و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

و در آن سوی این چشم انتظاری ها ...

(موجیم و وصل ما از خود بریدن است * ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است)

از دعای اماممان بهره مند شویم.

سلام دوستان عزیزم

امروز آخرین بخش از فواید وجودی امام غایب رو می نویسم.

ان شاء الله که از این بحث که در 6 بخش نوشته شد، استفاده کرده باشیم.

هفتمین مورد از وظایفی که بر عهده امام است پاسخ‌گویی به سؤالات مسلمین است.

یکی دیگر از برکات وجودی امام زمان علیه‌السلام حفظ و نگه‌داری علوم و اسرار الهی است. در زمان غیبت اگر چه دست‌رسی مستقیم و استفاده‌ی همه جانبه از محضر امام عصر علیه‌السلام ممکن نیست، ولی آن معدن علوم الهی به راه‌های مختلف گره از مشکلات علمی و فکری شیعیان باز می‌کند.

سید میر علّام نقل می‌کند که: در ساعت‌های آخر شب، در صحن امیرالمؤمنین علیه‌السلام بودم؛ دیدم در خلوت شب مردی به سوی مرقد می‌آید؛ به او نزدیک شدم، دیدم مقدس اردبیلی است. خود را به او نشان ندادم و مراقب او بودم. او به درب حرم - که بسته بود - رسید، امّا با رسیدن او درب گشوده شد و وی وارد حرم شد، امّا با کسی حرف می‌زد و سپس از حرم خارج شد و درب‌ها بسته شد. مقدس اردبیلی به سوی مسجد کوفه حرکت کرد و من نیز - به طوری که مرا نبیند - از پشت سر او حرکت کردم. وارد مسجد کوفه شد؛ به سوی محراب شهادت رفت و مدّتی درنگ کرد و سپس به سوی نجف برگشت. در میانه‌ی راه، سرفه‌ام گرفت؛ او متوجّه من شد و فرمود: میرعلّام تو هستی؟ پاسخ دادم: آری. گفت: چه می‌کنی؟ گفتم: من از همان لحظات ورود شما به حرم مولا، تا کنون با شما بودم. شما را به صاحب این قبر سوگند، مرا از آن‌چه برایتان پیش آمده با خبر سازید! گفت: اگر تعهّد کنی تا زنده‌ام به کسی نگویی، حقیقت را به تو می‌گویم. تعهّد دادم، او گفت: من در مسایل پیچیده‌ی علمی- فقهی آمدم از روح بلند مولا، پاسخ بگیرم؛ هنگامی که به حرم رسیدم، درها گشوده شد؛ ولی ندایی از جانب قبر آمد که برو مسجد کوفه، سؤال خود را از مهدی علیه‌السلام - که امام زمان توست - بپرس! به سرعت به مسجد کوفه آمدم؛ نزدیک محراب رفتم. حضرت، آن‌جا نیایش می‌‌کرد؛ مسایل خود را پرسیدم و او پاسخ گفت. اینک به خانه‌ی خویش برمی‌گردم.1

هشتم: بهره‌مندی از دعا و استغفار حضرت علیه‌السلام

یکی دیگر از برکات وجودی حضرت، بهره‌مندی مؤمنین از دعا و استغفار حضرت می‌باشد. امام زمان علیه‌السلام همانند «پدری دلسوز و مادری مهربان»2 پیوسته به فکر مؤمنین بوده و رشد و تعالی آنان را از خداوند می‌خواهد و آنان را مشمول دعای خیر خود می‌نماید.

عبدالله ابن أبان به امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام عرض می‌کند که برای من و خانواده‌ام دعا کنید. امام فرمودند: «آیا فکر می‌کنی من این کار را انجام نمی‌دهم؟ به خدا قسم هر روز و شب اعمال شما بر ما عرضه می‌شود.»3

آری هنگام عرضه‌ی اعمال بر امام زمان علیه‌السلام با دیدن اعمال خیر در نامه‌ی مؤمن برای توفیق بیشتر او دعا و هنگام دیدن معصیت و کوتاهی برای او طلب مغفرت و هدایت می‌نمایند و این همان چیزی است که در دعای ندبه از خداوند متعال می‌خواهیم: «و امنُن عَلینا برِضاهُ وهَب لَنا رأفَتَهُ و رَحمَتَهُ و دُعائَهُ و خیرَهُ ماننالُ به سَعَةً مِن رَحمتِکَ و فوزاً عندَک» «خدایا نعمت بزرگ خشنودی حضرت را شامل حال ما گردان و مهربانی و رحمت و دعای خیر او را به ما عطا کن تا به رحمت گسترده‌ی تو و رستگاری در محضرت نایل گردیم.»

امام عصر علیه‌السلام باران رحمت الهی است و در همه حال بر کویر جان‌ها باریده و با دعای خود سبزی و خرمی را برای شیعیان به ارمغان آورده است. آن سجّاده نشین آستان حضرت دوست دست‌های خواهش را گشوده و برای ما این‌چنین خواسته است: «یا نورَ النّور یا مُدبّر الامُور یا باعثَ مَن فِی القُبوُر صلِّ علی محمدٍ و آل محمد واجْعَلْ لی و لِشِیعَتی مِن الضّیق فرجاً  و منَ الهمَّ مخرجاً و أوسَعْ لنا المَنْهجَ واطْلَقْ لَنَا مِنْ عِنْدِکَ ما یفرِجُ وَ افْعَل بنا ما أنتَ أهلُهُ یا کریم»4 «ای روشنایی نور، ای تدبیر کننده‌ی کارها، ای زنده کننده‌ی مردگان، بر محمد و آل محمد درود فرست و برای من و شیعیانم در تنگناها گشایشی قرار ده. از غم و اندوه راه چاره‌ای باز کن و راه هدایت را بر ما وسعت بخش. راهی که در آن گشایش ماست، به روی ما بگشا و آن‌چنان که تو شایسته‌ی آن هستی با ما رفتار کن، ای کریم.»

بیایید اعمالمان را به گونه ای سازیم که مانند غلام سیاه امام حسین (ع)، دعای امام زمانمان بدرقه راهمان باشد.

 

1.       بحارالانوار، ج52، ص175

2.       اصول کافی، ج1، ص200

3.       همان

4.       منتخب الاثر، ص658

 

منبع: کتاب تنها راه

 

 

نظرات 85 + ارسال نظر
دریاکنار پنج‌شنبه 19 بهمن 1385 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام ساحل جونم
خوبی که؟
ببخشید انقدر دیر شد. شیراز نبودم. این ترم نتونستم مهمان شم. خب چه خبرا؟
چیکار می کنی؟ هنوز درگیر درس و امتحانی؟
ساحل بسه دیگه. چقدر میخونی؟؟؟؟؟؟

سلام دریا کنار عزیزم
ممنونم از لطفت.
خیل وقته ازت بی خبرم. خوشحالم کردی. جواب ایمیلمو ندادی. نگرانت شدم.
اگه هنوز هستی یه خبر بده.
درسم که ... خودت بهتر میدونی...
منتظرتم

روحانی روشنفکر پنج‌شنبه 19 بهمن 1385 ساعت 11:47 ب.ظ

سلام بابا
خوب می نویسی.
ادامه بده.
من لازمم میشه.

سلام از ماست.
متشکرم.
این مطلب که دیگه تموم شد.
اگه لازمتون میشه میتونین برگردین از اول بخونین!
اگه براتون زحمتی نیست یه آدرس هم از خودتون بذارین.
ما روحانی روشنفکر زیاد می شناسیم.
شما کدوم یکی هستین؟

علی پنج‌شنبه 19 بهمن 1385 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.alifallah.blogsky.com

سلام
خدایا به من توفیق عشق بی هوس- تنهایی در انبوه جمعیت-دوست داشتن بدان آنکه دوست بداند عطا کن.

سلام
الهی آمین

محمد جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 12:19 ق.ظ http://nargeskhatoon.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی دارید امید وارم خود آقا امام زمان اجر شما را بدهد
به ما هم سری بزن

سلام
متشکرم از لطفتون
چشم اگه قابل باشم حتما خدمت میرسم.

اف پی جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 12:31 ق.ظ http://asheghanehozoor.blogfa.com

شهدا رفتند !!![ناراحت]

ما مانده ایم ... [گریه]

چه تنها و بی ثمر ...[گریه][گریه]


در پناه دوست [گل]

کجایند مردان بی ادعا؟

اف پی جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 12:33 ق.ظ http://asheghanehozoor.blogfa.com

شهدا رفتند !!![ناراحت]

ما مانده ایم ... [گریه]

چه تنها و بی ثمر ...[گریه][گریه]


در پناه دوست [گل]

سجادی جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 02:23 ق.ظ

سلام!

سلام علیکم

سجادی جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 02:25 ق.ظ

من به خدمت گزاری حضرت عالیه پاسخ نه نتوانم داد. در ضمن پیش تر پاسختان را در مسنجر هم داده بودم. شماره تماس هم گذاشته بودم.

شما بزرگوارید.
سپاسگزارم

مسافر جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 07:16 ق.ظ http://kooleposhti.parsiblog.com

راست میگی.منو تو همش همدیگر رو گم می کنیم.ولی حالا دیگه نه!
خیلی خوب نوشتی.خدا کنه بتونیم استفاده کنیم

سلام خانومی
میدونی چاره کار چیه؟
اینه که هر دو همدیگه رو لینک کنیم.
موافقی؟

علیرضا صدوقی جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 09:44 ق.ظ http://y-fatemeh.blogfa.com

سلام انشالله این خورشید پنهان و پدر دلسوز را با گناهانمون ناراحت نکنیم تا دعای ایشان همیشه بدرقه راهمان باشد.توفیق روز افزون شما و همگان را خواستارم.التماس دعا و علی یارتون

سلام حاج آقا
ان شالله که همین طور شود.
محتاجیم به دعای خیر شما بزرگوار

سید جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 10:18 ق.ظ http://saghaekarbala.persianblog.com

به نام خدا
سلام
از حضورتون ممنون ... وجود مولا همه اش برکته .
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی ... التماس دعا

سلام دوست عزیز
خواهش می کنم. ای کاش قبل از این توفیق حضور تو وبلاگ پرنورتون رو پیدا کرده بودم.....بله وجود مولا همه برکته. و این مولا حجت خدا در زمین هستند. و همین بس که فرموده اند: اگر روزی حجت خدا بر روی زمین نباشد، زمین اهل خود را می بلعد.
برای سلامتی آقا دعا کنیم.
راستی بالاخره ما نفهمیدیم شما سید هستین یا سیده؟!

سید ابراهیم جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 11:43 ق.ظ http://salamnameh.persianblog.com

سلام
به من هم سر بزنید ثواب داره

سلام
چشم، توفیقی باشه حتما. بازم به شما که به فکر ثواب و عقاب ما هستین.
خدا خیرتون بده.

محد جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 02:22 ب.ظ http://moouod.persianblog.com/

سلام دوست من
شما لطف دارید اینجوری ها هم که شما می فرمائید نیست
من که معرفت غلام سیاه شدن هم ندارم
مگر اینکه خودشون بنده نوازی کنندو ما رو لایق کنند
راستی مطالبتون رو خوب و صحیح انتخاب می کنید
و منابعی هم که استفاده می کنید خیلی عالی هستند
خیلی خوشحال هستم که با شما دوست شدم
تا یادم نرفته
ممنون از لینکتون منم لینکتون کردم
یاحق !!!

سلام
از معرفت گفتین. تقریبا همه جا حرف اول رو می زنه.
امام صادق (ع) فرمودند: موثرترین دعا در تعجیل فرج، الهم عرفنی نفسک .....است. همونی که بالای وبلاگم می بینید. ان شاءالله خودشون این معرفت رو به هممون عنایت بفرمایند. میدونین من هیچ وقت به خودم و اعمالم اعتماد نداشته و ندارم. اگه بخوام به اعمالم تکیه کنم، که هیچ وقت .....اما به اون بزرگواران خیلی امید دارم. مدتی قبل یکی از اساتیدمون آیه " امن یجیب المضطر اذا دعاه ....." رو برا ما میخوندند و تطبیق مهدویشو می گفتند. تا به حال ما فقط این آیه رو برای شفای مریضامون میخوندیم، اما با صحبتهای ایشون دیدم نسبت به این آیه خیلی عوض شد. وقتی شنیدم یکی از موارد مضطر وجود مقدس امام عصر (عج) هستند خیلی برام جالب بود. مخصوصا اینکه شنیدم ایشون از حالت اضطرار مردم، امام هم مضطر میشود. دیگه خیلی امیدوارتر از قبل شدم. دیگه در موارد اضطرار احساس تنهایی نمی کنم. شک ندارم که این بزرگواران بنده نوازی می کنند. فقط باید یاد بگیریم که بنده باشیم.
این المضطر ... کجاست آن مضطری که دستش را بالا کند و دعا کند و ما همراه او دعا کنیم و آنگاه یکشف السوء.
در مورد مطالب شما لطف دارین. ما جایی درس میخونیم که حتی یک روایت رو بدون ذکر منبع از ما قبول نمی کنند. و این خیلی به ما کمک می کنه.
به امید اینکه با معرفت ظهور آقا را درک کنیم.

شیدا(آن سفر کرده) جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 02:49 ب.ظ http://www.aref-sheyda.blogfa.com

سلام

مطلب مفیدی نوشتید. دستتون درد نکنه. خدا کند هیچ وقت قلب نازنین مولا یمان با اعمال ناشایست نرنجانیم.

موفق باشد.

خوشحال میشم سری به من بزنید. یاحق

سلام دوست عزیز
ان شاءالله که مفید بوده باشه. دعای قشنگی کردین. منم آمین میگم.
الهی آمین
اگه سعادت داشته باشم حتما خدمت میرسم.

شکوفه جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 02:55 ب.ظ http://haramedelam.blogsky.com

سلام ساحل جون ...

وجود امامن در زندگی ما بسیار مهم هست چون ما بوسیه آنها به خدا توسل می جوییم و راه و روش بهتر زندگی کردن رو از آنها یاد میگیریم ...

در پناه حق موفق وسلامت باشی ....

سلام شکوفه جون
واقعا همین طوره که شما میگین.
تو دعای افتتاح میخونیم: خداوندا! از هم گسیختگی ما را به وسیله امام زمان جمع کن. پریشانی ما را به سبب امام زمان پیوسته کن. سختی ما را آسان کن. صورتهامان را به وسیله او سفید کن. ....به وسیله مهدی (عج) آنچه در دنیا و آخرت مورد عمل و آرزوی ماست، ما را به آن برسان .....
منم شما رو دعا می کنم.

تنها دل جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 03:23 ب.ظ http://www.tanhadel.parsiblog.com

سلام ساحل عزیزم
منم دلم برات تنگ شده دیگه ببحشید اگه دیر میام یه مقدار درگیر درسهام شدم بازم معذرت می خوام ولی دورا دور جویای احوالت هستم فقط تو این ماه عزیز برام دعا کن
قربون صافی دلت و اشک چشمهات
دوست دارم
یا علی

سلام دوست عزیزم
ممنون عزیزم. ان شاءالله که تو درسهات موفق باشی. و دعای امام زمان (عج) پشت و پناهت باشه. تو هم دعا کن دل ما صاف بشه و چشمامون پر اشک.

امیر جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 08:54 ب.ظ http://www.picnews.blogfa.com

سلام
من به روز کردم.
بامطلب
(حاج آقا ممنون)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه سر بزنی ضرر نمیکنی

سلام
ممنون که خبر دادین.
چشم.

کوثر جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 09:35 ب.ظ http://ebrahimdaratash.blogfa.com

سلام ساحل عزیزم.
ممنونم از اینکه سر زدی.
گفته بودی یه دعا بکنم.
تنها دعایی که الان به ذهنم می رسه اینه:
خدایا تا ظهور دولت یار
گل پیغمبر ما را نگه دار
به امید ظهور عدالت گستر گیتی...
یا علی

سلام کوثر جان
ممنون که اومدی و دعا کردی
الهی آمین

مهسا جمعه 20 بهمن 1385 ساعت 11:17 ب.ظ http://hemmat27.blogfa.com

سلام
خیلی زیبا نوشتی
واقعا قابل تحسینه
موفق باشی
به منم سر بزن...

سلام مهسا جان
متشکرم از لطفت.
چشم.

سیاوش شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.entezaresobh.blogfa.com

سلام بزرگوار

مطالب پرباری بود

استفاده کردیم.

انتظار صبح به روزه.

فرصت کردی یه سر بیا.


علی علی

سلام از بنده است.
از دعوت شما ممنونم.
اگه قابل باشم چشم. حتما

ستاره دریایی شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 12:05 ق.ظ http://setaredartaei.blogfa.com

سلام ساحل افتاده
بعد از مدتی یه مطلب در انتهای مطلب محمد امین نوشتم بخونیش خوشحال میشم
ایمیل بهتون زدم امیدوارم گرفته باشی
شما هم که شم طنز بدی ندارید!!؟
چند بار شرمندمون کردید جویای احوال فقیر فقرا بودید ممنون
از پایان نامتون چه خبر؟
دیگه اگه مطلب جدید زدی مارو خبر کنید دوباره سعی برا ین داریم از معلومات دوستان سواستفاده کنیم
یا علی

سلام ستاره دریایی
برگشتتون رو تبریک میگم. چشم.
بله گرفتم. لطفا خودتون شماره بزنید.
نه به اندازه شما!!؟
وظیفه مون بود!
هنوز منابعم تکمیل نشده، اما چون دیگه وقتی نمونده مطالعه رو شروع کردم.
چشم.

ما شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 08:06 ق.ظ http://www.majmaemontazeran.blogfa.com

با سلام وخسته نباشید
از اینکه به وب ما سر زدی ممنون
وبتون خیلی خوبه من آماده تبادل لینکم اگه موافقی خبرم کن
یا علی

با سلام و تشکر
برای من آشنایی با وب شما توفیقی بود.
تبادل لینک هم به دیده منت.

حسین شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 11:30 ق.ظ http://www.fotros26.blogfa.com

سلام
خیلی خوشحال شدم سری زدی
یک سلام شما مساوی با .............................
مطالبت خیلی بیسس
عید اصفهانا یادت نرد
موفق باشی
یاحق

سلام
عید؟؟
متشکرم

راضیه شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 02:34 ب.ظ

میگم بهت. قول بده که کمکم کنی.

سلام راضیه جان
پس دوستی برا چیه؟
قول میدم
لن شاءالله

samira شنبه 21 بهمن 1385 ساعت 11:23 ب.ظ http://asemani98.blogfa.com

سلام ساحل جان. ممنون که نظر داده بودی . در مورد شعر هم چیزی نگم بهتره.راستی در مورد جبران اسم کتابش را برام بنویس ببینم چه جوریه.البته خیلی با آثارش آشنا نیستم .گه گاهی ازش چیزایی خواندم
روز ۲۲ بهمن هم برشما گرامی و مبارک باشه.

سلام سمیرا جان
کتاب از خودش نیست. درباره اونه. و اسمش هم: عرفان در اندیشه جبران خلیل جبران اثر سوسن فروتن شیرازی.
کتاب جالبیه. راستش من تا قبل از خوندن این کتاب زیاد از جبران خلیل نمیدونستم. تنها در همین حد که عوام میدونند. اما با خوندن این کتاب خیلی چیزای عجیبی راجع به شخصیتش فهمیدم. همچین شخصیت مثبتی نداشته. اما کتابهاش ....
میدونی این کتاب نظریات عرفانی جبران رو در مورد هر کدوم از کتب مقدس آورده و مخصوصا در مورد قرآن. تو اسلام خیلی قشنگ کار کرده. حتی جبران درباره بعضی از آیات و روایات هم نظر داده! و این برا من خیلی عجیب بود. اگه خواستی در این مورد بیشتر با هم صحبت می کنیم.
ممنون عزیزم بر شما هم گرامی و مبارک باشه.

شهرام یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 12:31 ق.ظ http://ashagsookooot.blogfa.com/

من که محتاج کلامم تو چرا سکوت سردی

نگو از یه راه رفته تو دیگه بر نمی گردی



شوق چشمای تو می گفت یه بغل ترانه داری

واسه آشیون قلبم واژه های نو میاری



وقتی حرفامو شنیدی تو فقط به یک اشاره

گفتی منتظر می مونی واسه دیدار دوباره



حالا چشم من به راه یه کلام عاشقونه اس

یه نگاه ساده بس نیس ولی بهترین بهونه اس



نمی دونستم چه رازی تو نگاه تو نشسته

چی شده که بغض سردی راه خنده هاتو بسته



قفل تقدیر سکوته رو لبای بسته تو

ولی می خونم یه راز و تو نگاه خسته تو



تو با آهنگ نگاهت غزل عشق و سرودی

وقتی از ما می نوشتی یه صدای تازه بودی



حالا چشمای تو حتی واسه من ترانه می گن

واسه مرگ بی صدائی شعر عاشقانه می گن

سلام
شعر زیبایی ست.
هر چند نمی دونم کی سکوت کرده که شما رو این همه اذیت کرده. اما دوستی می گفت:
چه خوش است راز گفتن به زبان بی زبانی!

حمید یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 01:40 ق.ظ http://1e1.blogfa.com/

سلام ساحل
دیگه سر نمیزنی ....
من به روزم

سلام
منو ببخشید.
مدتی سرم شلوغ بود.
ان شاءالله خدمت میرسم.

مهرانگیزساحل یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 02:12 ق.ظ http://mehrangeez.blogfa.com

سلام ودرود از ( ساحل ) بر ساحل افتاده .......... سایتت قشنگ ومطالبت خواندنی است درحفظ حق تعالی باشی.

همچنین سلام و درود از ساحل افتاده بر مهرانگیز ساحل عزیز
شما لطف دارین. منم خدمت میرسم تا از ساحل پرمهر شما بهره مند شم.

سعید یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 02:50 ق.ظ http://www.ghasreyakhii.blogfa.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز من سعید هستم ازتون خواهش میکنم که منو لینک کنید و من هم شما رو لینک میکنم واقعا وبلاگ زیبایی دارید

سلام
ما وبلاگ هایی رو که به آقای منتظرمون مربوط هستند با افتخار لینک می کنیم.
ان شاءالله در اولین فرصت.

ریحانه یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 12:07 ب.ظ http://etre-zohoor.blogsky.com

به نام خدا
سلام ساحلم
امروز بعد از مدت زیادی به نت وصلیدم اونم فقط به خاطر تو
می خواستم تولدت رو که با تولد انقلاب یکیه رو بهت تبریک بگم گلم
و اینم بگم با نسل انقلاب یه ذره فرق داری اونم اینه که:
بی معرفتی عزیزم
قبلا بیشتر به یادم بودی
به هر حال
با ما به از این باش که با خلق جهانی
نمی دونم چرا دوس دارم اینو به تو بگم:
می دونی دیشب لیلا بهم زنگ زد بیشتر از ۴۰ دقیقه با هم حرف زدیم تازه بعدشم دوباره بهم زنگ زد
نمی دونی چه قدر خوشال شدم وقتی صدای لیلا رو شنیدم
شماها که معرفت ندارین نامرغوبا
خوب دیگه التماس دعا
در ضمن توی این ماه محرمی رعایت کن و تولد نگیر اصلا درست نیست ولی خوب کادو بگیری طوری نیس البته اگه کسی بهت بده مطلوب است

سلام ریحانه عزیزم
خیلی ممنونم که اینقدر ....
نکنه تو از نسل انقلابی؟! چون با من خیلی فرق داری
هم با معرفتی
هم اینکه همیشه به یادمی
چشم!!!

مهدویون یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 12:14 ب.ظ http://mahdawion.blogfa.com

با سلام ممنون از اینکه سر زدی
حادثه دلخراش سامرا را تسلیت عرض می کنم
باز هم منتظریم
به ما سر بزنید

سلام
منم تسلیت میگم.
اگه قابل باشم حتما ان شاءالله.

جلیلی یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.jalily.parsiblog.com

سلام
مطالب پر محتوا و جالبی بود. استفاده کردیم. کاش یه کار دیگه هم می کردید:
به هر کدام از فواید امام زمان در پست جداگانه و با کمی نرمش و لطافت بیشتر می رداختید. اینجوری تاثیرگذاری مطلب هم بیشتر بود.
آرمانی باشید

سلام
سپاسگزارم
ممنون از راهنماییتون. این موضوع که دیگه تموم شد. برای مباحث بعدی از نظر ارزشمندتون استفاده می کنم.

سید ابراهیم یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 02:07 ب.ظ http://salamnameh.persianblog.com

سلام
ممنونم که به من سرزدید امیدورام بتونیم لینک دهنده های خوبی باشیم.
نظرتون راجع به لینک چیه؟؟

سلام
ان شاءالله

بوی بهار دوشنبه 23 بهمن 1385 ساعت 12:59 ق.ظ http://booyebahar.blogsky.com/

سلام!
در مقابل بزرگواری شما فقط یک کلمه می توان نوشت و آن هم شرمندگی ماست. موفق و پیروز و سربلند باشید!

سلام!
از لطف شما سپاسگزارم.

هستی دوشنبه 23 بهمن 1385 ساعت 08:24 ق.ظ http://http//nafasboredeh.blogfa.com

سلام وب قشنگی داری
به من هم سر بزن

سلام هستی جون
شما لطف دارین
چشم!

مجید دوشنبه 23 بهمن 1385 ساعت 11:55 ق.ظ

هجرت یعنی مرگ

خدا همه هجرت کنندگان را بیامرزد.

فرید دوشنبه 23 بهمن 1385 ساعت 12:03 ب.ظ http://www.4210.bloga.com

بنام مولایم علی
سلام ممنون از اینکه لطف می کنی وبه ما سر می زنی
بازم پیش ما بیا
خوشحال می شم رام رام

بنام او
سلام
انگار برگشتین به سلامتی.
چشم. حتما. ان شاالله

اردشیر دوشنبه 23 بهمن 1385 ساعت 09:20 ب.ظ http://ardeshiri.blogfa.com

سلام
خدا عنایت کنه ذره و فقط ذره ای معرفت به آقامون و اربابمون امام مهدی (عج)به حرمت این ایام عزیز ..
....
گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود ولیک به خون جگر شود..!
دعامون کنید

سلام
الهی آمین که فرموده اند: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتتا جاهلیتا
....
اما درمانی برای بدست آوردن صبر: غسل صبر و استقامت حضرت زینب (س) خیلی موثره.
ما دعاگوی دوستان هستیم و همه چشم انتظار دعای پدرمون امام مهدی (عج).

زائر بقیع سه‌شنبه 24 بهمن 1385 ساعت 10:51 ق.ظ http://www.hassanmojtaba.mihanblog.com/

سلام
==============================================
سال روزحادثه تاسف بار حمله به مرقد امامین عسکریین ( علیهما السلام )

را به قطب عالم امکان حضرت ولی عصرحضرت حجت بن العسکری روحی فدا ،خدمت شما وتمامی شیعیان و ائمه اطهار تسلیت و تعزیت عرض میکنم
==============================================
بسیار عالی بود استفاده بردیم
ما رو هم دعا کنید به ما که اصلا دیگه سر نمیزنید
به روزیم خوشحال میشیم به ما سر بزنید
درپناه کریم اهل بیت
یا حق امام حسن مجتبی پشت وپناه تون

سلام
متاسفانه اون ماجرا فقط یک حادثه نبود. تیری بود به دل همه شیعیان. منم تسلیت میگم خدمتتون.
کم سعادتی ما رو شما به بزرگواری خودتون ببخشید.
حتما ان شاءالله خدمت می برم و مثل همیشه از مطالب پرمحتواتون استفاده می کنم.

. سه‌شنبه 24 بهمن 1385 ساعت 01:41 ب.ظ http://www.mostafaye-man.blogfa.com

سلام خانمی
نمیدونم چه جوری به خاطر محبتات ازت تشکر کنم
خیلی خیلی ممنون که به من لطف داری
هر جور که تو دوست داشته باشی دربست در خدمتتم عزیز فقط تو اشاره کن
هر کدوم که انتخاب کردی بهم بگو
منتظرت میمونم
فعلا خداحافظ

سلام سیتی جون
نگو عزیزم. من که کاری نکردم.
منتظر اسمهات هستم.
در پناه خدا

راضیه سه‌شنبه 24 بهمن 1385 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.khatkeshi.blogfa.com

استفاده کردیم. به روز کردم . بفرما

سلام
ممنون که خبر دادیم. چشم!

محمدعلی چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام
یعنی من اینجا رو نخوندم؟؟ نمیدونم. الآن اصلا فرصت ندارم.
اول اینکه عرض کنم اون قضیه تلخ رو براتون مینویسم. حتما براتون مینویسم. قضیه ای که گفتم برای همه نمیگم در حالت عمومی بود. دوستان خاص که جای خود دارند.
راستی حاج آقا دهه اول صفر هم مشهد نیستند. میرند بیرجند. حتما قبلش تماس بگیرید.
فعلا
یا علی

سلام
باز این دلم هوای میخانه کرده ساقی
یاد حرم دلم را دیوانه کرده ساقی
معلومه که نخوندین. شما مشهد تشریف داشتین!
منتظر شنیدن اون قضیه هستم.
خدمت حاج آقا هم تماس گرفتم. و ........
التماس دعا

کوثر چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 10:18 ق.ظ http://ebrahimdaratash.blogfa.com

سلام.
25محرم سالروز شهادت راوی بزرگ عاشورا ،سیدالساجدین ،شمس العارفین،زین العابدین علیه السلام را به شما تسلیت عرض می نمایم...
با "170 میلیون گناه در روز" به روزم...
حضور گرم شما مایه ی امید و دلگرمی است...
منتظر قدوم سبز شما هستم.
یا علی

سلام
منم این روز رو خدمتتون تسلیت میگم.
ممنون که قابل دونستین و دعوتم کردین.
ان شاءالله خدمت می رسم.

پینه دوز چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 11:48 ق.ظ http://pineh-doz.blogsky.com

سلام خانومی
ممنون ٬معمولا برات دعا میکنم به وصال برسی.
راستی اون مریض سابق الذکر برخلاف نظر پزشکا بهتره
فکرکنم دعاها دراستان بزرگان یه کارایی کرده.
وب مورد نظر هم ارزش چشمای قشنگ تورو نداشت
...
.
.
گرفتاران بندت رانباشد رهایی تابمیرنداز کمندت (البته٬
نمی خواهند رهایی از کمندت تا نمیرند!)

سلام
ای خدا این وصل را هجران مکن
سرخوشان عشق را نالان مکن
نیست در عالم ز هجران تلخ تر
هر چه خواهی کن ولیکن آن مکن

ممنون از دعای خیرتون. ان شاءالله با ظهور آقا.
باز هم "من اسمه دواء و ذکره شفا" ما رو مدیون خودش کرد. خدا رو شکر. ان شاءالله به بهبودی کامل برسند.
آخه اون توهین کرد. اگه آدرسش رو می گفتین با گروهی از بچه های وبلاگ نویس به سراغش می رفتیم و اعتراض می کردیم و جوابش رو میدادیم. به این راحتی نمیشه از حرفاش گذشت. اما هر طور خودتون صلاح میدونین.

تنهاترین تنهایان چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 01:25 ب.ظ http://tanhatarinetanhayan.blogsky.com

به نام تنــهاتـرین تنــها
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
سلام بر عاشقان حسین (ع)
سلام بر ساحل افتاده عزیز
دست مریزاد همشهری ...
این چند وقت که ما نبودیم چقدر عقب موندیم از دلتون ...
دلم گرفته برای کسی که می آید ...
برای قدم های مبارکی که می آید ...
هزار حرف نگفته سکوت کرده و من نمی رسم به صدای کسی " که می آید ...
همیشه از خم کوچه بهانه می گیرم برای خش خش پای کسی " که می آید ...
خدا کند که زمینم پر از قاصدکی شود از آسمان خدای کسی " که می آید ...
من و دلی که به پایان رسیده ایم از خود فدای عشق ، فدای کسی " که می آید.
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــامضاء : تنــهاتـرین تنــهایـان

سلام همشهری
شما که دارین میرین کربلا! از چی عقب موندین.
ای کاش ما هم سعادت شما رو داشتیم.
او نیست نهان به ملک توحید
تو دیده بیار، می توان دید!

عفیفه چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 03:57 ب.ظ http://affifeh.persianblog.com

سلام ساحل، خواهر خوبم. من آپم بیا.

سلام
ممنون که خبرم کردی. چشم خواهر گلم. حتما. ان شاءالله.

حمید چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.1e1.blogfa.com/

سلام ساحل جان
ممنونم از حضور سبزت
من به روزم

سلام
خواهش می کنم.
ممنون که خبر دادین. ان شاءالله خدمت می رسم.

زائر بقیع پنج‌شنبه 26 بهمن 1385 ساعت 12:40 ق.ظ http://www.hassanmojtaba.mihanblog.com/

-----------------------------------------------هوالمحبوب-------------------------------------------
شهادت جانسوز، سیدالساجدین، حضرت امام زین العابدین(علیه السلام) را خدمت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شما تسلیت میگیم.
-----------------------------------------------التماس دعا-------------------------------------------
سلام خسته نباشین ممنونم ازاینکه به من سرزدین خیلی خوشحال شدم
به روزیم با انفجاری دیگر !!!!!
منتظر حضور سبز شما
التماس دعا
یا حق امام حسن مجتبی پشت وپناه تون

سلام
منم خدمتتون تسلیت میگم.
حضور در وب شما برای من افتخاریست که همیشه شامل حالم نمیشود.
اما از اینکه قابل دونستین و دعوتم کردین سپاسگزارم.
اگه سعادتی باشه حتما خدمت می رسم.

راضیه پنج‌شنبه 26 بهمن 1385 ساعت 12:47 ب.ظ http://www.khatkeshi.blogfa.com

سلام عزیزم. ممنون که سر زدی . در ضمن راجع به جبران خلیل جبران باید بگم ایشون یه نویسنده ی بزرگه و من براش احترام قائلم .

سلام راضیه جان
خواهش می کنم.
اما من که نگفتم شما با ایشون مشکلی داری یا داشته باش.
به سمیرا جون هم گفتم. بله ایشون نویسنده قابل احترامی هستن. اما زندگینامه و مشی زندگیشون برای من یه مقدار عجیبه. اصلا نمی تونم تصور کنم این نویسنده همچین سرگذشتی داشته.
منم برای عقیده شما احترام قائلم دوست گلم.

متین پنج‌شنبه 26 بهمن 1385 ساعت 12:49 ب.ظ http://mmati.blogfa.com

چقدر عالی و پر محتوا بازم می آ م

سلام
قدمتون بر چشم
این کلبه متعلق به همه عاشقای حضرتش هست و منتظرشون می مونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد