهادند. یا مهدی ادرکنی

سلام و عرض ادب
از تشریف فرمایی شما بزرگوار بسیار سپاسگزارم.
کاملا درست میفرمایید.
در ایام ولادت و نیمه شعبان اکثرا افراد با دل کار می کنند و کمتر سراغی از اسناد و مدارک می گیرند. اما امان از روزیکه این مسائل، کمی به حالت سوالی با ذهنمون بازی کنه. اونوقته که دیگه از دست احساسات هم کمک چندانی برنمیاد.
راستش ایرادی که اکثرا دوستان به این وبلاگ می گیرند این هست که خیلی کلیشه ای شده و خیلی تخصصی کار میشه. میگن بیشتر احساسی و ادبی بنویس. اما من احساس می کنم نشر آنچه یاد گرفتم بر من واجب است. هر چند قدرت معلمی و قدرت بیان خوبی نداشته باشم.
تو ایام دهه فرخنده مهدویه، جشنواره طلیعه ظهور، در صحن نجمه خاتون برگزار شد. از جمله کارهایی که ما برای نمایشگاه برده بودیم، جزوه آموزشی " شبهه ولادت" بود که بیشتر از بقیه جزوه ها متقاضی داشت. این شد که تصمیم گرفتم این شبهه رو توی وبلاگ بیارم. اما اینجا نمیشه خیلی تخصصی وارد بحث شد.
روایات در باب میلاد بسیار زیادند. که متاسفانه اینجا مجال گفتنش نیست. اما این مورد که شما فرمودید خیلی برام جالب بود. من به این روایت تا به حال برخورد نکردم. و خیلی ممنون میشم اگه لطف بفرمایید و آدرسش رو برا بزارید.

محمدعلی(ایران اسلام) دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 08:17 ب.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام خدمت شما خواهر گرامی

نمیدونم چطور باید حرف بزنم!!!! ولشون کنید... بذارید خودم باشم!

فکر کنم این بحثتون بسیار به دارازا بکشه. فکر میکنم بهتر باشه سکوت کنم تا قسمت بعدی هم تکمیل بشه.

خدا ما رو از وسوسه های نفس در امان بدارد.

یا علی
به روزم

سلام و عرض ادب
بله این بحث خیلی طولانیه، اما تو وبلاگ نمیشه همه چیز رو مطرح کرد.
اونطوری شبهه بیشتر بوجود میاد.
انشالله تو پستهای بعدی منابع رو معرفی می کنم برای مطالعه بیشتر دوستان.
البته روی کمک اندیشمندانی مثل شما هم خیلی حساب می کنم، مخصوصا تو باب شیعه و سنی.

م دوشنبه 7 آبان 1386 ساعت 08:33 ب.ظ http://mm2.blogsky.com

الدهر اترلنی ، ثم اترلنی ، حتی قالوا معاویه و علی!

الدهر انزلنی ثم انزلنی حتی یقول معاویه و علی

البته عده ای از اهل سنت این اعتقاد رو دارند
پیشنهاد می کنم این بحث رو در کتاب امام مهدی از نگاه اهل سنت پیگیری کیند
برای این منظور سی دی موعود که توسط حوزه علمیه اصفهان تهیه شده است توضیه می شود

یا علی

ممنون از اینکه حدیث رو صحیح نوشتین.
بله. درسته. البته عده ای از اهل سنت هستند که متولد شدن امام رو قبول دارند. اما متاسفانه تعداد آنها کم است. حتی حدود چهل نفر از علمای اهل سنت هم اقرار کردند که امام متولد شده است!
این کتاب رو دیدم. ولی سی دی موعود رو هنوز موفق نشدم. چشم. ممنون از راهنماییتون.

دها سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 08:44 ق.ظ http://banooyekhane.parsiblog.com

ساحل شنی احساس سلام! ممنون که همیشه به من سر می زنی؛وقتی نظرت رو می بینم خیلی خوشحال می شم.مطلب جا افتاده ای نوشتی.موفق باشی.

مرتضی کریمی سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 10:23 ق.ظ http://rakhshandeh.persianblog.ir/

با سلام خدمت خواهر گرامی
اهل سنت بدلیل عدم قبول امامت و ولایت و همچنین اختلافات در چند مورد دیگر وجود آقا را قبول ندارند و .... در این مرد بحث طولانی است و خارج از این قسمت ولی آنچه مسلم است چون امر انتظار فطری و الهی است لذا در بسیاری از ادیان به این موضوع که یکنفر می آید و جهان را پر از عدل و داد میکند اعتقاد دارند و منتظرند ولی از اینکه معتقد باشند این شخصیت همان شخصیت آقا امام زمان ما باشد به دلایل مختلف یا باور ندارند یا برای آنها اثبات نشده و به برکت انقلاب در این چند سال عده زیادی از افراد مختلف اهل ادیان الهی و غیره که وجود شخصیت آقا برای آنها اثبات شد به دین اسلام ایمان آوردند و از شیعیان آقا امام زمان شدند .
با امید ظهور آقا
موفق باشی
التماس دعا

سلام و ادب
بله همین طوره. پیروان هر دینی برای خودشون یک منجی رو تصور می کنند و منتظرش هستند. ادیان الهی در انتظار همان منجی که در کتب مقدسشان آمده هستند. و ما مسلمانان هم در انتظار منجی خود هستیم. و ما شیعیان این منجی رو امام دوازدهم خود و فرزند امام حسن عسکری (ع) میدانیم. اما اهل سنت ایشان را به عنوان امام قبول ندارند. بلکه به عنوان یک حاکم و یکی از فرزندان پیامبر (ص) میدانند. انشالله در شرح حدیث "من مات" میگیم که اهل سنت " امام" رو طور دیگری معنا می کنند.
انشالله روز به روز به تعداد شیعیان افزوده بشه.
و انشالله ما از شیعیانی نباشیم که وقتی آقا تشریف آوردند به ما بگن: برا من فقط ننگ بودی!!!!!!!
دعا بفرمایید.

مرتضی کریمی سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 10:26 ق.ظ http://rakhshandeh.persianblog.ir/

با سلام
با تشکر از حضور سبز شما در وبلاگ یاوران ولایت
منتظر پیامکهای شما هستم .
موفق باشی
التماس دعا

سلام علیکم
دعا بفرمایید موانع زودتر برطرف بشه، انشالله با پیامک ها در خدمتتون هستیم.

امیر حسین سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 10:32 ق.ظ http://www.zemzehayeshabane.blogfa.com

سلام خواهر بزرگوارم
سومین راه برای اثبات ولادت امام زمان (عج) قرآن است که شما ذکر نکرده اید و معصوم (ع) فرموده این بهترین راه اثبات است
خداوند متعال در چهارمین آیه سوره مبارکه قدر می‌فرماید: تنزّل الملائکه و الرّوح فیها بإذن ربهّم من کلّ أمرٍ.
فرشتگان و روح، در آن شب به دستور پروردگارشان با هر فرمانی (برای تقدیر هرکاری) فرود آیند.
فعل مضارع «تنّزل» دلالت بر تکرار و بقاء «لیله القدر» دارد، و در آیات سوم و چهارم سوره دخان نیز:
فیها یفرَق کلّ أمرٍ حکیم. (1)
در آن شب، هر فرمانی، برحسب حکمت صادر می‌شود.
دلالت بر تجدد و دوام دارد. زیرا هیأت نحوی باب «تفعّل» اگر دلالت بر پذیرش یا تکلف یا هر دو می‌نماید. ظاهر این فعل‌ها، خبر از تفریق و تنزل امر در لیله القدرهای آینده می‌دهد.
این امر که در زمان رسول خدا(ص) به آن حضرت نازل می‌شده‌است، در هر شب قدر، باید بر کسی نازل و تبیین و تحکیم یا کشف شود که به افق نبوت نزدیک و پیوسته باشد.
قبول اصل وصایت رسول اکرم(ص) و امامت، ناشی از این معنی و مبتنی بر همین اساس است.
هنگامی که کسی قرآن را به عنوان کلام خدا پذیرفت به این معنی که همه سوره‌ها و آیات آن را پذیرفته است و یک مسلمان واقعی هم کسی است که تسلیم همه آیات قرآن باشد، پس هر مسلمانی الزاماً باید سوره قدر، و از آن سوره شب قدر، و استمرار آن را تا قیامت بپذیرد و لازمه پذیرفتن آن، آیه (تنزّل الملائکه...) که هر فرد با ایمانی ناگزیر از قبول آن است، این است که بپذیرد که در شب قدر فرشته‌ها و روح از جانب پروردگار با هر امری فرود می‌آیند و این امر یک متولی و ولی می‌خواهد که متولی و ولی آن امر باشد.
کسی که ظرفیت پذیرش این نزول را داشته باشد و چون هیچ کس جز پیامبر و اوصیاء معصومینش(ع) نمی‌توانند مدعی این امر باشند و اساساً هم نیستند، باید از اوصیاء و پیامبر همواره کسی باشد که در شب قدر توسط روح و فرشتگان از جانب یزدان هر امری بر او نازل شود.
حال اگر ادعا شود مهدی موعود (عج) هنوز متولد نشده اند چاره ای ندارد جز آنکه این نزول ملائکه را انکار کند و هرکس نزول پیوسته فرشتگان و روح را در شب قدر بپذیرد که اگر به قرآن ایمان دارد باید بپذیرد، ناگزیر باید ولی امر را هم بپذیرد وگرنه کافر به بعضی از آیات قرآن خواهد بود، که در آن صورت چنین کسی بنابر بیان خود قرآن کریم کافر واقعی است.
چنان که خداوند در آیات 150 و 151 سوره نساء می‌فرماید:
إنّ الّذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرّقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون أن یتّخذوا بین ذلک سبیلاً٭ أولئک هم الکافرون حقّاً و أعتدنا للکافرین عذاباً مهینا.
کسانی که به خدا و پیامبران خدا کافر شده‌اند و می‌خواهند بین خدا و رسولانش جدایی اندازند و می‌گویند به برخی ایمان می‌آوریم و به بعضی کافر می‌شویم و می‌خواهند در این میان (بینابین) اتخاذ کنند، اینان حقا کافرند و ما برای کفرکیشان عذاب خوارکننده‌ای مهیا کرده‌ایم.

به روزم منتظر حضور سبزت

سلام علیکم
نه تنها قرآن، که در ادعیه و زیارات هم ولادت امام اثبات شده. ممنون از یادآوری شما بزرگوار.
بابت مطالب گرانقدری که در این باب نوشتید سپاسگزارم.

زیرزمین سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 12:54 ب.ظ http://zirzaminehaftom.blogsky.com

دردهای من نگفتنی/دردهای من نهفتنی است/ دردهای من گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست/درد مردم زمانه است/مردمی که چین پوستینشان/مردمی که رنگ روی آستینشان درد می کند/ مردمی که نام هایشان/ جلد کهنه شناسنامه هایشان/درد میکند/من ولی تمام بودنم/لحظه های ساده سرودنم/درد میکند/قیصر!حالا دیگر تو درد مردم زمانه ای

قیصر! حالا دیگر تو درد مردم زمانه ای....
دوست عزیزم تسلیت مرا هم پذیرا باش.

سید ایلیا سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 01:22 ب.ظ http://www.aghasi5.blogfa.com

سلام
مطلبت عالی وپر بار بود ممنون که خبرم کردی.یا علی

روح و ریحان سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 03:27 ب.ظ http://majidemortaji.blogfa.com

با نام تو ای قرار هستی
با سلام
در ادامه بحث عوالم هستی و حسن ختام عالم ناسوت و شروع عالم ملکوت با بحث جالبی با عنوان "مذهب اصیل" بروزم
نظر متفکرانه حضرت عالی ، سبب دلگرمی ما برای ادامه مباحث عوالم می باشد
"گه گه به دعایی یادی "
موفق باشید.

پینه دوز سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 07:09 ب.ظ http://pineh-doz.blogsky.com

سلام ساحل
خسته نباشید.امیدوارم خود اقا امام زمان (ع) کمکت کنه این بحث رو درست وحسابی جمع کنی.
نظرات بعضی از دوستان رو خوندم .....
التماس دعا

سلام علیکم
اگه خود آقا امام زمان کمک نکنند که باید تعطیل کنیم بریم.
چشم به راه دعای خیرتان هستم.

مشکات سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 08:50 ب.ظ http://tamalakot.parsiblog.com

السلام.
ممنون که خبر دادی،استفاده کردیم.
منتظر پست بعدتم هستیم بازم مارو خبر کن.تکمیل کننده ی مهمی برای این متنت خواهد بود.
راستی متن رو چک کن به نظر میرسه توش غلط تایپی داره.
تو که لطف میکنی، به وبلاگمون سری میزنی و قدم رنجه میداری چرا درباره ی حرفای ما چیزی نگفتی؟
التماس دعا داریم.

سلام دوست عزیز
ممنونم از تذکرت.
بله اشتباه تایپی داره.

محمدعلی مقامی سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 10:12 ب.ظ http://maghami.parsiblog.com

salam
kheili vaghta pish be webloge man tashrif avardid vali didam dige azatoon khabari nist
enshaallah ke chizi nabashe
lotfan ya ba email ya tuye weblogam mano az salamatitoon ba khabar konid
movaffagh bashid

http://maghami.parsiblog.com

محمدعلی مقامی سه‌شنبه 8 آبان 1386 ساعت 10:12 ب.ظ http://maghami.parsiblog.com

salam
kheili vaghta pish be webloge man tashrif avardid vali didam dige azatoon khabari nist
enshaallah ke chizi nabashe
lotfan ya ba email ya tuye weblogam mano az salamatitoon ba khabar konid
movaffagh bashid

http://maghami.parsiblog.com

یاس۱۸ساله چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 07:57 ق.ظ

هوالحق
سلام عزیز
خسته نباشی
حتما میخونم سر فرصت
سیو میکنم
دعا فراموش نشه
یا حق

شخصی نویس چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 09:47 ق.ظ http://shakhsinevis.blogfa.com

سلام بزرگوار
ارتباط حدیث ثقلین و نتیجه اش رو با قسمت اول متوجه نشدم...
سخن امیرالمومنین(علیه السلام) اشتباه تایپی داره...
؛انزلنی؛ مرا پایین آورد...
منتظر مجموعه احادیث در رابطه با موارد اول مطلبتون هستم...
خبرم کنید...
یازهرا-ملتمس دعا

سلام علیکم
در حدیث شریف ثقلین دو شیء گرانبها در کنار هم قرار داده شده اند. و تا همیشه در کنار هم میمانند، "حتی یردا علی الحوض". و تا مادامیکه یکی از این دو شیء گرانبها وجود داشته باشد، دیگری نیز باید باشد.
این دو شیء گرانبها کتاب الله و عترت رسول (ص) هستند.
اکنون کتاب الله که وجود دارد، پس باید عترت هم وجود داشته باشد. " عترت" همان معصومینمان هستند. اگر بپذیریم که معصوم سیزدهم به شهادت رسیده و معصوم چهاردهم هم هنوز متولد نشده، یعنی اعتراف کرده ایم که در حال حاضر " عترت" در بین ما وجود ندارد. پس فعلا فقط کتاب الله را داریم. یعنی یک شیء گرانبهای یادگار رسول (ص) را داریم. تا زمانیکه امام مهدی (ع) متولد شود.
و اینگونه حدیث پیامبر را زیر سوال برده ایم!
پس باید هر زمان که " کتاب الله" هست، " امام" هم وجود داشته باشد و برعکس.
نتیجه: اکنون امام معصومی وجود دارد.
انشالله جواب گرفته باشید.

حبیب الله ذکی چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 10:13 ق.ظ http://hebatullah.blogfa.com

سلام به ساحل !الهی که همیشه در ساحل کوثر اهل بیت از معارف آن سیراب گردی !! خیلی قشنگ نوشتی وعالی و مختصر بود اما اون حدیث : الدهر انزلنی ثم انزلنی حتی قالوا معاویه و علی . موفق باشید . همیشه بروز باشید با معنویت توحیدی .

محمدجواد چهارشنبه 9 آبان 1386 ساعت 10:10 ب.ظ http://taef.persianblog.ir

سلام و ممنون که سرزدین.
اتفاقا این سوال برای من هم به وجود آمده!
(پاسخ به شبهه اهل سنت رو میگم)

منتظر پست بعدی هستم. لطفا خبرم کنین

اللهم عجل لولیک الفرج

تا جمعه ی ظهور پنج‌شنبه 10 آبان 1386 ساعت 10:06 ق.ظ http://alyassin.mihanblog.com

بسم رب المهدی
سلام دوست عزیز
خسته نباشید
با مطلبی مهم درباره دیدار با امام زمان (عج) به روزم
خوشحال میشم یه سر بزنی
موفق باشی
خدانگهدار
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 آبان 1386 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام دوست قدیمی
بازدیدکننده جدید پیدا کردی خودمو کشتم تا وبت باز شد
بعدا که کامل خوندم برات نظر میذارم

دلتنگ پنج‌شنبه 10 آبان 1386 ساعت 04:53 ب.ظ http://www.khake-dare-doost.blogfa.com

سلام

مطلب بسیار خوبی بود.مخصوصا در مورد عقیده اهل تسنن در مورد امام عصر.

من به روزم. موفق باشید. التماس دعا

یا علی

سید ایلیا پنج‌شنبه 10 آبان 1386 ساعت 11:13 ب.ظ http://www.aghasi5.blogfa.com

فردا اگه مهدی بیاد
دردا رو درمون میکنه
آسمون شهرمونو
ستاره بارون میکنه
در شب آدینه همراه دلدادگان گل نرگس ظهور را به انتظار نشسته ایم ونوای شاید این جمعه بیاید را از نای جان فریاد میزنیم وچشم به راه صبح آدینه می نشینیم چون
خوب می دانیم ظهور نزدیک است.با مطلبی درمورد انتظار بروزم.یا علی

موسوی جمعه 11 آبان 1386 ساعت 12:04 ق.ظ http://asheghaneheto.parsiblog.com/

سلام عزیزم
خوبی خانوم
به ما سر نمیزنین؟
اگه اومدی خواهرتم بیار
............................التماس دعا

فرهاد جمعه 11 آبان 1386 ساعت 12:45 ق.ظ http://m-shirazi.blogfa.com

با سلام
نمیدونم منو بخاطر میارید یا نه ولی به رسم احترام خدمت رسیدم سلامی عرض کنم...
با تصویر و متن آخرین نوشته مرحوم شیرازی به روزم...
موفق و موید باشید

احسان خیراندیش چهارشنبه 30 تیر 1389 ساعت 09:45 ق.ظ

حضرت امام مهدی (ع) نه امام مهدی بزارین جلال وبزرگی اونها بر همه آشکار بشه

سلام
بخشید اینکه در کنار نام زیبای حضرت ( علیه السلام) بیاریم از جلال و عظمت ایشون کاسته میشه؟؟؟
اصلا منظورتونو متوجه نشدم!

ensasn پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 12:53 ب.ظ

کافر نیسم
اما میدونی چیه؟
چند وقته مثه دیونه هام..هرچی داریم.تلقینیه..یا حدیثه.یا گفته ی اخوند..من میترسم...من چند وقته دیگه نمیگم شیعه ام
نمیخوام مثه ادمای اینجا از ترس شیعه باشم.یا به رو خودم نیارم
چند نفر اینجان که بتونن واسه من ثابت کنن چرا روزه میگیرم؟
نگین حدیث..نگین ون واسه سلامتی مفیده که من اینقد تحقیق کردم که میدونم این چیرزا نیس
از من پرسیدن.از کجا هب امام زمان اعتقاد پیدا کردی..
شمام از خودتون بپرسید
اگه در آمریکا بودید
داشتیت این اعتقادو؟
از کجا؟اگه از بچگی کسی نگفته بود یا مهدی...
دلیل درست حسابی بیادرین
مگه اسلام اینقد سفارش به عقل نکرده؟
دلیلی بیارید که عقلم بپذیره
غقل خودت بپذیره
خیالت تخت شه

از خدامه..از خدامه..دینی باشه..روزه ای باشه..مهدی ای باشه..به خدا از خدامه..اما باید درست اعتقاد داشت..یک ماهه یه نفرو ندیدم بتونهدلیل درست و درمون واسه روزه بیاره.تا کم میارن میگن عقلمکون نمیرسه.در حد ما نیس
اما من قبول ندارم..خدا چیزی و که نفهمیو نمیگه انجام بده..نمیگه از نظر من..چطور وقتی مسیحیت سر یه مساله ای مثه سه تا خدا داشتنو اینا میگن عقلمون ناقصه و نمیفهمیم ما بهشون خرده میگیریم؟
من میخوام بدونم
درست
میخوام یکی باشه بشینه درست از دین اسلام حرف بزنه
ببشخد پر حرفی کردم

ensasٍ پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 12:58 ب.ظ

یه پیشنهاد.من یه دیونه ی نادان
اسلامو قبول ندارم
اینجا
کسایی هستن مه ادعا دارن که مسلمونوو ومیدونن.نه؟
یه پست بزارین..من سوالامو بپرسم
اگه قانع شدم
مسلمون میشم.شیعه
وظیفه هرکسیه از اعتقادش دفاع کنه.
نه؟
در ضمن من اطلاعاتم خیلی کمه/اما میخوام بدونم
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد